Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leve af Webshop eller er det ren bibeskæftigelse ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg nysgerrig, rigtig nysgerrig, takket være Amino og min tomme lomme :)
Jeg har/havde en drøm om at sælge til butikker, men fandt hurtigt ud af, at jeg ikke har råd til købe stort ind. Så derfor tænker jeg på andre måder for at realisere drømmen på. Jeg har lagt mærke til MANGE herinde har webshop og, så tænkte jeg om det også kunne være en mulighed for mig.

Er det muligt tjene sin løn via en webshop eller skal man betragte det som bibeskæftigelse ?

Jeg er meget blank, hvad angår webshop og Google optimering, fragt og kunne derfor tænke mig vide, hvad jeg skal være opmærksom på når jeg ønsker starte en niche shop  indenfor Sportstasker, noname eller  rygsække , no name ?

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:06

Hej.

Du kan sagtens leve af at drive en webshop, men i bund og grund afhænder det jo af hvad dine varer koster og hvor meget du sælger. Hvis du sælger varer til en lav pris og dermed højt sandsynligvis en lille fortjeneste, så skal du jo sælger rigtigt mange, men hvis du derimod sælger varer med en højere pris er der oftere også en større fortjeneste. Og så behøver du ikke sælge så mange, for at tjene "din løn".

Mvh,

- Mark S.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 15:56

Om du kan leve af det eller ej afhænger jo af din succes. Hvor mange timer du putter i det og om du rammer det rigtige marked med de rette produkter til den rette pris.

Men du skal være klar over, at det er en usikker branche, for den ene måned kan du måske have en stor omsætning, hvor du tjener en del. Men den næste måned kan du være nede på det halve af den måned. Og den 3. måned kan Google komme med en ny algoritme, som rammer dig og sender dig langt ned i SERPs (søgeresultaterne), så du mister rigtig meget omsætning.

Men jo, du kan da godt ende med at kunne leve af det. Smartguy er jo startet et sted fra bunden af engang også... og det går jo vist meget godt for dem. :)

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:11
Jeg har på facebook sat nogle stykker sportstasker og rygsæk, men ingen køber eller byder på dem. Er det udtryk for det ik er interessant for dem eller mere det er ikke målrettet korrekt... Sælger i salgs grupper
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57

Selvfølgelig kan du leve af en webshop - og det er der sågar også mange der gør. Selv satser jeg på at kunne leve af min egen (nye) webshop, Tennisspilleren.dk indenfor en kort tidsperiode.

Det handler meget om, hvilken branche du vælger - og hvordan du markedsfører din webshop. Hvis du går i gang, så sørg for at tage en niche som også er der næste år - og når du går i gang med Google, så sørg for ikke at få lavet spammy/black-hat links. Så har du et fint grundlag.

Jeg skrev for et par måneder siden et indlæg på Halfdan Timm's blog, omkring opstart af webshop. Det kan du læse her.

God vind!

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:44

Pungen:
Jeg har på facebook sat nogle stykker sportstasker og rygsæk, men ingen køber eller byder på dem. Er det udtryk for det ik er interessant for dem eller mere det er ikke målrettet korrekt... Sælger i salgs grupper

Det tror jeg ikke du skal tænke så meget over. Jeg lagde også ting ud på salgs grupper på facebook i starten. Jeg fandt hurtigt ud af at mange der køber gennem grupper regner med at de kan få varerne næsten gratis eller langt under butikspris. Der i mod sælger jeg en del på trendsales.dk og er nu ved at være klar med min egen webshop. Men jeg regner med at det bliver en hobby indtægt. 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 23:00

Jeg synes at i for det til at lyde som om at det er venstre haands arbejde at faa succes med en webshop saa man kan leve af den. Det er det naturligvis ikke, det er "mega svært". Altsaa ikke bare noget man goer.

Saa ha ikke for store forhaabninger, saa bliver du ikke skuffet, bliver det en succes jammen saa Hurra :)

Der skal pumpes penge ind i en shop til alverdens ting, med mindre du er en haj til SEO, markedsfoering, design etc etc selv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:36

Sagtens men det kræver tålmodighed for der går nok noget tid før der kommer penge i kassen når man starter en webshop :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)