Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billedeoptimerings hjælp søges

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der gider vise mig hvordan jeg skal optimere mine billeder så de bliver gode til web og tabs frie evt over skærmdeling?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 20:16

Altså at optimer et billede godt til web er en vudering fra billede til billede, men jpeg billedere kan normalt gemmes på 60-70% kvalitet og være ganske godt, men giver det mening vil jeg klart vælge gif men det er ikke alt der kan gemmes i gif da man med et gif billede kun har 256 farver at oprere med, tit bruger jeg PNG til store produkt billedere for at få en høj kvalitet det fylder typisk mere end jpeg format men kvalitetne er bedre efter min egen opfattelse.

så det kommer helt an på hvad du skal gemme, sider du på Mac og kan nøjes at et program køre det igennem for dig findes der et der hedder CodeKIT som har det indbygget i sig, man bruger de typisk når man udvikler ting men den har også en billede kompimering/optimerings tool i sig :)

Håber du får løst dit problem.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 20:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 20:32

Tim: Det er ikke korrekt at GIF ikke længer bliver brugt, det bruges altså men ikke til fotografi det er korrekt men nu ved jeg ikke hvad han ønsker at gemme som web, men vil til en hvertid gemme alt i GIF der er muligt netop fordi det fylder langt mindre end både JPG + PNG.

som prima vil jeg gemme alt i JPG med 60-70% kvalitatet, men til god kvlaitet hvor bredbånd ikke skal være problemet er det PNG, her er lidt om gif vs jpg http://users.wfu.edu/matthews/misc/jpg_vs_gif/JpgVsGif.html det hander altid om hvad man skal gemme og hvad det skal bruges til.

eks. facebook covers bliver ganske godt i gif hvor dne beholder kvaliteten hvor både jpg + png bliver meget grumset, på den baggrund kan jeg ikke udelukke det ene format frem for det andet det afhænger meget af hvilken type billede/fil du gemmer.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 20:41

Jeg ønsker at de skal optimeres til google pagespeed insights

• Ved at komprimere http://teampondus.dk/…nt/uploads/2014/05/bannerlogogodtno1.png tabsfrit kan der spares 1,1 KB (11 % reduktion).
  • Ved at komprimere http://teampondus.dk/…t/uploads/2014/05/window-cleaner-112.jpg tabsfrit kan der spares 817 B (13 % reduktion).
Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 20:44

Okay, det giver nu også meget god mening, det du kan gøre er at se de nye billedere den forslår, gemme det og hold det op i mod det billede du har nu, er kvaliten ikke god nok så behold det du har ellers hvis du kan leve med den kvalitet de forslår så gem det billede isted for det du har nu, gem det nuværnde så har du altid en backup af det gamle billede :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 20:50

Men hvordan retter man den er det i kvalitet eller størrelse

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 20:51

Det er i begge ting, altså den forslår en ny, den er i samme px, men kvaliten(kb størrelse) er laver. håber det gav mening.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du gemmer som PNG8, vil det altid fylde mindre end et GIF, undtaget hvis du bruger en meget lille farve palette, (1-16 farver), gif bruger LZW compression, hvor PNG bruger en compression der er en del bedre, derfor det oftest er mindre.

Så 98% af tiden vil man foretrække PNG8 fremfor gif, da det fylder mindre, og undersøtter 1pixel transparency.

Men altså - når det kommer til billed optimering, ikke nok med man kan ændre på kvaliteten af JPG billeder, så kan du samtidig fjerne exif og andet meta-data fra billedet, og hvis du er rigtig nørd kan du lave en ændring i din gamma settings på dit billed som skaber samme lysstyrke, og ligner sig selv, men da værdierne er anderledes, kan det give en fordel, da gamma også har indflydelse på billedets størrelse.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52

Hvilke programmer har du til rådighed?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)