Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre udgifter til porto, købt via mobilporto ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man køber porto gennem mobilporto, får man en sms med Kvitteringsnummer, dato og pris. Er det nok at notere disse informationer i Dinero, eller skal man have en fysisk kvittering for at kunne bevise de udgifter ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21

du er nødt til at kunne få et bilag at bogføre efter - via teleselskabets hjemmeside måske - + får du så ikke også problem når telefonregningen kommer hvor du så skal regulere og dele i telefon og porto og next måske tog og bus købt via telefonen - og regningen vil ha speciel visning af moms da der er moms på telefondelen og ikke porto delen - hvis telefonen er firma telefon

Er den privat er det lettere, men du skal ha et bilag der viser hvorfor du bogfører som du gør, det rækker ikke du har en række SMS - Jeg ville nok ikke bruge telefonen til porto og transport - jeg ville købe via nettet og kort

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:57

Den første del af dit svar, forstår jeg desværre ikke meget af - men køb at porto via mobilporto, bliver trukket på ens bankkonto, ikke gennem telefonregningen. Jeg kunne måske så, hvis man må, udskrive mit kontoudtog, markere alle udgifterne til porto, og bruge dette som et bevis. Ville det ikke være bedre, altså med et konto udtog ? Ellers må jeg købe det over nettet, og håbe man får en mail som kvittering.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Billund
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 170
Fra  Pahm ApS Pahm ApS - IT • Hosting • Web & Graphics Skrevet kl. 13:27

@ John - mobilporto kan sættes op så man betaler via sit kort.

@ KS71 - du har behov for dit bilag, men et screendump af kvitteringen, du får fra mobilen bør alt andet lige være ok, send den til din mail og print den, da der er påført kviteringsnummer på, og det fremgår at det er Postdanmark.

Men de mangler den funktion i deres mobilporto app... Smile

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:32

Tak Per.

Jeg har lige snakket med Post Danmark. Man kan ikke købe porto (portokoder) via computeren, det skal foregå gennem en mobil. Desværre.

- Kim -

Fra Billund
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 170
Fra  Pahm ApS Pahm ApS - IT • Hosting • Web & Graphics Skrevet kl. 13:34

ja - men det kan du vel også stadig.. bare tag en screendump af telefonens billede når du får kvitteringen frem (det kan man på en iPhone i hvert fald) og mail den til dig selv, og print den som bilag...

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:38

Det kan man sagtens, men ville helst have en email. Men den metode du nævner kan jeg godt bruge.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:48

KS71:
Jeg kunne måske så, hvis man må, udskrive mit kontoudtog, markere alle udgifterne til porto, og bruge dette som et bevis. Ville det ikke være bedre, altså med et konto udtog ?

Altså, det har min revisor da i flere tilfælde givet grønt lys for.

Men jeg forstår, du får nogle koder - ikke frimærker? For frimærker kan jo købes på nettet, hvor man så får dem leveret og for en rigtig ordreseddel/kvittering.

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:59

Birte Andersen:

Altså, det har min revisor da i flere tilfælde givet grønt lys for.

Men jeg forstår, du får nogle koder - ikke frimærker? For frimærker kan jo købes på nettet, hvor man så får dem leveret og for en rigtig ordreseddel/kvittering.

Jeg vil helst gøre det så nemt som muligt, så enten skal jeg vælge det med et skærmdump af kvitteringen på min telefon, eller som Birte siger, markere udgifterne på mit kontoudtog.

Jeg, vil helst undgå at købe frimærker, syntes det er besværligt, i forhold til hvad man ellers har af muligheder. Ja, via din mobiltelefon, kan du købe porto. Du får så en tal/bokstav kode tilbage på sms, som du skriver på din forsendelse. Prisen bliver trukket på dit dankort. Det er ret nemt, på nær lige det med kvitteringen.

- Kim -

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15

ja - kontoudtog der viser hvilke ting der porto. Det vil så givet også stemme med regningen og jeg ville TRO porto var udspecificeret for som nævnt er der jo moms på din telefonregning (som du hvis det er firma telefon deler privat/firma) og IKKE moms på porto delen, så jeg ville tro det også var udspecificeret på regningen, men kontoudtog lyder også fint - bare ikke uden bilag og kun med en række SMS som tegn på porto :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)