Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til oprettelse af IVS

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

RPconnections:
Skriv PM hvis du er den jeg søger

Det kan jeg ikke?

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:53

Kristian Konradsen:
Kan godt forstå det, hvis det er med kredit, men uden kredit giver det da ikke mening, at de ikke vil have nye kunder. 

Søg lidt på Amino og du vil se at emner stort set kommer op en gang om ugen, hvor stiftere af IVS har problemer med at få en helt almindelige konto uden kredit.

Om det giver mening eller ej - Tja bankerne har en udgift på årsplan på omkring 700 - 1000 kr. per konto (ifølge mybanker.dk). Er det så en god forretning at åbne en konto hvis iværksætteren  kommer med 1 kr?  Det er bankens ret at vurdere at det i nogle tilfælde vil være en dårlig forretning for banken at give en konto.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 10:07

Der var en fin artikel på EPN.dk i går vedrørende IVS samt bankernes krav til kaution v. finansiering mv.

En lidt forsigtig konklusion er vel at IVS næppe gør det ret meget lettere at starte op som selvstændig hvis der skal ekstern finansiering ind over projektet.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:24

Henrik Koudahl:

Kristian Konradsen:
Kan godt forstå det, hvis det er med kredit, men uden kredit giver det da ikke mening, at de ikke vil have nye kunder. 

Søg lidt på Amino og du vil se at emner stort set kommer op en gang om ugen, hvor stiftere af IVS har problemer med at få en helt almindelige konto uden kredit.

Om det giver mening eller ej - Tja bankerne har en udgift på årsplan på omkring 700 - 1000 kr. per konto (ifølge mybanker.dk). Er det så en god forretning at åbne en konto hvis iværksætteren  kommer med 1 kr?  Det er bankens ret at vurdere at det i nogle tilfælde vil være en dårlig forretning for banken at give en konto.

Det er korrekt, men har svært ved, at se den store forskel på om man kommer med 1 kr. eller 50.000 kr. - man mener det vel lige seriøst. Troede bare bankerne opkrævede et gebyr svarende til deres udgifter og så kunne alle få en konto.
Nå men trist, at sådan en lille ting skal sætte en stopper de mange iværksættere.

Ejendomsinvestor:

Der var en fin artikel på EPN.dk i går vedrørende IVS samt bankernes krav til kaution v. finansiering mv.

En lidt forsigtig konklusion er vel at IVS næppe gør det ret meget lettere at starte op som selvstændig hvis der skal ekstern finansiering ind over projektet.

Det læste jeg godt - men det gik mere på kravene, hvis man skulle have en kassekredit, hvilket giver fin mening. Det samme krav møder en del med ApS'er også, så det er der ikke rigtig noget nyt i.

Synes artiklen var lidt tynd, da det give fin mening, at man ikke kan stifte et selskab med 1 krone og forvente, at leverandører, banker mv. vil yde kredit.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13

Det er påvist at banker sagtens kan ha risiko uden kassekredit + oprettelsesprocedure er lang tmere kompliceret for erhverv (kende formål (forretningsplan) kende omfang (budget) - personlig kaution ofte og mange bliver forskrækkede over sådanne krav, og banken får bare besvær ud af diskussionen

Risiko kan de ha. Jo flere transaktioner jo flere risici. Der kan ske tilknytning til betalingssystemer der ikke kræver bankernes godkendelse - og disse kan gå konkurs - der kan være kreditkort betalinger der er gået ind på bankens kundes konto, og er hævet af kunden, men hvor leverancen ikke svarer til det bestilte. Banken skal nu medvirke til at kreditkortbetaler holdes skadsløs og returnere penge, selv om konto måske står i 0.

Erhvervskonto giver mulighed til automatisk træk af moms. Dette sker uden banken (eller kunden) faktisk kan se det på kontoen (ses ikke i kommende "PBS" inden det trækkes) og med mange transaktioner som i erhverv, er det en vis mængde forkerte overførsler, forkert kontonummer, et 0 for meget osv - og igen skal banken medvirke til at kortholder får sine penge, men kontoen kan sagtens løbende være trukket i 0

Derfor er banken mere besværede af konti unden lån og kassekredit, for renten er i 0.

Du har jo ret i, at banken så bare kunne tage det gebyr - lad det være 1000 kr i oprettelse og 1000 i brug + et eller andet risiko tillæg, men ofte vil det så være ren omkostningsdækning og ikke en profit forretning som banken jo ønsker. Om det er IVS eller ApS tror jeg kun gør lille forskel, snarere er der måske forskel i de typer der vælger det ene eller det andet (IVS måske ofte nogen der har meget begrænset privat økonomisk styrke helt enkelt - som gæt?)

Omvendt, kan langt de fleste få erhvervskonto. De der ikke kan, vil nok begrænse sig til nogen der enten slet ikke har nogen bank historik og som ikke umiddelbart ringer klokker i banken som forretningsmand der kan sætte en ide igang med det der beskrives + alle som banken måske tidl. har oplevet overtræksproblemer fra i privatkonti.

Alle andre vil jeg mene normalt kan få en erhvervskonto, om ikke andet mod omtalte gebyrer -forudsat man ikke stejler over krav om lidt forretningsplan, budget, måske noget årsopgørelse for at vise lidt om ledelsen + legitimation og ofte personligt fremmøde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:54

Tonny Skov Pedersen:

RPconnections:

Hej,

Jeg søger en der kan hjælpe med at oprette et IvS.
Jeg forestiller mig en revisor eller advokat.
Betaler naturligvis det sådan noget nu koster.
Hvis du holder til i Århus eller omegn, er det en fordel!
Skriv PM hvis du er den jeg søger

Inden du i givet fald anvender en rådgiver eller anden form til stiftelse af selskabet, så få en aftale med din bank om, at du kan oprette en bankkonto til selskabet.

Vi har desværre efterhånden set mange eksempler på, at nystiftede selskaber ikke kan få oprettet en erhvervskonto til selskabet.

Tonny

Vi har lige skiftet 3x IVS for tre andre, har anbefalet dem jyske bank og det gik smertefrit. - De har selv ikke engang konto hos jyske bank.
Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 17:04

Tonny Skov Pedersen:
de fleste udbyder denne assistance til kr. 995,00 excl. moms.

Hej Tonny,

Kan du linke mig til en virksomhed eller revisor der kan klare det til den pris? Smile

Mvh

Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07

jeg er lidt bange for at prisen under tiden med manuel stiftelse ligger nærmere 1995 (+ gebyr) men www.ditselskab.com og stakeman law (google) har tidl givet meget lave priser for stiftelse - men måske før man så det ekstra arbejde i manuel stiftelse

Lad høre hvad du finder så andre kan bruge det evt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:12

Tobias Eberhard:

Tonny Skov Pedersen:
de fleste udbyder denne assistance til kr. 995,00 excl. moms.

Hej Tonny,

Kan du linke mig til en virksomhed eller revisor der kan klare det til den pris? Smile

Mvh

Tobias

Tja, hvis jeg ikke skal fremhæve mig selv, så er det eks.

https://www.nemreg.dk/produkter/stiftelse-af-ivs/ - Prisen er dog nu kr. 1.295,00 excl. moms

http://www.let-selskab.dk/ - Her er prisen kr. 1.195,00 excl. moms

Så der er åbenbart sket en mindre stigning.

Jeg kan stifte et IVS for kr. 995,00 excl. moms og afgiften til Erhvervsstyrelsen på kr. 670,00.

Dog først efter den 2. juni 2014, da jeg er rimelig optaget i disse dageStick out tongue

Tonny

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 18:25

Hej Tonny,

Jeg har lige skrevet til http://www.jurition.dk/ 

de tilbyder at oprette det for 999 ex. moms og gebyr. Jeg venter lige og ser hvad de siger. Hvis det ikke går med dem, så vender jeg tilbage til dig igen Smile

Mvh

Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)