Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering ved 50000 kr, hvad med fragten?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er fragten inkluderet i de 50000 omsætning?

Jeg tjener ikke noget på forsendelsen. Kan jeg nøjes med en udlægskonto for fragten,

og ellers omsætte for under 50000 kr?

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 13:28

ikke nogen, som kender svaret?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49

Alt hvad du fakturerer er omsætning.Smile

Hvis du ligger tæt på grænsen er det en god idé at momsregistrere dig, da de 50.000 kr. ikke følger regnskabsåret/kalenderåret, men er på hinanden følgende 12 måneder.

Hvis du overskrider de 50.000 kr. bliver de "gamle" salg også momspligtige, så det kan give nogle udfordringer.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Karsten Sønderup Hansen:
Hvis du overskrider de 50.000 kr. bliver de "gamle" salg også momspligtige, så det kan give nogle udfordringer

ahh... mon dog Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52
Tilmeldt 27. Feb 14
Skrevet kl. 16:00

Ja jeg må ærligt indrømme, at det ikke er noget jeg har beskæftiget mig med i lang tid - det er jo småpenge, men det er da lidt uhyggeligt at vi er endt der hvor staten kan beregne sig 20% "fortjeneste" på at gammelt salg - hvis en eller anden mod forventning skulle være heldig at få mere gang i butikken end forventet.  Chok!  Virkelig fremmende for iværksættere.  Jeg græmmes igen over systemet.  tak for info i øvrigt Smile

Tilmeldt 27. Feb 14
Skrevet kl. 16:03

OT: Til rette vedkommende:  Hvem er det der er så hurtig på aftrækkeren herinde at give alle og enhver negative stjerner når man stiller sig kritisk til en udokumenteret påstand ?  Må man ikke kritisere her ?   Er det ilde set ? Og fyr endelig nogle flere negative stjerne af for denne - det fremmer dialogen og informationen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie, som er manden bag den blog jeg linkede til , bruger meget krudt på at advare mod lige netop denne faldgruppe, hvor du kan blive pålagt moms bagud.

Usaglig kritik får ofte dårlig karmascore. Især når man tager fejl, så vi får alle lidt 1-stjerne en gang imellem.Smile

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 16:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har en bogholder/revisionsvirksomhed og så har du ikke en så basal viden om moms, det finder jeg bemærkelsesværdigt og du så samtidig går ud og siger det er småpenge.

Det siger vel det hele.

bb

Tilmeldt 27. Feb 14
Skrevet kl. 16:30

Uanset man har 100% fortjeneste på en omsætning = 50.000 kr. / 12 mdr. så kan man næppe leve af det i DK, deraf udsagnet "småpenge". Beklager såfremt nogen opfatter det nedsættende, men 50.000 er altså ikke særligt meget. Dertil må jeg jo med skam erkende at jeg de sidste 25 år kun har beskæftiget mig med virksomheder der havde til hensigt at omsætte for mere end 100.000 allerede det første års tid. Jeg burde jo nok have gennemtæsket regler gældende for den "usikre" opstart, men aldrig skænket det en tanke ud fra princippet: Enten starter man helhjertet op og tager hele pakken, eller ikke.

Jeg elsker konstruktiv kritik fra personer jeg kender.  At blive skudt i skoene med bemærkningen "Det siger vel det hele" af en skribent ved navn "bb" kan jeg ikke tage seriøst.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)