Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af driftselskab via holdingselskab.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har sat 50.000 kr. ind på en driftkonto, som banken har været inde og skrive under på som kapital til mit holdingselskab.

Jeg ønsker nu at oprette et driftselskab via mit holdingselskab, og derved bruge samme kapital.

Jeg har følgende spørgsmål som jeg er i tvivl om i forbindelse med registrering via webreg.dk:

  1. I stifter, skriver jeg vil Holdingselskabets navn, og ikke mit? (Som også skal fremgå i vedtægterne)
  2. Hvad skal jeg skrive i stiftelsesdokumentet efter denne linje: Stiftelsen af selskabet sker ved indskud af (Jeg tænker at jeg ikke bare, kan skrive det samme som jeg har gjort i mit Holdingselskab, som lyder: Stiftelsen af selskabet sker ved indskud af kontant kr. 50.000 til kurs 100)
  3. Kan jeg godt skrive det samme i vedtægterne som i holdingselskabet: Selskabets anpartskapital udgør kr. 50.000 fordelt i anparter á kr. 1.000 og multipla heraf. På generalforsamlingen giver hver anpart på kr. 1.000 én stemme.
  4. Under indbetalingsmetode, skal jeg så vælge: Indskud i form af eksisterende virksomhed?
  5. Skal jeg også have banken til at skrive under på dette?
  6. Under balancesum, er det så de 50.000 kr der skal stå, eller er det beløbet som indsættes på en driftkonto?
  7. Under ansatte, skal jeg så også krydse af i ATP, hvis det kun er mig selv der er ansat?
  8. Et sidste spørgsmål vedrørende Holdingselskabet, skal jeg krydse noget af i A-skat, B-skat, ATP eller noget, da det jo kun er mig selv der skal have udbyttet udbetalt?
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kan hjælpe?

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, her kommer lidt hjælp.

1) Korrekt, det er holdingselskabet der stifter.

2) Jo du skal skrive det samme, indskuddet er kontant 50.000 kr.

3) Ja vedrørende det punkt kan du godt skrive det samme, husk der er forskel på formål, ejer med mere.

4) Nej indskud af likvide midler.

5) Ja, banken skal underskrive.

6) Der vil skulle stå 50.000 kr. i balancesum.

7) Det kommer an på hvad du regner med af løn, men umiddelbart ja.

8) Nej du skal ikke krydse af i noget.

Håber at det var svar.

Med venlig hilsen

Anders

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke helt overskue den men mener du har fået fint svar af Anders - det er vigtigt af ejerbog og vedtægter at det fremgår at holding består af kapital andelene i drift

Vil bare minde dig om den lovpligtige ansvarsforsikring (mere her fra ASK)

som lovgiverne af en eller anden grund mener er vigtig/lovpligtig for ejere af selskaber, men ikke er et krav i personlig virksomhed. 

Jeg ved godt at man som ejer ses som ansat så det kan vel ikke være anderledes, men vær opmærksom på, at hvis holding er rent finansielt så mener jeg ikke man har krav - og det kan betyde at du måske "kun" skal af med penge til EN arbejdsskadeforsikring på ca 1200 kr p.a. i drift - men det kan ha at gøre med hvordan holding branchemæssigt er oprettet og af om du udfører andet end ren finansielt ejerskab i det - så vær opmærksom på evt besparelse der.

Husk også, at ja, du skal ha kryds for ATP da ex barsel/Aer/AUD (samlet atp) baserer sig på din løn du hæver som derfor skal være ATP tilmeldt. Dermed også kryds i arbejdsgiver i sagens natur når du stifter.

god vind med projektet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders, tak for svar. Under punkt 4, har jeg lige et spørgsmål mere.

Bare lige for at få en ting på plads, vil jeg lige sige at Holdingselskabet nu er oprettet og jeg har fået et cvr-nummer,

men skal nu oprette driftselskabet.

Jeg har følgende valgmuligheder på webreg.dk:

Indbetalt kontant på konto i pengeinstitut

Indbetalt kontant på klientkonto

Indskud i form af værdier

Indskud i form af bestående virksomhed

Indskud i form af bestemmende kapitalpost

Indskud i form af værdier og kontanter

Indskud i form af kontanter og værdier inkl. bestående virksomhed

Indskud i form af kontanter og værdier inkl. bestemmende kapitalpost

Jeg er derfor lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, men hvis jeg vælger indskud i form af værdier,

så ser det ikke ud som om at banken skal ind og underskrive her. Er det så det rigtige at vælge?

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for input.

Jeg vil bare sige at Holdingselskabet ikke kommer til at have nogle former for drift, men udelukkende er rent finansielt, så jeg ser ikke nogle grund til at have en arbejdsskadeforsikring i dette selskab.

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal vælge Indbetalt kontant på konto i pengeinstitut.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Er det rigtigt forstået at pengene skal blive på holdingselskabets konto, eller skal de rykkes over på en ny konto?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

de skal stå på driftsselskabets konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian1987:

Tak for svaret.

Er det rigtigt forstået at pengene skal blive på holdingselskabets konto, eller skal de rykkes over på en ny konto?

hos drift. Drift er værdien i starten lig de 50 t aps kapital mens holdingsværdi = anparter til værdi 50 t i drift. Så længe drift så fremadrettet holder sin værdi på mindst 50t , så har holding også holdt sin

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)