Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dødtræt af dårlige betalere

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er dødtræt af de Ikea-reklamer der popper op alle steder herinde!

Og når det er sagt så er det vel også begrænset hvor fantastisk den pågældende aftale er for brugeren (-: Det er ikke unormalt med no cure - no pay inden for inkasso. Så aftalen er vel kun fantastisk hvis det pågældende bureau normalt tager 20 % af det krav de skal inddrive?

I øvrigt er der mange inkassobureauer på markedet som ikke kan tage sagen hele vejen uden at købe ekstern bistand. At de dårlige indbetalere kan indberettes til RKI vil jeg tage som en selvfølge.

Mon ikke den fantastiske aftale skal findes i at Amino får lidt returkommission for det der bliver sendt videre Tongue Tied

Bliver under alle omstændigheder spændende at følge udviklingen både her og andre stedet (-:

/Ejend.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Det er utrolig nogen kan være så negativ som dig Michael Wink

Selvfølgelig kommer den fantatiske aftale brugerne til gavn, Yes Mange af dem bruger den formodentlig i forvejen og udenom Dinero Wink

Ellers er det nok ikke blevet et af de største inkassobureauer Wink

Jeg er klar over det her rækker langt ud over dine "åndsevner" Så prøv nu for en gangs skyld at holde dig til emnet i stedet for at chikanere folk.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 14:04

Og han var opført som dårlig betaler i Debitor Registret. det opdagede jeg ført efter fuldendt arbejde.

Så jo man skal se sig om, inden man yder kredit. Wink

Det siger da lige som sig selv at man skal div. kredit registre før man giver kredit. 

Men jeg har stadig ikke forstået din snak om CPR Nr.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mariannes:
Det værste er, at kunderne ved, at det ikke betaler sig at sende små regninger til inkasso - og at jeg stort set intet kan gøre. 

Har ikke læst alle indlæg, men jeg må sige, at jeg ved hjælp af min ganske almindelige lokale advokat hat fået endog ret små beløb (senest 975,-) hjem uden omkostninger for mig selv. Hun sørgede for, at det blev kunden, der betalte hendes løn.

Så jeg vil rette ovenstående til: "Det værste er, at kunderne ved, at vi andre TROR, at det ikke kan betale sig..."

Som jeg har oplevet det, drejer det sig simpelthen om at vide, om kunden HAR PENGENE ELLER EJ.

For hvis de slet ikke har penge at betale med, ja, så må vi selv til lommerne for at betale advokaten. Men har de pengene eller noget, der kan gøres udlæg i, så kommer de også af med dem. Enten så snart, de faktisk får et brev fra advokat/inkasso, eller senest når sagen har været i fogedretten. Det er rigtig mange penge, jeg har fået hjem, uden at det har kostet mig en krone. Og min advokat er ret flink til at fortælle mig, når en kunde står i så mange registre, at det ikke tjener noget formål at fortsætte. En sådan mail/brev fra en advokat kan så bruges til at fradrage det tabte beløb på årsregnskabet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14

Fordi hvis de videresendes automatisk er det et godt " sanktions våben"

De fleste sender vist først debitor videre til rki og/eller debitorregisteret, hvis de ikke indgår eller overholder en afdragsordning.

Sådan er det hos transcom, som jeg benytter.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:28

Michael:
Da i vil have 10% af beløbet, er det da en dårlig aftale for kunderne. Jeg har en aftale idag hvor jeg får hele beløbet. Betalingen til inkasso firmaet består af de gebyrer de kan tilskrive. Så hvorfor kan i ikke tilbyde det samme ?.

Jeg kender ikke din aftale og har aldrig hørt om inkasso som intet koster.
Det firma vi har lavet aftale med, tager 2.000 kr. for abb. og 10 % af det de får ind.
Vi har lavet en aftale uden de 2.000 kr. og jeg har aldrig set det billigere.
Men super at du har noget der er bedre, jeg har aldrig hørt om det.

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:43

Hej Martin,

Har I planer om en form for kreditvurdering af kunder ? Jeg tænker på at anvende API'er fra f.eks. BKI, således, at brugerne af Dinero havde et felt de kunne indskrive den eventuelle kundes CVR-nummer, og som output få en slags kreditvurdering.

mvh Erwin

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:50

Hej Erwin

Ja, vi har nogle ret spændende tanker i den retning, så hold godt fast :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:06

Martin Thorborg:
Jeg kender ikke din aftale og har aldrig hørt om inkasso som intet koster.
Det firma vi har lavet aftale med, tager 2.000 kr. for abb. og 10 % af det de får ind.
Vi har lavet en aftale uden de 2.000 kr. og jeg har aldrig set det billigere.
Men super at du har noget der er bedre, jeg har aldrig hørt om det.

Så er der da heller ingen fare for at du kommer med et godt tilbud Wink Det er dem her jeg bruger = http://www.transcom.dk/ Danmarks største inkasso firma, ifølge dem selv. Og her kan man også få kreditvurdering af sine fremtidige kunder, som der er nogen der efterspørger i denne tråd.

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)