Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 43 ud af 46 (455 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46792
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

I et boregnskab er aktiverne et udtryk for alle værdierne i boet. Jeg kan derfor godt forstå Skanse72 undren.

Man kunne evt. overveje om revisor burde have råbt vagt i gevær...

det kunne man sagtens enig - men aktiverne var i 2012 næsten 9 mio og mener du at boet nu siger at aktiverne ialt er 450.00x kr Henrik - for så er det vel endnu sværere at forstå end hvis det kun er omsætningsaktiver for 2.1 mio der er blevet til 450 t og revisor har jo ikke kunnet råbe op fra finanstilsynets tal i 2014 til boets tal

Alle aktiver skal nu være ca 450.000 og var ult 2012 .- anlæg og oms ca 9 mio. Oms aktiver kan vel hurtigt få ben at gå på i en konkurstruende situationen hvor kort gæld måske indfries og omsætningsaktiver var i 2012 ca 1.8 mio tilgodehavende tilknyttet virksomhed og lidt over 1 mio udskudt skatteaktiv som vel er borte nu i bobehandlingen som vel ikke forventer udnyttelse af skatteaktivet (og som til dels modsvares af vel også opgivet aktiv i form af 1,5 mio goodwill)

Jeg betvivler ikke at der kan være ledelsesansvar (og revisor ansvar) men ser ikke helt sammenhænget mellem præcist hvad oms aktiver var da finanstilsynet fik tal og hvad de er nu - ud fra det de bestod af

her lidt tal (håber man må vise dem sådan her men - why not det er officielle regnskaber 2012

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:59

Hmm, i periodebalancen tilsendt til finanstilsynet indgår der også udskudt skatteaktiv på ca. 1.1 million, det kan ikke udnyttes, så det er en del af forklaringen på de 1.7 manglende omsætningsaktiver, så er vi nede på 600.000 kr. forsvundet penge.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 20:01

Cookie - John Hannover:

Jonas Olesen:
Er der andre løsninger end Paypal? :)
http://kortgebyr.dk/ 

vh John H

Alle på kortgebyr.dk er med nets som indløser. Jeg mangler en oversigt over alle, yourpay, paymill og hvad der eller findes. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07

Flemming Møller:
Alle på kortgebyr.dk er med nets som indløser. Jeg mangler en oversigt over alle, yourpay, paymill og hvad der eller findes. 
nej - i venstre side som jeg husker det - kan du klikke dankort af og på. Med på er det nets uden på alle andre

vh John H

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 20:15

ahh, tak. det gav jo hele paletten :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17

Henrik Koudahl:
Man kunne evt. overveje om revisor burde have råbt vagt i gevær......

John, jeg tænker på om revisor i forhold til 2012-regnskabet burde have været fremme i skoen. Finanstilsynet stiller jo spørgsmålstegn ved kapitalberedskabet helt tilbage til 2012....

Men med aktiver for ca. 470 tkr og en enkelt fordringshaver på ca 4 mkr. så ser det sort ud når kurator har taget sig betalt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37

Henrik Koudahl:
John, jeg tænker på om revisor i forhold til 2012-regnskabet burde have været fremme i skoen. Finanstilsynet stiller jo spørgsmålstegn ved kapitalberedskabet helt tilbage til 2012....
jo der kan som sagt sikkert være grund - normalt vil man vel også som revisor skulle se kommentar til at egenkapitalen er negativ og ledelsen beskrive at den er klar over det og forventer bla bla bla - hvilket jeg ikke kan finde.

Revisor tager ikke forbehold men forholder sig blot til ledelsen der mener going concern er korrekt princip og at xxxx

Revisor kan sikkert ha noget ansvar - Hvem tager sig af det - er det kurator pligt, og hvis han ikke gør - hvem så?

Ledelsen mindst lige så muligt kan ha et ansvar - her er det vel kurator der skal på banen, men hvis han ikke kommer på banen, hvordan så?

Finanstilsynet har jo haft 2012 regnskabet med negativ egenkapital og bemærkning om at man søger godkendelse som e.penginstiut siden 31/5-2012 men kan vel ikke ses at reagere - hvad de måske ikke behøvede - men hvem afgør om finanstilsynet har levet op til god skik og regler - ser kurator på det, og hvis ikke han, hvem da?

I sig selv er konkurs jo ikke forbudt, og der vil altid være meget sure tabere, men hvis fornemmelsen er, at der kunne være noget at komme efter, så bør den fornemmelse vel efterprøves - manes til jorden, eller få resultat - skulle man tro

vh John H

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 537
Fra  HobbyGrej.dk Skrevet kl. 11:26

Lige for, at gøre folk opmærksom.

Dem der har sorteret på kortgebyr.dk og kommet frem til, at de skal have Valitor fordi det er gratis. Så er dette ikke korrekt. De tager 1999 DKK i oprettelse. Altså er dette ikke den billigste.

- Kevin Hansen

Billige WORDPRESS løsninger - SEO, Webshop, Affiliate mm. - Kontakt mig endelig.

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det koster DKK 1.900 at blive oprettet hos Valitor / S5, men derefter er der ingen løbende gebyrer pr. måned, pr. kvartal eller på år.

Hos Nets koster det DKK 1.000 om året i abonnement at kunne modtage dankort. Hos Teller koster det DKK 1.000 at ansøge om en aftale (beløbet er tabt, hvis man får afslag eller siger nej tak til tilbuddet) + DKK 149 i månedlig abonnement.

Desuden er kortgebyrerne lavere hos Valitor, så jo, Valitor er absolut i den billige ende.

En anden meget vigtig faktor er ekspeditionstiden. Hos Valitor får man svar efter 8 bankdage. Det får man ikke hos Nets/Teller..........

Ønsker man information om priser mm gennem Valitor skal man kontakte S5. Se mere på www.s5.dk

Svend Erik Andersen  

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:02

Svend Erik Andersen:

Det koster DKK 1.900 at blive oprettet hos Valitor / S5, men derefter er der ingen løbende gebyrer pr. måned, pr. kvartal eller på år.

Hos Nets koster det DKK 1.000 om året i abonnement at kunne modtage dankort. Hos Teller koster det DKK 1.000 at ansøge om en aftale (beløbet er tabt, hvis man får afslag eller siger nej tak til tilbuddet) + DKK 149 i månedlig abonnement.

Desuden er kortgebyrerne lavere hos Valitor, så jo, Valitor er absolut i den billige ende.

En anden meget vigtig faktor er ekspeditionstiden. Hos Valitor får man svar efter 8 bankdage. Det får man ikke hos Nets/Teller..........

Ønsker man information om priser mm gennem Valitor skal man kontakte S5. Se mere på www.s5.dk

Svend Erik Andersen  

Hvorfor overhovedet denne sammenligning af tider og priser, når det er to HELT forskellige produkter?

Den ene er indløsning af Master og Visa, den anden er (so oftest) indløsning af dankort.

Side 43 ud af 46 (455 indlæg)