Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS selskab

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jørgen...eneste formål jeg kan se med Ejlers "klenodieindlæg" er at svine Bent Zimmermann og derefter

Henrik til.

Hvis du synes, at det er inteligent, er det din sag!

Længere er den ikke, så hvad er der at diskutere her?

/peter

Hejsa.

Jeg synes ikke det er intelligent, det ved du også godt. Jeg har tit set jer beskyldte Ejler for at klippe og klistre citater ud af sammenhæng, og nu har jeg fanget dig i at gøre det samme. Selvfølgelig mener jeg ikke det er intelligent at blive personlig i en ordentlig debat. Når jeg nævnte intelligens var det mere generelt - altså Ejler er en intelligent person med stort potentiale, om du vil det eller ej. Jeg ved selvfølgelig godt at du vil blæse ham et stykke.

Når han så bliver personlig sker det ikke bare i den blå luft - i lægger en grim tone for dagen, omend ikke åbenlys grim, så sarkastisk og nedladende.

Han stiller nogle spørgsmål og yder i den forbindelse at "nogenlunde" bidrag til tråden.

Dit bidrag til tråden består i at nedgøre ham for at bringe en gammel tråd op.

Jeg så meget hellere at i be- eller afkræftede Ejlers påstande som han fremstiller som faktuelle.

Selvfølgelig får han et minus i min bog for at blive personlig, men bare det at agere sarkastisk og respektløst overfor en person der står alene giver altså også minusser. Æv !

Som I måske kan huske stod jeg også engang alene herinde overfor de samme personer, - jeg var uskyldigt dømt. Så jeg tror jeg lader tvivlen komme Ejler til gode og antager at han ikke er den plattenslager I forsøger at fremstille ham som. Men denne opfattelse er selvfølgelig et subjekt for løbende revision når der kommer nye oplysninger.

Jeg synes I er nogle slyngler hehe :)

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:17

Hvis jeg løber tør for argumenter kan jeg jo altid svine modparten til.

Jeg ser nogle i denne tråd der har en stor fremtid inden for politik.Embarrassed

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 15:33

Hej Jørgen Olsen

Godt indlæg ja SMBA-krigen køre ofte helt af sporet. Det ville være rart med noget mere seriøs kritik omkring disse selskabstyper.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27

Thorbjørn...hvorfor er Jørgens indlæg et godt indlæg?

Fordi Ejler gang på hiver gamle tråde frem og spammer diverse tråde?

SMBA-krig.................der er ingen SMBA krig..................jeg har selv 4 SMBA`er!.......

Men gang på kritikløst anbefale SMBA som det eneste rigtige, som Ejler gør...........er vel næppe intelligent.

Og jeg ved udmærket Thorbjørn....at Ejler er din partner........eller heppekor...som Ejler udtrykker det.

/peter

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 16:45

Hej Peter

Et godt indlæg fordi han anbefaler at gå efter bolden her i SMBA-debatten og ikke efter manden. Ejler er ikke min forretningspartner selvom vi godt nok har stiftet et SMBA-selskab sammen. Men Ejler høre måske med til mit heppekor og omvendt. 

Jeg anbefaler ikke kritikløst SMBA-selskaber. Jeg sælger lige så gerne folk et ApS-selskab. Men SMBA-selskabet er typisk et bedre produkt, navnlig for folk, der kun sælger ydelser, og som ikke rigtig har andre kreditorer end tvangskreditorerne.

Jeg plejer at sige, at kapitalløse selskaber passer godt sammen med kreditorløse selskaber.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56

Hej Thorbjørn!

Tja...det er ikke så nemt at gå efter bolden, når Ejler gang på gang går efter manden, fordi manden

har en anden opfattelse end Ejler!   Men nok om det!!!

Jamen hvorfor overhovedet lavet et selskab(ApS eller SMBA), når der ikke er væsentlige kreditorer og

folk kan forsikre sig mod risici mv.

I en I/S-lignende-model kan jeg se et formål med SMBA, men hvorfor skulle den mindre iværksætter, som er

sig selv, og ikke har nogle nævneværdige kreditorer/risici starte et SMBA?

/peter

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 17:00

Hej Peter

Hvorfor sige nej til kreditorbeskyttelse, når du kan får det gratis - altså uden at påtage dig besvær? Derudover er der jo tvangskreditorerne og skattefordelen at tænke på.

Husk også de latente kreditorer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04

Tja....muligvis, men så har vi den med to stiftere, hvor "bedstemor" skal være med til at stifte et SMBA!

Ved ikke.......synes det virker besværligt for den mindre iværksætter...........men i en I/S lignende situation kan jeg da klart se en

mulighed!

/peter

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:30

Det er ihvertfald træls hvis bedstemor skal være med og bedstemor pludselig vil have kontanthjælp - hvad hulen gør vi så?

SMBA med éen stifter, så kan vi snakke, så må der da være mange der kan bruge det til noget fornuftigt.

Jeg må hellere tilkendegive at jeg egentlig også er skeptiker på dette område, så der ikke er nogen misforståelser. Det er hermed gjort ! :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:36

Thorbjørn:
Et godt indlæg fordi han anbefaler at gå efter bolden her i SMBA-debatten og ikke efter manden.

Lige i relation til denne tråd vil jeg opretholde at Ejler Ottesens netetikette en en troll værdig

At tage en mere end 2 år gamle tråd og derefter tage udgangspunkt i et svar som Bent Zimmermann skrev for nu mere end 22 måneder tager jeg ikke seriøst. Specielt ikke set i lyset af at præcis de samme spørgsmål Ejler Ottesen stiller spørgsmålstegn i de mellemliggende måneder har været diskuteret i et utal af tråde. 

Mit udmærkede billede af trollen, er ikke et udtryk for manglende argumenter. Hvis man gider gå tilbage og se i hvilken sammenhæng Ejler Ottesens citater er klippet ud af, vil det være åbenlyst, at der er tale om kværuleren over formuleringer, som alle andre end Ejler Ottesen har forstået.

Der ligger for en stor forskel på den måde som du og Ejler Ottesen markedsfører hvert jeres firma på. En væsentlig forskel er at dit "sortiment" spænder mere vidt. Selvom du er en stor fortaler for smba er vi ikke ude i en kritikløs anbefaling af SMBA. Det er min opfattelse at du ville stå som en stærk og endda troværdig leverandør af selskaber, hvis der var en navlestreng, der blev klippet. 

Henrik

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)