Tak for jeres svar begge to. Jeg har kigget på det med fortegnet et par gange nu, og hvis jeg kigger ekstra godt efter i guiden fra Rasmus, så er der ikke noget fortegn, foran de beløb han har tastet ind i guiden. Dette opfatter jeg som et +, hvilket jeg også har sat på mine beløb, så jeg har fulgt guiden fra Rasmus som jeg skulle. Jeg er på kanten til at hoppe tilbage til Excel. Jeg er sikker på at Dinero er et super værktøj når man først har styr på begreber som passiver, aktiver, omvendt fortegn, dækningsbidrag osv, men lige nu kan jeg ikke gennemskue de regnskabs regler der fungere på området. Havde man gået i handelsskolen var det nok noget nemmere, men jeg valgte at gøre karrierer i en helt anden retning. |
Rasmus Theilsø Madsen:Posteringen du skal føre er forskellen fra primo og ultimo = 4.900 - 4.500
Du skal altså føre en postering på 400 kr. anden gang
Ok...så hvis jeg havde skrevet 4900 kr den første gang, og 4500 kr den anden gang, ville dinero tro jeg havde solgt for 100kr + 500kr = 600kr, når jeg kun havde solgt for 500kr? Så hver gang jeg gøre lageret op, så skal jeg finde den seneste lager opgørelse, og regne baglæns der fra.
Jeg tror heller jeg må støve Excel af, der er et plus et plus og et minus et minus ;)