Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dødtræt af dårlige betalere

Side 1 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger, er jeg bare træt af kampen for at få mine penge hjem. 

Jeg har haft kunder, der siger, at de ikke har bestilt arbejdet - men glade bruger resultatet, bare uden at betale - kunder, der ikke har nogen penge, men alligevel bestilte en hasteopgave lillejuleaften og efter 3 måneder ikke har betalt endnu - og senest en kunde, der - efter at have set udkastet, som jeg altid retter til efter kundens ønsker - beslutter, at han ikke gider medvirke til at rette til, og som derfor ikke betaler, selvom jeg for at vise min velvilje sender en halv regning. 

What to do?? Det værste er, at kunderne ved, at det ikke betaler sig at sende små regninger til inkasso - og at jeg stort set intet kan gøre. 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mariannes:
What to do?? Det værste er, at kunderne ved, at det ikke betaler sig at sende små regninger til inkasso - og at jeg stort set intet kan gøre. 

Hej Marianne

25% up front ved start af opgaven

50% når du er halvvejs

25% ved aflevering

Så mister du "kun" 25% hvis det går galt.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 22:49

Send dem alle i fodgeretten. For så bliver de tvunget til at betale, hvis de har noget af værdi. som bil, hus, sommerhus og andre ting.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:13

DesignYOU - Allan Hansen:

mariannes:

Hej Marianne

25% up front ved start af opgaven

50% når du er halvvejs

25% ved aflevering

Så mister du "kun" 25% hvis det går galt.

Yes

Eller de sidste 25 % før du færdigafleverer. Fordi du så kan komme ud for at netop de sidste 25 % tænker de at dem gider du ikke til inkasso.

Hvorfor kan der ikke betales "forud" ved diverse ydelser, ligesom når der betales i en webshop ???

Er det ikke bare vanetænkning ???? at der skal leveres før betaling ?? 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 23:19

Eventuelt få en aftale med RKI, så du kan tjekke dem, inden du vælger at tage opgaven.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 23:33

mariannes:
Det værste er, at kunderne ved, at det ikke betaler sig at sende små regninger til inkasso - og at jeg stort set intet kan gøre. 

Der tager du helt fejl. 

Det vigtigste er at du har en klar aftale om hvad der skal laves og til hvilken pris, det er naturligvis vigtigt at du også har navn og CVR nr. på kunden.  Har du disse formalia iorden så burde der ikke være mange problemer.  

Start med en venlig  betalingspåmindelse hvor du giver kunden f.eks 5 dags batalings frist.  

Betaler kunden ikke må du skrue bissen på overfor kunden.  send en rykker med 100 kr. gebyr. + 310 kr. i kompensationsgebyr, giv kunden 10 dages betalingstfrist.

Betaler kunden stadig ikke sendes kunden i fogedretten / civil retten. 

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/forenkletinkasso/Pages/default.aspx

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:48

Ja ved private forbrugere skal du sørge for at have cpr. nr i stedet som ved B2B (virksomheder cvr.

Du må kun tage kompensationsgebyr ved B2B, altså erhvervskunder.

De private må du ikke gøre det ved. hvis du forsøger får du ikke medhold i retten på denne påstand. her nyder de private retsbeskyttelse. 

Hvad med at lave en skriftlig aftale/kontrakt, hvori der i denne står at pågældende ikke er opført i diverse register som dårlig betaler, og såfremt dette ikke er korrekt.

Kan du opsige aftalen øjeblikkelig eller kræver hele betalingen forud Wink

Det hjalp gevaldigt på mine debitorer.

Det kan så være du mister de dårlige lidt før, men hvad så ???? Wink

Som erhvervsdrivende kommer man også udfor at skulle stille bankgaranti forinden et arbejdes udførelse Wink

Skulle vi som erhvervsdrivende ikke også have nogle garantier Wink

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:14

Da jeg arbejde som freelance webdesigner tog jeg 50% fra start af dem samlede pris ved alle opgaver over 3500,-. Resultatet var at alle de useriøse kunder blev sorteret væk og at jeg aldrig oplevede ikke at blive betalt.

Var nogle kunder for sent ude med betaling kontaktede jeg dem først på tlf. Efterfølgende sendte jeg dem rykkere ud fra de gældende regler. På alle mine fakturerer var rykkerforløbet angivet i bunden og at regningen i sidste ende ville blive sendt til inkasso. Ordet inkasso har de fleste respekt for, så en god ide at have det nævnt på regningen fra start.

Sørg også for at få kunden til at skrive under på en kontrakt ved større opgaver, således at begge parter er enige om hvad der skal laves. Samtidig kan kunde med underskrift på kontrakt ikke løbe fra at de rent faktisk har bestilt den pågældende opgave.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:20

Som freelance Webdesigner, ville jeg blot tage et ejerforbehold. 

Denne mulighed er du velsignet af, en malermester kan ikke rigtigt tage malingen af tapetet.

Blot et råd

Fra Stenløse
Tilmeldt 4. Jun 13
Indlæg ialt: 101
Fra  Roop webudvikling Skrevet kl. 00:23

mariannes:
selvom jeg for at vise min velvilje sender en halv regning. 

Jeg tror også du sender et meget forkert signal ved at være til at handle med, det er vigtigt at gøre det 100% klart at der ingen muligheder er for at undlade at betale og at du om du så skal forfølge de penge til helvede og tilbage igen nok skal inkassere de penge.

Selvfølgelig ville jeg være til at handle med hvis en kunde feks. følte sig snydt men hvis de bare ikke ville betale aldrig i livet.

Side 1 ud af 6 (59 indlæg)