|
Fik svar på mit indlæg ved at kigge i nogle andre tråde, så har slettet det jeg skrev :) |
Til Peter
Citat: Desuden burde der være en "søger partner" portal/ punkt.
Jeg for udvikling af prisportal for byggevarer.com søgt partner, men opgivet. Det drejer sig nødvendig vis ikke om de store start penge, men om den rigtige ide, og om at tro på det, og så bare blive ved.
For hvis man ikke kan få job, skal man ikke bare sidde og vente til det rigtige job kommer, skab det selv, og hvis vi var to, jeg med meget stor materialeviden, og en dygtig backender og nogle gamle computere så kunne man jo nok starte en "verdensvirksomhed" i Danmark, med nogle gamle computere.
Hvis man er på støtten, så har man jo lov til i en periode at have bierhverv, og så har man jo noget så man kan fylde Nettoposerne. Nu er jeg smidt ud af A-kassen og overgået til som det kaldes "selvforsørgelse", uden nogen form for overførselsindkomst, og det er faktisk en stor lettelse, ikke at skulle stå til regnskab hele tiden.
Citat: Herudover er der næsten ingen hjælp at hente angående A-Kasse og virksomhed.
Jeg har meldt mig ud af A-kassen fordi det næsten ikke er muligt, ved freelance arbejde at optjene til en ny periode.
Hvis man er selvstændig skal man over en periode på de sidste 6 måneder, have haft en års indkomstår på over 240.000 kr efter afskrivninger, hvem har det. Hvis man har betalt til A-kasse over mange år, og omsætningen er dalende, så er det med at lukke før det går helt i bund.
Har du så også tegnet løntabs forsikring der dækker op til 80% af din løn, får du ikke noget hvis A-kassen ikke vil betale. Hvis A-kassen så siger ok, nu har du solgt alt vedrørende dit firme, og kan ikke drive den videre i smug, godt så udbetaler vi. Det gør den privattegnede løntabs forsikring bare ikke, for du kan ikke bare lukke, du skal være gået konkurs, i sø og handelsretten og nu stå i Ribers, ellers kan de ikke udbetale noget.
Der er tidligere Tryg-direktør Stine Bosse der har strammet reglerne, så den lille iværksætter ikke kan få noget, hvis man bare lukker uden at skylde nogen noget. Hun er ikke for mig iværksætternes bedste ven, som hun ellers er udråbt til, hun skulle skamme sig skulle hun.
Povl P
http://byggevarepriser.com/
Bliv gratis medlem