Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 41 ud af 47 (462 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 52
Fra  3dKids Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg ved får alle handlende kunder oprettet en Ewire konto.. (anden gang kunden handler blir denne bedt om at logge ind med den kode man angav ved første køb) Ergo kan jeg godt se logikken i at kunden har fået pengene retur på deres ewirekonto..

Jeg havde 2 køb op til lukningen hvor jeg sendte varen til kunden med det samme uden at vide hvad der ville ske.. jeg plejer ikke at godkende betalinger på Ewire før slut på ugen, derfor har jeg ikke noget udestående med Ewire, da pengene er gået tilbage til mine kunders Ewirekonto.. og jeg har jo sendt dem varer.

Spørgsmålet er nu så bare om mine kunder har fået pengene tilbage på deres rigtige konto, om de står på deres Ewirekonto eller om de slet ikke aner noget, for hvis de står på deres Ewirekonto og jeg har sendt varen, samt Ewire ikke har meddelt kunden har penge til gode sååååå...

Men for mit synspunkt så har jeg sendt varer til kunder der ikke har betalt..

3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.

Et minde for livet.

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:31

Bo Johannesen:
Spørgsmålet er nu så bare om mine kunder har fået pengene tilbage på deres rigtige konto, om de står på deres Ewirekonto eller om de slet ikke aner noget, for hvis de står på deres Ewirekonto og jeg har sendt varen, samt Ewire ikke har meddelt kunden har penge til gode sååååå...

Jeg er ret sikker på at pengene ikke automatisk kommer ud fra kundens Ewire konto til deres bank/kreditkort. Jeg fik at vide fra Ewire, at hvis jeg refunderede penge tilbage til de e-mail adresser kunder havde brugt til at betale med (dvs. deres Ewire konto) skulle kunderne selv ind på Ewire og hæve dem ud til deres bankkonto, "NemID" blev vist også nævnt i den sammenhæng. Derfor har de fleste af de tilbagebetalinger jeg har foretaget, da også været direkte til kundernes bankkonto fordi de fleste kunder ikke helt forstår Ewire konceptet, tænker jeg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46794
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

Jamen - HVIS kunden så er kreditkorthaver og denne ikke får pengene tilbage fra ewire som jo er konkurs - så bryder vel et helvede løs for betalingsformidlere som jo ikke stiller noget der ligner samme sikkerhedskrav som NETS og hvis alle mulige banker ender med at skulle dække kunde tab fordi shops ikke leverer (ret naturligt hvis de ikke får betaling) - så bryder det system vel sammen synes jeg. 

Jeg har stoppet al nethandel hos mig hos alle andre end NETS til videre - men bank skal ikke udsættes for tab på mig fordi jeg køber hos nogen der beholder mine penge - men jeg håber da ikke det er sådan

Når nogen en gang ved hvad der er op og ned fra kurator, og det må der være en del der gør - så lad os høre hvad der er op og ned

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 11:37

Så du ender altså med at give mig ret ? ;)

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 11:47

Jeg har netop skrevet følgende til Natascha Lyngsøe Fahlberg, Sekretær hos Bech-Bruun...;

Betyder dette i praksis at forbrugeren (kunden / betaleren) i vores webshop - som har fået sin levering fra os - nu står med et krav overfor EWIRE, da pengene ikke kan anmeldes af os som webshop længere - eller er det os som webshop der har kravet overfor EWIRE for transaktioner der ikke var gennemført på tidspunktet hvor systemet blev lukket ned og hvor beløbet automatisk er blevet tilbageført til kundens ewire-konto.

Kan man med loven i hånden forvente at forbrugeren (kunden / betaleren) nu skal igennem et krav om anmeldelse af vedkommendes tilgodehavende ?

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:46

Årh hvor er det dog fustrerende det hele.
De kunne godt være mere klar i mælet om hvorvidt de penge som ikke er captured havner henne. For hvis de havner på kundens (køberens) ewire-konto, så forsvinder de jo nærmest ud i den blå luft.

Jeg ved at jeg har haft for ca. 5000 kr stående hos ewire, som manglede af blive "captured", men det fremgår ingen steder. Og hvis man ikke havde captured sine penge da ewire lukkede, så kan man heller ikke gøre krav på dem som jeg forstår det. Kan det virkelig være rigtigt, og er det lovligt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28

Dennis Johansen:
Så du ender altså med at give mig ret ? ;)
det kan være faldet - men jeg tror det stadigt ikke rigtigt - altså at kreditkorthaver skal ha sine penge låst på en konto der ejes af kreditkorthaver - og derfor i princip nu skulle ha krav i boet - men sten sikker er jeg ikke med de mange skriftende info. Dit gode spørgsmål lige under til kurator bør jo kunne sige noget mere - men jeg ville tro man kunne se det på sin konto i Ewire, der hvor man anmelder (jeg har ikke konto og kan ikke se noget (heldigvis))

john h

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 09:36

Ifølge snak med Advokat Claus Hilligsø Bak, så er det et skøn, hvem der har et krav i ewire. Hvis du har sendt varen og ikke har captured betalingen, så skal du blot anmelde det fulde krav på email med dokumentation for kravet. Det ligger således ikke jeres kunder til last, at I ikke har fået captured en betaling.

I forbindelse med lukningen har kurator valgt at tilbageføre samtlige ikke-godkendte betalinger til kundens ewrie-konto, da de ikke havde styr på om den enkelte webshop havde sendt varen eller ej.

Håber, at det gav afklaring til jer, der står i samme situation.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46

pbtryk.dk:
I forbindelse med lukningen har kurator valgt at tilbageføre samtlige ikke-godkendte betalinger til kundens ewrie-konto, da de ikke havde styr på om den enkelte webshop havde sendt varen eller ej.

saa maa det forudsaette at webshoppen ved hvilke kunder der har faaet penge tilbage, saa kunden ikke faar baade vare og penge tilbage. Lyder ikke helt klart

vh John H (fra udland uden dansk tastatur)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:25

Ja, og advokaterne kan ikke fortælle, hvilke transaktioner, der er tilbageført, så det er en stor krydsreference mellem dit eget system og den begrænsede oversigt på ewires claim-side.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 41 ud af 47 (462 indlæg)