Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billedeoptimerings hjælp søges

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har photoshop og gimp

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 20:58

Paris Nakita Kejser:
men vil til en hvertid gemme alt i GIF der er muligt netop fordi det fylder langt mindre end både JPG + PNG.

Det er direkte forkert. Hvis du gemmer et fotografi som Gif, eller for den sags skyld PNG, så vil billedet fylde MEGET mere, end det nogensinde vil kunne komme til at fylde i JPEG.

Det er derfor slet ikke oppe til debat, at fotografier skal gemmes som JPEG. Det skal de bare.

Det link du henviser til, er en oldgammel artikel Big Smile Men den illusterer min pointe glimrende: Et fotografi gemt som gif, kommer til at fylde betydeligt mere, end hvis du gemmer det som JPEG, og kvaliteten bliver dårligere.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 21:01

Jeg har nu fået rettet billedet fik trykket så den fjerne meta og andre oplysninger tak for hjælpen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:01

Tim J. Nielsen:

Paris Nakita Kejser:
men vil til en hvertid gemme alt i GIF der er muligt netop fordi det fylder langt mindre end både JPG + PNG.

Det er direkte forkert. Hvis du gemmer et fotografi som Gif, eller for den sags skyld PNG, så vil billedet fylde MEGET mere, end det nogensinde vil kunne komme til at fylde i JPEG.

Det er derfor slet ikke oppe til debat, at fotografier skal gemmes som JPEG. Det skal de bare.

Det link du henviser til, er en oldgammel artikel Big Smile Men den illusterer min pointe glimrende: Et fotografi gemt som gif, kommer til at fylde betydeligt mere, end hvis du gemmer det som JPEG, og kvaliteten bliver dårligere.

Det var nu også det, han sagde. Han sagde, at man ikke bruger gif til fotografier, men at gif stadig bliver benyttet til andre ting.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01

Tonny Broløs:

Jeg har photoshop og gimp

Gå ind i Photoshop, åbn dit billede, og tryk "Gem til web". Herefter kan du vælge størrelse osv. Dette burde optimere dine billeder perfekt. Med hensyn til filformat vil jeg anbefale dig at gemme i PNG-24 :-)

Mvh,

/Jakob

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 21:08

Emil:
Det var nu også det, han sagde. Han sagde, at man ikke bruger gif til fotografier, men at gif stadig bliver benyttet til andre ting.

Gider du lige læse hvad jeg svarer på inden du blander dig? Mit svar er rettet mod det at "gemme alt som gif, fordi det fylder mindre."

At bruge en 10 år gammel artikel som et bevis på at gif stadig bruges, giver så heller ikke megen mening.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)