Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min tidligere arbejdsgiver piller mig i ........

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

På ingen måde en skuffe, det var en fortolkning på hvad jeg mente med min lukket hjemmeside.

Jeg har overhoved ikke lavet privat arbejde på mit job.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:58

Schicam:
Jeg har overhoved ikke lavet privat arbejde på mit job.
det ville også - i gentagelsestilfælde altid kunne betyde bortvisning men når det er konkurrende virksomhed man bruger kræfter på at sætte op, så -som du har kunne læse fra mange, vil det kunne medføre bortvisning grundet illoyalitet

Det er ikke en enkel sag, så du må se hvad kravet mod dig er og hvilke juridiske kræfter du vil bruge - og lad os lære ved at høre hvad der sker

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:16

Hej Schicam

Jeg har prøvet en sådan sag noget liggende.

Jeg sad i en større Televirksomhed. Jeg havde ansvaret for overtakseret SMS. pga. Politik fik jeg frataget denne opgave og den nye medarbejder havde ingen forstand og forståelse for kunderne. Så de kontaktede mig. Så det endte med at jeg sendte en Mail ud og skrev jeg jeg stoppede og at jeg ville hjælpe dem hvis jeg kunde igennem organisationen. Det skulle jeg aldrig have gjort. Skal lige sige at jeg havde sagt op og da de ikke ville fyrer mig havde jeg givet dem 3 mdr. varsel pga. at de havde taget alle mine opgaver som var indenfor mobil telekommunikation. Fordi min nye chef var fastnet mand ikke mente at der var en fremtid i mobil.
Så jeg blev bordvist med en vagt i nærheden og en chef måtte kun fjerne mine private ting fra skrivebord. Blev kørt hjem til min privat bolig og afleverer nøgler til min firmabil. Grunden var at de mente at jeg ville stjæle deres kunder.

Kontaktede fagforening Krifa og deres holdning var at nu venter vi at se om de udbetaler løn til den næste første Det gjorde de ikke. Hvor efter de kontaktede virksomheden og spurte hvad det var som de mente at jeg havde gjort forkert. Om jeg efterfølgende havde kontaktet disse kunder og om jeg ikke bare havde forsøgt og hjælpe deres kunder hvis de kom i klemme. De produkter jeg solgte var det ikke teknisk muligt at jeg på nogle måde kunne være mellemled.

Jeg fik efter følgende ubetalt 3 mdr. løn uden problemer.

Nu har jeg ikke lige kunne se hvad din branche er. Men hvis du er frisør (tror det ikke) Så behøver du jo ikke og kontakte kunderne det er en reklame i lokal avisen så skal de nok komme dem som synes og dit arbejde.

Men igen hvad står der i din kontrakt og det er fagforeninger godt til at læse. Og fagforeninger er også gode at skrive til virksomheder og hvis virksomheden ser at brevet kommer fra en fagforening så skider de også lidt i bukserne fordi de ved at de har advokater selv og de kører bare på. Så virksomheden skal bruge en masse tid og penge til advokat også kan omkostningerne for dem være for høje kontra hvis du ikke er medlem i en fagforening så kan virksomheden presse dig på din penge pung. Det det står på er om de skal betale dig løn i opsigelse perioden eller ikke.

Jeg har selv som arbejdsgiver kørt frem med de store kanoner over for ansatte som eks. ikke kommer på arbejde og melder sig syg og ikke har ville komme med lægeerklæring. Og bortvist medarbejder. Og lavet ting som ikke er lovligt eks aktiveret gps i mobil uden at informerer om dette. Opsat video overvågning fordi jeg havde mistro til at medarbejder ikke mødte til tiden osv. Og de har ikke haft nogle fagforening. Men har heller ikke brugt de ting som jeg har haft kendskab til officielt overfor medarbejderne.

Jeg har haft en sag med en medarbejder som var i Lederne og her stoppede fagforeningen fordi medarbejderen løj over for dem. Prøvede og tiltvinge sig adgang til virksomheden efter opsigelse samt ville ikke udleverer virksomhedens udstyr som han havde. m.m.

Så det kan godt være at du har overtrådt loven hvis du ser på dom for dom. Men der er altid noget psykologi i dette spil også.

Tag din ansættelse kontrakt med til fagforeningen hvis der ikke står at du skal bruge alt din tid til deres virksomhed så lad fagforeningen skrive til arbejdsgiver om hvad det er de mener du har gjort forkert.

Skal man starte egen virksomhed indenfor samme branche efterlad ikke egne dokumenter i gl. virksomhed om ny virksomhed.
Skriv ikke ud til gamle kunder at du er startet. Presse info via eks. Presswire at Kim Lykkebjerg er startet i Frisør Lykkebjerg og kommer fra gammel hår frisør og vi har kun økologiske produkter og klip i klassiske og den nye mode look.

Start ikke virksomhed på egen adresse eller i eget navn hvis du har spec. navn. ApS el. IVS kan godt starte på forældres adresse men du står stadig i cvr med din egen adresse som ejer.

Domæner kan startes i en andens navn osv. ikke de store problemer her. Bare huske og flytte til egen oplysninger når man er fri til at gøre det så man ikke kan komme i problemer efterfølgende.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:45

Schicam:

Hej Amino,er

Smile Min tidligere arbejdsplads har bortvist mig fra mit job da de opsnappende nogle oplysninger om min plan om at starte egen virksomhed.

Jeg var gået igang med planlægning og opbygning af min hjemmeside og lavet reklamer klar mens jeg passede mit arbejde.

Jeg kan oplyse med hoved på blokken jeg ikke har sagt noget til mine kunder !

Mit problem er så at jeg modtager en bortvisning hvor de påstår jeg har lavet markedsføring uden deres viden og vil stjæle deres kunder.

Her efter er 2 advokat breve med anklager om løgne og om jeg vil stjæle deres kunder ? 

Mit spørgsmål er til Amino,er er det forbudt at lave en hjemmeside, der IKKE er online og reklamer der ikke er udgivet. 

De har fundet ud af at jeg har cvr nr og måske fundet noget på netnationen om mit domænenavn som ingen kendte til i forvejen.

Jeg har ikke lagt min side op på søgemaskiner inu, men deres advokat påstår dette skulle være en lov overtrædelse og kræver erstatning hvis nogle af deres kunder går over til mig.  Jeg er helt blank men har talt med en Advoklat som påstår det samme, da han kan slå domænenavnet op.

Det skal lige siges at 4 personer i nærmeste familie kender firma navnet +  told og skat. Hvordan skulle man kunne kalde dette reklame når ingen kender firma navnet inu og intet er online ?    HjÆlp.. og  jeg håber der er en der har styr på markedsførings loven på nettet der give mig håbet tilbage, da jeg snart er ved at give op og inden min drøm dør helt hen.

Skype-Crying

Hilsen Schicam

Hvordan har situationen udviklet sig ?

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:37

update. Firmaet køre og vi har ikke fået så mange breve som frygtet. Vores advokat har bedt deres om dokumentation og beviser på det i breve anklaget men intet kom retur som kunne bruges. Vi har fuld skrue på og frem af.  Firmaet er et hjemmepleje / hjemmehjælp i Vordingborg kommune. og vi har fået nogle søde borgere efter vores avis omtale og reklamer vi deler ud i alle områder. kun 2 fra tidligere arbejds plads har henvendt sig direkte til kommunen og ønsket os som hjælper :) så det var lidt overraskende der ikke kom flere men der er også gået med stille døre og ikke sagt noget til nogle hvad der skulle ske. 

Vi har de første uger haft forfølger med rundt på nat ruten. og skæmt dem væk med knytnæver da Politiet ikke havde resurse men det blev noteret. (enkelte gange blev en hjælper fulgt hjem til privaten)

Vi har haft fotografering ved en enkelt adr. ved nat besøg flere gange med inforød blitz. Havde hjælp med ude sidste gang og fik desværre ikke fat i personen så dette er også stoppet.

Det kan godt være det er en ubehaglig verden, men det gør en stærkere og vi får mere lyst til at erobre verden.

Jeg skal nok opdatere hvad der sker i fremtiden og husk intet nyt er godt nyt :))

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)