Ja, som overskriften lyder, så spørger jeg helt naivt i håbet om inspiration og et "nudge" i en retning.
FOR DET ER FANDME SVÆRT med alle de muligheder der står åbne. Men hvilket produkt er oppe tiden, eller let omsætteligt, eller nemt at markedsføre, dækker et behov, ikke findes på et marked der er mættet, [nu dit spørgsmål]?
Jeg synes faktisk tit jeg falder over nye produkter hvor man kan skabe en niche, prøv at gennemse alibaba.com for produkter du synes giver mening.
I dag kiggede jeg på forskellige jeans typer og faldt over noget der kunne være en niche. Motorcykel bukser der er lavet af Kevlar med jeans udenpå til ca. 350kr. så man kan se lidt mere casual ud. Dem er der sikkert mange der vil give 1000-1200kr. for.
Der findes RIGTIG mange tråde efterhånden hvor folk spørger. "hvad skal jeg sælge"
Men.... hvis jeg sidder med en god idé hvorfor i al verden skulle jeg så dele den med dig? Det kunne jo være jeg selv ville udnytte potentialet i markedet
Ofte så handler det om at spotte et sted hvor du kan få en konkurrencefordel. Undersøg også hvilke leverandører du har til rådighed indenfor den enkelte niche. Den / de rigtige leverandører som leverer det rette produkt, med den rigtige service til den rigtige pris er svære at finde.
Tjek evt. også www.coolest-gadgets.com her kan du nok få et par timer til at gå med at lede efter nye spændende produkter :)
Via coolest-gadgets.com har jeg lige fundet denne side:
du skal jo lave noget som interesse dig samtidig og ikke kun gå efter et produkt som andre har held med og sælge godt, for det første sælger de det allerede (ja vidst man skal ikke give op ved konkurrence) og for det andet kører du sikkert hurtigt død i f.eks. bløde tøjbamser hvis dine interesser er gejl til knallerten, bare eksempler. men held og lykke med dit projekt.
Hvis du er klar til at investerer mere eller mindre alle pengene i varer, så har jeg et koncept, som du kan overtage i DK. Jeg har nemlig ik tiden til det, desværre... En webshop sideløbende vil nok være en ekstra god ide!
Varerne er let omsættelige, Men skriv en PB herinde, hvis det er interessant, da jeg ik kan sende en til dig af en eller anden årsag?