Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Track emails?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender et godt program der kan tracke emails på ens besøgende?

Er der nogen der kender et reliabelt opt in email marketingfirma de kan anbefale med fokus på Europa?

Mvh

Dets

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for info. Dog mente jeg om der er mulighed for at tracke og opsnappe emails på ens besøgende saa som en email spiders etc ?

2) Jeg har levet en del søgninger på opt in emails, altså emails jeg får adgang til (permission based), men der findes en masse svindlere som anvender bots osv. og ville høre om der var nogen der har gode erfaringer og resultater fra en bestemt opt in/ permission based email marketing udbyder?

Eks. har jeg kigget paa http://www.inetgiant.com/ men ved ikke om de er helt stuerene...

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, den har jeg totalt misforstået ;)

der må jeg melde pas, god weekend

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

dets03ab:

Takker for info. Dog mente jeg om der er mulighed for at tracke og opsnappe emails på ens besøgende saa som en email spiders etc ?

Altså få fat i dine besøgendes email uden de selv oplyser den til dig?

Tilmeldt 4. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ville blot høre om dette er muligt (har ikke i sinde at spamme), da jeg leder efter en reliabel udbyder af permission based emailmarketing....

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

  Kort svar på dit spørgsmål: Ja det kan godt lade sig gøre.

Det lidt længere svar: Det er ikke synderligt smart - Det kræver en del teknisk indsigt - Og det er i de fleste situationer ulovligt.

Det lange svar: Du kan tracke en emails "flow", men til en hvis grænse. Du kan bl.a. tracke emailen fra din mailklient afsender emailen og et stykke frem. Afhængigt af teknikken du benytter og sikkerhedsniveauet hos modtageren, så kan du tracke emailen frem til den bliver modtaget på modtagerens emailserver og i nogle tilfælde kan du tracke den helt frem til at modtageren åbner emailen i sit mailprogram. Dette er ikke ulovligt sålænge du holder dig til de mere stuerene metoder, men afhængigt af hvor avanceret du ønsker det, så kræver det en del teknisk indsigt i bl.a. SMTP og hvordan emails er opbygget.

Hvis du vil tracke mere avanceret, så kræver det nogle lidt mere rafinerede metoder. Som en anden skrev herinde så er du over i f.eks. en email med en indlagt spider. Den spider kan så være forprogrammeret til at høste adresser fra modtagerens adressebog og overføre indholdet. Selve overførelsen kan så gøres på nogle forskellige måder alt efter hvor intelligent spideren er udformet.
Der er så lige nogle detaljer omkring ovenstående. Først og fremmest er det hamrende ulovligt, da du basalt set tiltvinger dig adgang til andres ejendom og så oven i købet stjæler informationer. Det kan i de fleste lande resultere i en fængselsdom.
En anden ting er at spiders hører ind under samme kategori som vira, orme og backdoors - de er ikke ulovlige at udvikle, men det er ulovligt at "slippe dem fri". Lidt ligesom at du godt må strikke dig en elefanthue en kold vinteraften - men at gå ned i banken med den på i selskab med et oversavet jagtgevær er ikke en synderlig kvik handling. Desuden vil din spider køre på den gale side af grænsen af teknikkerne som orme og vira benytter sig af - og derved vil der også være en rimelig sandsynlig for, at de mere intelligente antivirus- og intrusion detection systemer fanger din spider.
En anden mere hardcore metode er en decideret orm som du koder til det som du gerne vil have den til.

Mit råd herfra:
Nu ved du at det kan lade sig gøre. Så lad være med at prøve at gøre det!

/Jesper

Tilmeldt 4. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Jesper

Mange tak for dit uddybende svar, det var lige præcis det jeg kiggede efter.

Mvh

Dets

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)