Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS selskab

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det på præcist samme måde. Der er ikke - som man måske kunne fristes til at tro - tale om at jeg er direkte afvisende overfor SMBA'er på samme måde som jeg er det overfor off-shore selskaber (når vi taler danske virksomheder/aktiviteter). På nuværende tidspunkt har jeg bare svært ved at se fordelene - udover at man undgår de 125.000 kr. - men kan godt se nogle ulemper: usikker/ukendt selskabstype i forhold til store dele af omverdenen (signalværdi), ikke mulighed for fordeling af vederlag på løn/udbytte.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skattekonsulenterne:
12) Nej men det koster stadigvæk løbende skat + skat hvis man på et tidspunkt vil omdanne SMBA'et til selskab.

skriver Bent som kommentar til:

12) Det KOSTER ikke noget at stifte et SMBA selskab bortset fra tid: 10 minutter til selskabsblanket, 10 minutter  til startblanket og 1-2 timer til at skrive stiftelsesdokument og konkrete aftaler. Det ER ekstremt simpelt.

Jeg har meget svaert ved at se hvilken logik der skulle vaere i foelgende:

Skattekonsulenterne:
Nej men det koster stadigvæk løbende skat

Ja og hvad saa? Men mindre end ved personlig virksomhed uden VSO.

Underskud kan godt nok ikke fradrages.

Skattekonsulenterne:
vil omdanne SMBA'et til selskab.

Et SmbA ER et selskab.

Skattekonsulenterne:
+ skat hvis man på et tidspunkt vil omdanne SMBA'et til selskab.

Saafremt vi antager, at du mener omdanne til et ApS er det da MEGET vanskeligt at se, hvorfor der eventuelt skulle udloeses mere skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49

Ejler...for hulen....har du ikke andet at lave!

Denne tråd er næsten 2 år gammel! 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:
Ejler...for hulen....har du ikke andet at lave!

Faldt lige over dette  som vist dækker ganske godt over dit spørgsmål!

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:19

Hi hi kan i så være søde Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

RevisorOlsen:
Hi hi kan i så være søde Smile

Men det reflekterer ganske godt Henrik K's manglende forstaaelse for perspektiver, naar han fyrer indlaeg af.

Amino siger om Henrik K.: 44 år gammel, Milano, Mand med 3.554 Indlæg.

Om Ejler Ottesen: Mand, 315 Indlæg.

Henrik K. skriver under flere navne/symboler paa Aminio.  Efter han omsider gav sig til kende, har han under dette symbol alene skrevet mere end 10 gange saa mange indlaeg som jeg har.

Naar han skriver om mine indlaeg er han stort set altid negativ. Han laver ofte mange  helt  fejlagtige konklusioner.

Jeg HAR paapeget en hel del men det er ul;ideligt at kommentere dem alle med de markedsfoeringsymboler, som han anvender.

Der boer da heller ikke vaere nogen tvivl om hvilket heppekor han hoerer til.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48

Ejler...det siger nok mere om dig end om Henrik!

Du er SGU selv skyld i det, når du hiver næsten 2 år gamle tråde op fra klenodiekassen for at promovere

dine SMBA....selskaber!

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:01

Ejler Ottesen:
Naar han skriver om mine indlaeg er han stort set altid negativ. Han laver ofte mange  helt  fejlagtige konklusioner.

"Ejler, jeg er slet ikke enig i hvad du skriver, men ha' en fortsat dejlig weekend (ps. jeg er glad fordi du gider at bruge din søndag på at deltage i en debat der ligger mig meget på sinde)"Big Smile

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes I er lidt for grove, - også dig Henrik som jeg elleres bryder mig rigtig godt om !!! :)

Så grove at I af og til får Ejler ned et niveau der ikke er ham værdigt. Et niveau der ikke er noget intelligent individ værdigt.

I har vel for længst regnet ud at Ejler egentlig er pisse smart - det fandt jeg ud af for over et år siden.

Er det ikke lige meget hvor gammel en tråd er? Det er da også sket for mig op til flere gange at jeg har tøvet med at svare på en tråd i flere uger, f.eks. hvis jeg har skulle være helt sikker i min sag så jeg ikke sagde noget der blev alt for vrøvlet.

Jeg kan ikke se at hans indlæg skulle være irrelevant for tråden, så det eneste I har på ham når I stempler ham som troll er at tråden er gammel, og så gammelt nag selvfølgelig !!!

Der bliver snakket meget om tonen herinde på amino, hvordan det ville være fint hvis der blev gået efter bolden og ikke personen. Jeg venter spændt på at I leverer svar på Ejlers indlæg som han har lagt lang tid og meget eftertænksomhed i. Jeg vil faktisk labbe et godt svar på Ejlers indlæg i mig med stort velbehag. Jeg følger disse tråde med stor fornøjelse, og ville ønske mig at niveauet blev lidt højere.

Lad mig gætte - I har vel svaret på det 1.000 gange før og vil henvise til tidligere tråde i stedet? Så prøv igen alligevel - det skulle vel ikke være første gang i fik lov at gentage jer selv, vel :)?

Vis ham den respekt som alle der gør sig umage har krav på, - anerkend ham som en værdig debattør.

Jeg har tænkt rigtig meget over det med motivation (generelt, -ikke specifikt i forhold til denne sag). Rager de bagvedliggende motiver for deltagelsen i en debat overhovedet de andre debattører? Det må jo være dårlige råd/vejledning der kan ramme jeres faglige stolthed, ikke motivationen i sig selv, f.eks. motivationen om at sælge smba-selskaber.

På med vanten, tastatur-cowboys. Det er simpelthen for usselt at give op som i "han bliver sgu aldrig klogere alligevel - ham gider jeg ikke spilde flere bytes på".

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55

Jørgen...eneste formål jeg kan se med Ejlers "klenodieindlæg" er at svine Bent Zimmermann og derefter

Henrik til.

Hvis du synes, at det er inteligent, er det din sag!

Længere er den ikke, så hvad er der at diskutere her?

/peter

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)