Det gør jeg af hele mit hjerte og det har jeg altid sagt. Vi har brug for annoncekronerne, til at drive forretningen. Vil man ikke se annoncerne, syntes jeg det er fair at finde et andet sted at være.
Så ville det jo nok være lidt smartere at lave det hele reklame financieret og stoppe med at opkræve for Plus medlemskab. Lidt det samme som licens på DR. De kan jo heller ikke få i både pose og sæk.
Så ville det jo nok være lidt smartere at lave det hele reklame financieret og stoppe med at opkræve for Plus medlemskab. Lidt det samme som licens på DR. De kan jo heller ikke få i både pose og sæk.
Det har altid været min opfattelse at et forum og dets brugere hører sammen i en form for symbiose. Ingen brugere intet forum og omvendt. Det ene forudsætter det andet.
De brugere der er på Amino skaber liv og gør forummet værd at bruge tid på (hvis man synes det, selvfølgelig) uanset om de pågældende brugere er her med adblocker eller ej. At give udtryk for at de er uønsket synes jeg er en mærkværdig holdning. Altså er dem som er her uden at læse pop-up reklamerne også uønskede formoder jeg.
Som jeg tidligere har givet udtryk for så bruger jeg ikke adblocker men jeg irriteres så til gengæld grænseløst over de pop-up reklamer der er.
Lever jeg med det? ja.
Bruger jeg mindre tid på Amino end jeg ville have gjort ellers? formodentligt.
Hvorfor det? Den model har virket hos alle andre medier i mange år og gør det også for os. Skulle vi droppe reklamer eller betaling, skulle vi sætte al udvikling i stå. Vi har lige ansat 4 nye udviklere, der skal gøre Amino hurtige, lettere at bruge og udvikle nye services. Dem kunne så sende hjem igen....
Som bruger vil jeg da hellere have valget. På Amino kan jeg vælge at betale for plus og undgå reklamer eller bruge siden gratis og se reklamer.
Det er da bedre for mig som bruger at jeg kan vælge, fremfor at Amino valgte den ene eller anden model.
Og endnu bedre er det at vi lever en en verden med frie valg, hvor vi selv vælger om vi vil betale for Amino, om vi vil bruge Adblocker, om vi vil gå en tur i det gode vejr, eller måske bare sidde og surmule. Valget er frit.