Har du talt med din fagforening ? |
I forhold til dit ansættelsesforhold kan det være et spørgsmål om loyalitet, og her betyder det ikke så meget om du har omsætning eller ej.
I forhold til dit ansættelsesforhold kan det være et spørgsmål om loyalitet, og her betyder det ikke så meget om du har omsætning eller ej. |
@ Carsten, alene det at arbejdsgiveren har kunne finde cvr nr og domænenavn i samme branche vil blive betragtet som illoyalitet overfor virksomheden. Det bliver da ikke bedre at trådstarter i tråden indikerer at den skulle startes op sideløbende. Nej her er kortene blevet spillet i forkert rækkefølge. |
Det at du har startet CVR og man kan se formålet er konkurrerende virksomhed vil stille din arbejdsgiver absolut bedst hvis du vil føre sag, men hvad er det du vil føre sag om? Du skriver jo Hvis du skulle rejse 1/4 og er blevet bortvist nu? Så er der noget jeg ikke forstår her. Så skulle du jo være sluttet for 8 dage siden så hvad er det for dage du går glip af løn for? Sålænge man modtager løn for et stykke arbejde, må man ikke i fritiden opbygge CVR og hjemmeside for at stå skudklar dag 1 vil være loyalitetsbrud og kunne udløse en godkendt bortvisning. I alle fald, ,da du jo har en fagforening eller var det en advokat på selv - som du skriver, må de kunne forklares dette meget klarere og afgøre om de vil køre en sag på dine vegne synes jeg vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Du skulle have ventet til dagen efter du var stoppet i firmaet, så kunne du have gjort hvad du ville. Som sagerne står nu bliver du nød til at glemme alt om den Branche. Ellers får du helt sikker problemer. Det undrer mig også lidt at du ikke selv var klar over at det var forkert ?. |
Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/
Jeg er ikke interesseret i min fagforening. Jeg ønsker ikke dagpenge eller noget, bare komme igang med min virksomhed da det er det jeg brænder for..) |
Jeg tror desværre, du har rodet dig ud i en taber sag her. Du laver et CVR i samme branche, mens du har dit job. Det indikerer stærkt, at du, om ikke aktivt, så i hvert fald har det formål at opstarte en konkurrerende virksomhed, mens du har et lønnet job. Det og så den omstændighed, at du ikke har meddelt din arbejdsgiver at det ville du, så er løbet nok kørt for dig. Du har rodet dig ud i noget snavs og du har nu det store problem, at det er dig, der skal bevise at du ikke har optrådt illoyalt under din ansættelse. HVIS du havde ventet til du var stoppet med at gøre noget som helst, så var det din forhåndværende arbejdsgiver, der skulle dokumentere at du havde optrådt illoyalt under din ansættelse, og det gør en meget stor forskel. Jeg kender ikke din branche (er der mange andre som dig og din arbejdsgiver, eller er der tale om få aktører f.eks ?), men jeg ville altså forsøge at en eller anden form for et forlig istand. Det kan kun være det bedste for dig, for hvis din arbejdsgiver går videre, så er jeg bange for at du "får en over snuden" og ikke kan komme videre. Du falder på: CVR nummer der er oprettet i samme branche, mens du havde arbejde. Hvorfor? (Et cvr nummer tager ikke mange minutter at oprette i vore dage). Du har taget et domæne og begyndt på din hjemmeside, og endelig, hvis du har været i god tro, hvorfor har du så ikke orienteret din arbejdsgiver mens du var i arbejde?? Sådan vil en advokat/dommer se på det, så jeg er bange for at du har en rigtig skidt sag hvis det kommer videre og derfor vil jeg bestemt råde dig til at prøve en eller anden form for et forlig. |
Det er min tidligere arbejdsgiver der anklager mig for loyalitets brud og vil sagsøge mig for tabt arbejds fortjeneste pga. han mener jeg har reklameret mens jeg har passet mit job. Jeg gik frivilligt da han fortalte mig han havde fundet cvr. nr. og søgt sig frem til domænenavnet. Men fordi hjemmesiden skulle være oprettet offline. Skulle jeg så være erstatnings ansvarlig hvad min tidligere arbejdsgiver mister af omsætning hvis der er nogle af hans kunder der vælger min forretning en dag ? Der er ikke taget/stjålet/kopieret noget fra min tidligere arbejdsgiver. Min kommende virksomhed sælger ikke vare. men ydelser til offentlige og private. Jeg kan godt se i spejlet at jeg var lige ivrig nok med at få stablet alt det praktiske på benene ,men det er jo iværksætteri der driver mig. Desværreeller det modsatte. Men 1000 tak for alle svar, det er gode input i er kommet med og har sat tingene lidt i kasser :) Mit sidste spørgsmål oki, jeg har brudt min loyalitet med at ha planlagt min fremtidige virksomhed, men hvad kan det koste mig ? Hvis min tidligere arbejdsgiver slæber mig i retten og han vinder |
Øhhh??? Du starter tråd med at skrive at du er blevet bortvist? Der er stor forskel på at gå frivilligt og på at blive bortvist.? Nå, men du spørger hvad det kan koste dig og det er altså ikke til at vide. Umiddelbart en del vil jeg tro, hvis du tænker på at det kommer til en sag, for du står altså rigtig rigtig skidt efter min mening. For du har formodentlig bevisbyrden på at du ikke har ageret illoyalt. Du har allerede optrådt illoyalt ved ikke bare at have intentionen (det er jo ikke forbudt) , men rent faktisk at have foretaget handlinger der beviser (CVR nummer) at det var din hensigt at starte konkurrende virksomhed. Hvis din arbejdsgiver havde bortvist dig, fordi han mener at du har intentionen, men iøvrigt IKKE havde foretaget dig noget aktivt, så var det ham, der skulle bevise at du havde optrådt illoyalt. Det bevis har du selv sørget for at give ham! Så stadig er mit råd, søg en form for et forlig, indrøm overfor din arbejdsgiver at du har jokket i spinaten, men det ikke var din hensigt osv osv, og se hvad han siger til det. HVIS han pure afviser et forlig, så kan du bruge det til din fordel i en kommende sag, fordi du så kan dokumentere at du rent faktisk har indrømmet din bøf, men din modpart er hverken til at hakke eller stikke i. Uanset, at søge forlig, det kan kun gøre din situation bedre. Men hensyn til at du er bedre/billigere og "at der en grund til at du rejser", det ville jeg skrive på stykke papir, krølle papiret sammen og brænde det af og aldrig nogensinde sige det igen!!. Hvis du begynder at "fremture" i en sag med den slags, så underbygger det kun at du har været i ond tro, altså du ville starte din virksomhed for (udelukkende) at være "bedre/billigere" end din (forhåndværende) arbejdsgiver, og IKKE, at du i al fredsommelighed blot ville starte en virksomhed i samme branche, fordi du gerne vil være selvstændig. Jeg mener gravalvorligt, at det værste du kan gøre lige nu er at lade som ingenting. Få fat i en advokat, hurtigt som en Ninja, og se om du ikke kan få lavet et forlig, det ville jeg hel sikkert gøre. Din forhåndværende arbejdsgiver har allerede fat i advokat og det indikerer ihvertfald, at han mener det alvorligt. Og det bør du så også gøre nu. |
Den der private skuffe -? Var den på din arbejdsplads? Hvis den findes på din arbejdsplads, er det en indikation af at du har lavet en del af dine forberedelser på din gl. arbejdsplads - hvilket må siges at være en skærpende omstændighed - med mindre du har haft frie tøjler til at bruge din arbejdstid på private sysler. Det har ikke været det smarteste træk! Denne private skuffe - var det en virtuel eller en fysisk skuffe? |
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk