Ja en lidt sjov overskrift, men også en meget speciel situation jeg står i. Jeg har hjemmesiden www.ditur.dk - vi har fornyligt fået lavet et logo af en utrolig flink freelancer. Vi er fint tilfredse med et stykke billigt arbejde. Sagen er den, at forinden dette logo, var der flere der har kontaktet os og spurgt om vi ikke ville have et nyt (det var ikke det bedste det gamle) En af dem, jeg kalder ham MR. X. Er i dag utroligt utilfreds. Problemet opstår i, at han mener vi har kopiret hans logo. Han havde en korrespondance med min bror i midt februar, hvor min bror ikke ville betale for et logo, men han måtte gerne lave et, hvis vi endte med at bruge det ville vi betale. Logo'et faldt ikke i vores smag og min bror fik aldrig meddelt dette - hvilket jeg har beklaget flere gang. For en uge siden blev jeg kontaktet af en ny grafiker, som mente han kunne lave et godt logo. Samme måde som sidst, denne gang stod jeg dog for korrespondancen. Vi aftalte at han måtte sende et - hvis vi valgte at bruge det, betalte vi. Magnus, som han hedder lavede et rigtig fint logo, til en super pris og vi fik ændrede de ting vi ønskede (størrelse og tykkelse mm.) og betalte. I dag skrev jeg så til en der havde lavet en ét stjernet anmeldelse, for at hører om der var nogle uløste problemer (på facebook) det viser sig så at være MR. X, som mente vi havde kopiret hans logo. Efter en længere diskussion, hvor jeg har fremlagt hele min korrespondance med Magnus, hvor det tydeligt fremstår, at Magnus selv har lavet logo'et, har han nærmest erklæret krig og slynger om sig med skældsord. Mit spørgsmål til Amino er så, har i været i lignende situation, og har i nogle løsnings forslag. Jeg har tydeligvis at gøre med en dreng der føler sig uretfærdigt behandlet, jeg har dog på ingen måde skyldig i andet end ikke at svarer ham rettidigt på hans mails. Han smider om sig med trustpilot anmeldelser og snakker om diverse forums, hvor han vil kritisere mig. Han nævner blandt andet en FB gruppe med 7.000 grafikere. Det jeg søger er lidt gode råd til at tackle sådan en situation, jeg er ny til alt det her med at have virksomhed, og vil gerne gøre alle så tilfredse som muligt. |
Til at starte med kunne det da være interessant at se begge de omtalte logoer :)