Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvmål eller Selvmord? Amino er på vej mod selvdestruktion...

Side 7 ud af 14 (140 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

peter4576:
Jeg er én af de idealister som tror på, at vi i Danmark har en unik samfundsmodel som vi bør værne om og udvikle, og sikre at den ikke bliver låst fast i hundrede år gamle ideologier. Generelt har jeg meldt mig helt ud af de rød-grøn-blå politiske diskussioner, som jeg synes er alt for uambitiøst og lider under mangel på visioner.

Alle oplever livet forskelligt. Alt afhængig af hvordan vi er blevet opdraget, hvilke studier vi har gennemført, og hvilke oplevelser vi har fået, oplever vi alle en bestemt hændelse på forskellig vis, og det er disse forskelle, der gør os unikke. At vi er unikke betyder, at vi skaber vores egen skæbne, karakter, tro og tillid, som gør vores viden dybere, eller som gør os mere uvidende. Når vores evne til at udvikle os mentalt bliver blokeret af ignorance, dovenskab, stædighed, fordomme og fejlagtig viden, betyder det, at vi har forladt naturens vej. 

peter4576:
Så lad os dog alle sammen tage det fælles ansvar at højne niveauet i dansk iværksætterliv? Hjælpe hinanden og skabe en kultur, hvor man ikke er dum at spørge? Og en kultur, hvor man godt kan efterlyse segmenterede iværksætter fora, uden at være en forkælet, ikke-selvstændig, svag og have en manglende hang til iværksætter-selvtortur?

Tak for kommentar og tålmodighed her på amino.

For én person kan livet være fuld af eventyr, rare og gode ting, mens det for en anden er en lang kamp for overlevelse. Hvordan kan vi tale på samme måde til disse to slags mennesker om, hvad fremtiden vil bringe, og hvad man kan forvente sig af fremtiden? 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget fint med en masse lommepsykologi og dermed respekt for mængdernes forskelligheder. 

Men, men men men, det er sådan nogle indlæg som dette jeg undrer mig over:

http://www.amino.dk/forums/t/229835.aspx

Det er så langt ude at det gør ondt. 

Det første man tænker på er hvad brugeren egentlig tror Amino er ? Ens tanker rammer en lang række ting, heriblandt at amino er landssammenslutningen ideløse investorer.

Den næste del er så endnu bedre. Der er åbenbart ikke nogen der må høre om ideen fordi der ikke er patent på den. Jeg er ikke sikker på man kan få patent på en ide indenfor betalingssystemer, men det være det. Det udelukker jo 99,999% af alle der måske kunne være interesseret når man ikke vil fortælle om sit eget koncept.

Og det er så her at et indlæg på amino simpelthen er spildt, det er min tid også fordi jeg har sat og læst det.

Jeg kan så sandelig godt forstå at der er nogen ude i erhvervslivet der ser ned på noget for at være en del af Amino når det er den slags indhold man skal sidde og sortere i.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hahaha - øv jeg kan ikke finde den. Jeg havde ellers gemt linket på min server. En gut på kontakthjælp der havde hørt at man kunne tjene mange penge på at åbne en sexshop, og om der var nogen der vidste hvor man kunne købe sådan nogle produkter og om der var nogen der kunne hjælpe ham med at lave en sådan webshop. hahaha

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

peter4576:
Hahaha - øv jeg kan ikke finde den. Jeg havde ellers gemt linket på min server. En gut på kontakthjælp der havde hørt at man kunne tjene mange penge på at åbne en sexshop, og om der var nogen der vidste hvor man kunne købe sådan nogle produkter og om der var nogen der kunne hjælpe ham med at lave en sådan webshop. hahaha

Jeg syntes da det er fantastisk at en på kontanthjælp, vil arbejde sig til en bedre position ved at starte en webshop, det kan du da ikke være bekendt at grine af.

For noget tid siden delte Thorborg denne på Facebook https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152232236210805&set=a.10151723271695805.1073741826.8771225804&type=1&theater prøv at se på den, om der er noget du kan lære.

Mens jeg ikke er super imponeret over at du griner at den vordende iværksætter, så havde det indgydt super meget respekt, hvis du havde kunne hjælpe ham, med et godt fif, konkret input eller videre.

Måske er det den plads Amino kan udfylde et sted hvor de mere erfarne kan hjælpe de mindre erfarne, det er en oplagt mulighed i dit forsøg på at blive en ledende figur indenfor udviklingen af e-handel i Danmark. Indtil videre er det eneste jeg associerer med dit navn, at du griner af kontanthjælps modtagere, der prøver at komme videre og du brokker over Amino, ikke just et flatterende indtryk, men heldigvis er der en masse unge og uerfarne iværksættere indenfor e-handel, som du kan bruge til at få dig selv til at fremstå som et godtgørende orakel af e-handels viden. Så er spørgsmålet jo bare om du har fliden og evnerne til at tage rollen ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28

Lundsby:
Mens jeg ikke er super imponeret over at du griner at den vordende iværksætter, så havde det indgydt super meget respekt, hvis du havde kunne hjælpe ham

peter4576:

Deres ønske om at starte selv udspringer af ønsket om at klare sig selv. Jeg tror dog at nogle - inklusive mig selv - stiller spørgsmålstegn ved: ”Hvorfor skal det bare være så skide kompliceret at starte op som selvstændig? Hvis jeg fik et 8-16 job i et firkantet kontor vil jeg kunne få A-kasse, nogle steder endda skuldermassage, sundhedsordning - tro mig om der ikke også er frugt og frokostordning - der er betalt julefrokost, god pension og tryghed, en masse feriedage, sikker indkomst, mulighed for videreuddannelse...” Der er ufatteligt mange gode grunde til at jeg skulle vælge at ofre min kreativitet og mit iværksættergen ved at vælge denne lineære, sikre tilværelse. 

Denne tilværelse har jeg dog netop sagt farvel til. Jeg tog springet ud i usikkerheden - og jeg er kun understøttet af min forstående kone - som PT holder hånden under mig. Jeg har intet andet sikkerhedsnet! Og jeg er dybt taknemmelig for de muligheder jeg har kvag andres hjælp og mercy. Havde jeg ikke haft min kone og min familie som er min base og et og alt, ville jeg ikke have den mulighed, som jeg nu forsøger at få det bedste ud af. 

peter4576:
Jeg er én af de idealister som tror på, at vi i Danmark har en unik samfundsmodel som vi bør værne om og udvikle, og sikre at den ikke bliver låst fast i hundrede år gamle ideologier.

Lundsby:
udviklingen af e-handel i Danmark.

Internethandel fortsætter voldsom vækst

Facts om e-handel

Reglerne for unge på kontanthjælp

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
Jeg syntes da det er fantastisk at en på kontanthjælp, vil arbejde sig til en bedre position ved at starte en webshop, det kan du da ikke være bekendt at grine af.

@Lundsby - så har du vist ikke fulgt med i debatten... Vi diskuterede eksempler for indlæg som virkede useriøse. A la "Hvad skal jeg være når jeg bliver stor". Og at du kun kan associere mit navn med en som griner af kontanthjælpsmodtagere, må stå for din egen regning. Hvis du er så god en personkender og kan læse folk på to-tre linjer ud af 2000 og vurdere hvad de står for, så må også DET stå for din egen regning.

Du kunne også vælge at bladre tilbage til side ét og læse forfra. Jeg har ingen intentioner om at grine ad menneskers situation (det ville du forstå hvis du læste noget af det tidligere jeg havde skrevet), og jeg synes du gør det dig for let for dig selv at kaste en masse mudder efter en person, når du tilsyneladende slet ikke har gidet læse det foregående. 

Jeg synes indholdet i det nævnte indlæg var sjovt. Lige så sjovt som hvis en skoledreng i 9. klasse spurgte om hvordan man laver et Google2, fordi han havde hørt at der var penge i det, og iøvrigt efterspurgte om der var nogen der kunne give ham en algoritme, så han kunne komme i gang. Eller hvis en person havde skrevet at DBA vist var en god forretning, så vedkommende nu ville lægge sit lørdagsloppemarkede online, og om der var nogen der kunne fortælle ham hvordan man laver sådan en hjemmeside.

Og nu skal jeg passe på, for om lidt er der sikkert en anden Amino'er der citerer mig for at hade alle 9.klasser og alle genbrugssælgere i verden, og at jeg knuser alle drengedrømme. Og hvis jeg hader 9-klasser så hader jeg sikkert også sigøjnere og ukrainske lastbilchauffører. For det kan man jo næsten læse mellem linjerne...

For at være ærlig, selvom jeg ikke er meget for at indrømme det, så kan jeg ikke andet end at sidde og blive lidt mopset over, at du tillægger mig holdninger, som er det stik modsatte end hvad jeg tidligere har skrevet i denne tråd. 

Og nu spørger jeg bare dumt... men hvor præcis er det at du mener, at jeg har fremført mig så tydeligt arrogant, som værende verdensmester i ditten datten dutten? Og hvorfor mener du at det er en så frygtelig menneskeegenskab jeg besidder, blot fordi jeg ytret at Amino burde højne niveauet og seriøsitet på sitet?

Eksempelvis mener jeg jo også at det måske er lige ude på det overdrevne, når Amino reklamerer med at have noget lignende "100.000 iværksættere" på sitet, når halvdelen af brugerne efterspørger hjælp til deres danskstile og hjælp til optimering af deres avisruter? Det er ok hvis du ønsker at tegne et billede af mig som en sur gammel mand med lille sort overskæg under næsen. Jeg mener bare, at virksomhederne der annoncerer på Amino jo ikke er Arla, som annoncerer for Skolemælk og Lillebrorost, men er virksomheder der målretter sig mod iværksættere. Hermed købestærke kunder. Dette var referencen til at jeg tror, at Amino på et tidspunkt vil uddø, hvis annoncørerne i fremtiden ikke længere føler, at de får nok for deres reklamepenge. 

Jeg har selv været på A-kasse og alt det der og ved hvilket et helvede det er. Og ja, jeg indrømmer at det måske var en detalje i mit indlæg jeg kunne have udeladt, og som var unødvendigt. Jeg tænkte ikke over det, fordi jeg har været i samme båd, og det er en situation mange af os vil opleve. Og jeg er ked af at "jobsituationen" tog fokus væk fra det, som jeg egentligt syntes var sjovt (også selvom du mener at det gør mig til verdensmester i arrogance). Jeg synes også du bør bemærke, at jeg ikke selv kommenterer på sådanne indlæg som det jeg omtalte.

Helt bortset fra det, så tilbød jeg faktisk Povl K, tidligere i tråden, gratis personlig hjælp og sparring til at komme igang med hans forretning, hvis han måtte ønske det.

Så en anden gang, inden du flyver op i det røde felt og slår tredobbelt flikflak med baglæns dobbeltskru efterfulgt af en saltomortale, så bør du lige stikke en fingeren i jorden og læse det foregående - hvis du ønsker at kommentere... 
For jeg synes ærligtalt ikke at det er fair at tillægge nogen en masse dårlige egenskaber, blot basseret på et kort indlæg, oven i købet taget ud af kontekst. 
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:03
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

peter4576:

Lundsby:

@Lundsby - så har du vist ikke fulgt med i debatten... Vi diskuterede eksempler for indlæg som virkede useriøse. A la "Hvad skal jeg være når jeg bliver stor". Og at du kun kan associere mit navn med en som griner af kontanthjælpsmodtagere, må stå for din egen regning. Hvis du er så god en personkender og kan læse folk på to-tre linjer ud af 2000 og vurdere hvad de står for, så må også DET stå for din egen regning.

Du kunne også vælge at bladre tilbage til side ét og læse forfra. Jeg har ingen intentioner om at grine ad menneskers situation (det ville du forstå hvis du læste noget af det tidligere jeg havde skrevet), og jeg synes du gør det dig for let for dig selv at kaste en masse mudder efter en person, når du tilsyneladende slet ikke har gidet læse det foregående. 

Jeg synes indholdet i det nævnte indlæg var sjovt. Lige så sjovt som hvis en skoledreng i 9. klasse spurgte om hvordan man laver et Google2, fordi han havde hørt at der var penge i det, og iøvrigt efterspurgte om der var nogen der kunne give ham en algoritme, så han kunne komme i gang. Eller hvis en person havde skrevet at DBA vist var en god forretning, så vedkommende nu ville lægge sit lørdagsloppemarkede online, og om der var nogen der kunne fortælle ham hvordan man laver sådan en hjemmeside.

Og nu skal jeg passe på, for om lidt er der sikkert en anden Amino'er der citerer mig for at hade alle 9.klasser og alle genbrugssælgere i verden, og at jeg knuser alle drengedrømme. Og hvis jeg hader 9-klasser så hader jeg sikkert også sigøjnere og ukrainske lastbilchauffører. For det kan man jo næsten læse mellem linjerne...

For at være ærlig, selvom jeg ikke er meget for at indrømme det, så kan jeg ikke andet end at sidde og blive lidt mopset over, at du tillægger mig holdninger, som er det stik modsatte end hvad jeg tidligere har skrevet i denne tråd. 

Og nu spørger jeg bare dumt... men hvor præcis er det at du mener, at jeg har fremført mig så tydeligt arrogant, som værende verdensmester i ditten datten dutten? Og hvorfor mener du at det er en så frygtelig menneskeegenskab jeg besidder, blot fordi jeg ytret at Amino burde højne niveauet og seriøsitet på sitet?

Eksempelvis mener jeg jo også at det måske er lige ude på det overdrevne, når Amino reklamerer med at have noget lignende "100.000 iværksættere" på sitet, når halvdelen af brugerne efterspørger hjælp til deres danskstile og hjælp til optimering af deres avisruter? Det er ok hvis du ønsker at tegne et billede af mig som en sur gammel mand med lille sort overskæg under næsen. Jeg mener bare, at virksomhederne der annoncerer på Amino jo ikke er Arla, som annoncerer for Skolemælk og Lillebrorost, men er virksomheder der målretter sig mod iværksættere. Hermed købestærke kunder. Dette var referencen til at jeg tror, at Amino på et tidspunkt vil uddø, hvis annoncørerne i fremtiden ikke længere føler, at de får nok for deres reklamepenge. 

Jeg har selv været på A-kasse og alt det der og ved hvilket et helvede det er. Og ja, jeg indrømmer at det måske var en detalje i mit indlæg jeg kunne have udeladt, og som var unødvendigt. Jeg tænkte ikke over det, fordi jeg har været i samme båd, og det er en situation mange af os vil opleve. Og jeg er ked af at "jobsituationen" tog fokus væk fra det, som jeg egentligt syntes var sjovt (også selvom du mener at det gør mig til verdensmester i arrogance). Jeg synes også du bør bemærke, at jeg ikke selv kommenterer på sådanne indlæg som det jeg omtalte.

Helt bortset fra det, så tilbød jeg faktisk Povl K, tidligere i tråden, gratis personlig hjælp og sparring til at komme igang med hans forretning, hvis han måtte ønske det.

Så en anden gang, inden du flyver op i det røde felt og slår tredobbelt flikflak med baglæns dobbeltskru efterfulgt af en saltomortale, så bør du lige stikke en fingeren i jorden og læse det foregående - hvis du ønsker at kommentere... 
For jeg synes ærligtalt ikke at det er fair at tillægge nogen en masse dårlige egenskaber, blot basseret på et kort indlæg, oven i købet taget ud af kontekst. 

Ja, du er tydeligvis mopset. Men i stedet for at skrive en lang, gabende kedelig smøre om, hvor "uretfærdig" Lundsby er, så kunne du måske forklare os andre, hvorfor Lundsby har dømt dig så uretfærdigt? Hvorfor er det uretfærdigt, at han har dømt dig ud fra en kort kommentar, hvorimod det er retfærdigt nok, at du griner ad en person på kontanthjælp, der gerne vil starte en webshop -- en person, hvis liv og forhold/omstændigheder du utvivlsomt kender MEGET lidt til?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Og - min kære navnebror - Det, jeg syntes var så sjovt (hvilket egentligt nok er mere sørgeligt) i det indlæg jeg refererede til, var ambitionen om at skabe en sexshop, baseret på dropshipping

Ideen om at åbne ENDNU en sexshop, uden nogen ambition om at markedsføre sig anderledes eller at skille sig ud. Intet koncept. Ingen fordele. Ingen dumpingpriser. Ingen anderledes salgsmetoder eller produkter. 

Jeg summerer lige op:

Der er i Danmark ca. 250 online sexshops, hvoraf langt de fleste er 100% amatørsider i ringeste setup.

Der er ca. 250 online sexshops i Danmark, som alle benytter samme dropshipping firma, som tilbyder samme priser til alle dets kunder.

Der er ca. 250 online sexshops som alle benytter samme produktbilleder.

Der er ca. 50 butikker som annoncerer på Google AdWords.

Der er ca. 10 butikker i et professionelt Magento-setup. 

Det kan godt være at jeg er fuldkommen skudt i hovedet og er jordens ondeste menneske, som ødelægger drømmen for en potentiel spire... Men hvor er hullet i markedet? Og hvorfor skulle folk købe de samme produkter, til samme pris på en webshop, når manden ikke engang har erfaring eller evner til opbygning af webshop eller på nogen anden måde nogen kapital?

For at være helt ærlig, så synes jeg ikke du er rimelig at gå helt i selvsving over at jeg mener, at det måske er en smule uovervejet at gå i krig med. Og jeg synes ærligtalt, at man måske skulle vente med at bruge andres tid og energi på at søge råd og vejledning, indtil man er bare en LILLE smule overvejet? Er det dybt urimeligt af mig - eller andre Amino brugere - at forvente?

Og jo - jeg synes sgu også det er synd for manden og den lortesituation han står i. Men ikke desto mindre er der bare ufatteligt mange af disse indlæg. Og når manden står på så bar bund er der altså ingen mennesker der vil være i stand til at hjælpe manden på vej. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Samme svar til dig - hvis du vil kommentere på det, så læs tidligere indlæg. Og hvordan pokker kan I begge få konkluderet at det er personen og hans situation jeg griner ad? Når jeg refererer til nogle af de indlæg som... 

Hmmm ok jeg springer fra.

Side 7 ud af 14 (140 indlæg)