Hold da op. Vil det sige at vi har "bokset rundt" med Ejler Ottosen i mere end 2 år nu. Man skulle tro man havde noget bedre at tage sig til. Jeg er helt enig med Henrik i sammenligningen mellem Ejler Ottosen og Thorbjørn Henriksen. Sidstnævnte spiller på lidt flere tangenter og har - det er det indtryk man får her - også lidt flere faglige tangenter. Når det så er sagt så udbyder sidstnævnte dog nogle ret kulørte selskabsløsninger som - efter min opfattelse - sætter spørgsmålstegn ved troværdigheden og fagligheden. Man må også undre sig over at begge ofte er "ude" i længere tid og pludselig med mellemrum kommer som et lyn fra en sort himmel - begge to på en gang. Men lad os da spole tiden tilbage og tage fat i emnet som det handler om: Først handlede det faktisk bare om at sætte sig selv på aktier indtil Ejler hijackede tråden og gjorde det til endnu en SMBA-diskussion. Man fristes til at kalde det typisk. Jeg skrev at det kostede skat at omdanne et SMBA til et selskab (undersforstået et ApS eller et A/S). Ejler skriver; Det tager 10 minutter at stifte et SMBA og skriver samtidig "Såfremt vi antager, at du mener omdanne til et ApS er det da MEGET vanskeligt at se, hvorfor der eventuelt skulle udloeses mere skat". Det er meget enkelt Ejler. I modsætning til en personlig virksomhed kan et SMBA ikke omdannes til et ApS eller A/S ved skattefri virksomhedsomdannelse eller skattefri omstrukturering. Det betyder at der kun er én vej (I har ikke kunnet anvise andre) når man vil omdanne til selskab; Ophør af SMBA v/indskud aktivitet i ApS eller A/S. Derved udløses hele den udskudte skat i SMBA'et, herunder goodwill. Havde man derimod holdt sig til den personlige virksomhed eller et ApS/ A/S kunne det have været lavet skattefrit (dvs. med videreførelse af den udskudte skat). Så nej på sigt set over hele virksomhedens liv udløses der ikke mere skat men hele den udskudte skat kommer til beskatning selvom virksomheden agtes videreført. Men i forlængelse af det Thorbjørn skriver og tangenterne: Jeg tror personligt på at de såkaldte partnerselskaber og kommanditselskaberne vil blive mere populære. Fordi de skattemæssigt stadig betragtes som personlige virksomheer (som interessentskaber) men uden den ubegrænsede hæftelse. Dvs. man kan omdanne til ApS hvis man senere vil det og stadig få begrænset hæftelse. |
Skattekonsulenterne:Det betyder at der kun er én vej (I har ikke kunnet anvise andre) når man vil omdanne til selskab
Det ER da saa forkert som det kan blive.
Et SmbA ER et selskab og staar for "Selskab med begraenset Ansvar".
Man KAN da fortsaette det igangvaerende selskab.
Desuden kan et SmbA jvf. Henriksen tilsyneladende fusioneres med et andet ApS selskab.
Jvf. en adviokat kan et SmbA omdannes til et AmbA og derfra til et ApS.
Endvidere vil ethver form for selskab - og ogsaa et SmbA - kunne omdannes til et SPE-selskab, naar dette formetlig bliver en realitet medio naeste aar.
Skattekonsulenterne:Ejler Ottosen
En fejlskrivning. Jeg hedder Ejler Ottesen.
Skattekonsulenterne:Ophør af SMBA v/indskud aktivitet i ApS eller A/S.
Det er helt irrelevant. Hvorfor skulle man goere noget saadant.
Skattekonsulenterne:Havde man derimod holdt sig til den personlige virksomhed
Drive virksomhed uden begraenset ansvar?
Skattekonsulenterne:Havde man derimod holdt sig til den personlige virksomhed eller et ApS/ A/S kunne det have været lavet skattefrit
Med tillaegget ApS/A/S bliver det fuldstaendig meningsloest.
Hvorfor skulle man lave en skattefri omdannelse af et ApS/A/S til et andet ApS.
Skattekonsulenterne:men hele den udskudte skat kommer til beskatning selvom virksomheden agtes videreført.
Da kun hvis man goer noget meget dumt.
Skattekonsulenterne:og pludselig med mellemrum kommer som et lyn fra en sort himmel - begge to på en gang.
Det ER da ikke saa vanskeligt at forstaa.
Formentlig af samme grund som hver gang DU skriver kommer Peter Revisor, Henrik Krogh, Klovn og andre med samme holdninger med deres skriverier.Hvis vi har skrevet indlaeg i en traad faar vi en e-mail fra Amino.
Hvor mange forskellige symboler bruger Henrik K?
Skattekonsulenterne:Vil det sige at vi har "bokset rundt" med Ejler Ottosen i mere end 2 år nu.
Forstaaet som denne person.
Du har argumenteret mod SmbA-selskaber i disse 2 aar.. Foerst i ca. 1/2 aar med Henriksen.Han gav dengang op.
Derefter begyndte jeg at paapege fejlargumentation fra din side vedr. SmbA-selskaber.
Ved du, at nogle opfatter visse af mine indlaeg til dig og din gruppe som oplysende og meget underholdende.
Der er formentlig tilstraekkelige indlaeg til en bog/WEB-side: "Skrivelser til de ihaerdige modstandere af SmbA-selskaber".