Jeg er så småt begyndt at sælge nu, og prøver at få det hele til at gå op i Dinero så godt jeg kan, med lidt hjælp udefra. Samtidig skal jeg også til at tænke på, hvad jeg kommer til at tjene og oplyse det på min forskudopgørelse og så vidt jeg kan forstå, skal jeg oplyse mine indtægter, renset for alle udgifter i form af moms, gebyr, porto osv. Så der kun står min fortjeneste tilbage. Men nu begynder jeg at blive lidt i tvivl. Jeg har jo købt nogle ting hjem til lageret som ikke er solgt endnu og jeg går ud fra at de må tælle som en værdi - men er i tvivl om det lager har nogen indflydelse på min forskudopgørelse? En anden ting - kan man aflæse sin fortjeneste i Dinero, renset for alle udgifter ? Kigger jeg på forsiden i Dinero kan jeg se indtægter, men det beløb er kun renset for moms, ikke de andre udgifter man har ved salget, så vidt jeg kan regne mig frem til. - Kim - |
alt du ikke har solgt skal MINDST ved årsskiftet flyttes til lager i status ved at postere det på den post du har brugt til indkøb - nu med modsat fortegn og med 52000 varebeholdning som modpost. Jo oftere du gør det, jo mere præcist har du dit resultat - så gør det månedligt her i starten. Når du bruger af lageret skal det så tilbage som vareforbrug - Jeg kender ikke Dinero´s muligheder for lagerstyring fremadrettet, det kan dinero selv svare på.
Dinero viser vel dit resultat under regnskab rapporter uden problem? Brug lidt tid på at lege med programmet, bladr rundt i de forskellige faneblade
Du kan ikke bruge det til ret meget når vi taler forskud hvor du jo må sætte dig med et budget som du under alle omstændigheder bør lave. Du kan jo kun se hvad du har tjent lige pr 20/3 i Dinero, og i en startsfase siger det intet om hvad du vil ha tjent 31/12-2014 som jo er tallet til forskud. Det bør du lave i en excel f.eks
vh John