Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aldrig har jeg set så tåbelig en lov!

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med opstart af webshop, og det kom som et slag i hovedet, da jeg hørte nyheden. Men jeg må hellere sætte mig grundigt ind i den juridiske del, når du siger sådan som du gør. Har du evt. nogle links til disse love? :-) 

Jeg frygter bare, at det bliver et kæmpe cirkus hvad angår min forretningsplan, der minder meget om miinto. 

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn. Tak for det:-) 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Omar:

Jeg er igang med opstart af webshop, og det kom som et slag i hovedet, da jeg hørte nyheden. Men jeg må hellere sætte mig grundigt ind i den juridiske del, når du siger sådan som du gør. Har du evt. nogle links til disse love? :-) 

Jeg frygter bare, at det bliver et kæmpe cirkus hvad angår min forretningsplan, der minder meget om miinto. 

jeg har postet det vigtigste som en note til mig selv, men også for at andre kan danne sig et overblik.

Du kan finde det her: https://plus.google.com/113149122755072983629/posts/WNEwkpGLMnS

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er faktisk lidt sjovt, at alle nethandlende ser det som et angreb på deres forretning fremfor at se det som en mulighed i stedet for.

Det vil da alt andet lige åbne op for flere "buy and try" køb, da kunden ikke længere er bange for at ende med noget, som de ikke ønskede eller havde behov for.

I er da godt dumme, hvis I tror at Elgiganten har lavet denne ordning alene for kundernes skyld. Det er da helt klart også for deres egen skyld, da det giver 100-fold flere tilfredse kunder, der handler uden at være bange for at de gør noget forkert eller har noget forkert med hjem til konen eller kæresten. Det er totalt win-win.

Kom nu ind i kampen og glæd jer istedet over muligheder i stedet for at føle jer truet. De af jer der føler sig truet....hvorfor lukker I ikke bare butikken med det samme, når I alligevel er mindre omstillingsparate end en fabriksarbejder med 40 års anciennitet ved samme samlebånd?

God vind!

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Buy and try, altså hallo, det er jo ikke et kræmmer marked, men en seriøs forretning vi driver.

Skal netbutikker så til at lave dobbelt varer sortiment, 1000 varenumre med ny varer og 600 varenumre med brugte retur varer.
Eller netbutikker med tøj, vil jo nærmest "Leje" tøj og sko ud til alle de unge tøser, der skal ud og vælte byen og have en ny kjole hver weekend.
Hvad skal de skrive i produkt beskrivelsen, "lugter kun lidt af sprit og røg", "mange hunde hår på", "lidt mad pletter fra faster Maren's 90 års fødselsdag".

Jeg kan overhovedet ikke se noget win-win, eller jo.. Hvis jeg solgte køleskabs magneter var der måske muligheder.

Men det gør jeg ikke og ser ikke frem til den kommende virak, bøvl og byrde der igen er trukket henover erhvervslivet.


Så kan du stå og syntes alle "os" andre er dumme bare fordi en Eletronik mastodont, som elgiganten har en særlig bytte service.
Det er absolut ikke uden kvaler:http://go.tv2.dk/2014-01-22-tv2dk-l%C3%A6sere-vi-har-ogs%C3%A5-k%C3%B8bt-brugte-varer-som-nye

Det er slet ikke sammenlignligt, at sammenligne de tusindevis af små eller mellem store netbutikker, der prøver at vokse eller overleve med en erhvervs kæmpe som Elgiganten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gunzone.dk:

Buy and try, altså hallo, det er jo ikke et kræmmer marked, men en seriøs forretning vi driver.

hvis du ikke kan konkurrere så må du jo lade andre netbutikker vinde eller de fysiske butikker. Det er jo ikke sådan at loven gør at varen ikke findes tilgængelig for forbrugeren, så bare tag og konkurrer - med andre helt tilsvarende netbutikker eller overlad det til detailhandel hvor ting jo ikke kan afprøves så de konkurrerer jo ikke med dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Forestil dig en net butik der sælger dame lingeri, prøv at spørge konen om hun kunne finde på at købe et par brugte trusser.

Jeg kan godt gætte svaret, og det lægger optil en masse ballade mellem butik og kunde.

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 49
Fra  Dragebyen Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Det der var dagens griner! :) Tænk at du forsøger at overtale en kvinde til at tage noget undertøj på, som en anden kvinde har returneret! :))

- Virker stadig som en ikke gennemtænkt lov for mig... Men lad os nu se... :)

Vh,
Superdragen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gunzone.dk:
Forestil dig en net butik der sælger dame lingeri, prøv at spørge konen om hun kunne finde på at købe et par brugte trusser.
mon ikke det sker trusser og bikini testes i butik?  Men uanset hvad - så må folk jo vælge butik hvis det skaber problem for dem, sværere er det vel ikke.

Det er vel ikke alt der i praksis kommer at være brugt- mon ikke de fleste kondomer returneres ubrugte -

Det handler jo om, at skabe sikkerhed for forbrugeren så denne tør købe via nettet og ikke står med noget der slet ikke var som man håbede og slet ikke passer (og forhindre nettet i at snyde forbrugeren). Vil nettet ikke være med, så lad dog være, det går samfundet vel ikke i stå af - tvært imod er der vel så arbejde til ekspedienter der rådgiver. Jeg tror alle de store netbutikker - uanset vi taler zalando eller ellios med tøj inkl undertøj, tager den lov iskoldt og roligt og forsætter med at vokse

Live or let die når det er smukkest

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg river lige denne tråd frem igen. Dels fordi det er på fredag den nye forbugeraftalelov træder i kraft, og der er lagt op til bøder uden advarsel, og dels fordi jeg lige er stødt på et ret væsentligt punkt, som jeg ikke har set været nævnt ret mange steder.

Som det er i dag skal forbrugeren oplyses om sin 14 dages fortrydelsesret på et varigt medie, i modsat fald forlænges denne automatisk til 12 måneder (i dag er det 3 måneder). Et varigt medie er af naturlige årsager ikke en side på shoppen, men i dette tilfælde en mail.

Det vigtige jeg lige har opdaget er, at hvis forbrugeren ikke oplyses om sin fortrydelsesret, hæfter denne ikke for evt. værdiforringelse i forbindelse med returnering / fortydelse af køb. Og som det har været nævnt mange steder, hæfter han / hun heller ikke for omkostninger u forbindelse med returnering. Så det er en særdeles god idé af sikre sig at der er styr på denne oplysning.

Så hvis du ikke informerer om fortrydelsesretten i dine ordrebekræftelser i dag, er det et godt tidspunkt at overveje at gøre det.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)