Jeg har et lidt lignende issue som det, der beskrives i denne tråd.
På nuværende tidspunkt har jeg et ApS som drift med et Holding IVS over sig. Udviklingen er kommet dertil, hvor jeg nu har brug for endnu et IVS som drift under mit allerede etablerede Holding IVS. Jeg skal bare være sikker på, hvordan denne operation foretages?
Indberetter jeg til Erhvervsstyrelsen med et CVR (Holding IVS), at jeg nu vil oprette det nye driftsselskab IVS? Eller vil man i anmeldelsen til styrelsen altid anmelde en selskabsstiftelse som privatperson?
Med fare for, at du nok vil skrive "du må aldrig gøre sådan", så spørger jeg kort alligevel:
Hvordan håndteres det i den situation, hvor jeg som selvstændig person opretter mit nye drift IVS og herefter overdrager det til Holding IVS? Jeg er godt klar over, at der kan være store skatteulemper og -farer ved dette, men hvis drifts IVS kun etableres med 5000 kr. eksempelvis, så er der vel ikke meget at komme efter? Eller leger jeg bare med ilden nu?
hvis dit holding har 5000 kr og vil købe det af dig og den handel laves korrekt - så ved jeg som ikke hvad der er af farer lige umiddelbart, men jeg har måske svært ved at forstå formålet hvis det er eksisterende holding burde det jo ikke tage ekstra tid at lade holding stifte
Jeg ville måske i alle fald ha en revisor når man som du vil ha to selskaber i drift og et holding - så du får sambeskatning og andet korrekt fra start også - så jeg passer nok med yderligere i sagen
Personlig er jeg ikke vild med den med at ha holding og så bare stifte et nyt nyt billigt IVS hver gang en ide kommer op, men der kan være masser af gode grunde til det, synes bare man skal HA meget gode grunde (forskellige ejerkredse og meget andet)
Hvert drifts IVS betyder yderligere små 2000 kr i udgift til din lovpligtige arbejdsskadeforsikring + ofte noget til bank oprettelse og drift erhvervskonto + mere kompliceret årsregnskab + mulig ekstra erhvervsaffalds afgift m.m.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER