Problemet er mange nystartende ikke har den store viden om regnskab. De ser derfor fejlagtigt moms som en udgift og noget der er nemmere at undgå eller udskyde.
---
Nu skal du huske at du som fagmand tog fejl og ikke dokumenterede din påstand.
(Hvilke du nok bør gøre, hvis du går så meget op i din karmascore.)
Ja, jeg tog fejl, det erkender jeg da blankt, men egentlig var det ikke en fejlagtig påstand, derfor smileyen i bunden - bemærkningen var ment som en "kan det nu også passe" ( i erkendelse af at jeg ikke engang selv troede på at det kunne være så unfair for en nystarter )
Næh - karma her det får man kun noget ud af hvis man stryger hunden med hårene, det har jeg efterhånden fundet ud af, og humoren kan ind imellem også ligge på et meget lille sted - det er lidt trist; god humor og stemning fremmer da forståelse og kommunikation. Karma hermed opgivetsom målestok for andet end .... hmmm [cencoreret]
Vend den om, hvis jeg som seomand skrev noget, der var forkert, så ville mange med viden om seo også blive fristet til at trykke 1-stjerne, da det er en nem måde at signalere at der er noget som ikke er helt ok.
Jeg tror også din formulering og valg af smiley har haft betydning.
---
De fleste giver enten 1 eller 5 stjerner. Amino bruger karmascorer til at give dem, som bruger amino meget og samtidig har en høj score nogle ekstra rettigheder og dermed "pligter". Vi er de heldige vindere af muligheden for at ryde op i dårlige overskrifter og indlæg i forkerte kategorier.
Og tro mig, en anden mening, kritik og nogle 1-stjerne i nye og næ gør ikke den store forskel på den samlede karmascore, hvis du generelt give gode råd.
Grænsen for momsregistrering på kr. 50.000 er ikke noget bundfradrag, men derimod en mulighed for at undgå momsregistrering, hvis omsætningen på 12 løbende måneder ikke overstiger kr. 50.000.
Man er imidlertid pligtig til at momsregistrere allerede på det tidspunkt, hvor det er klart, at omsætningen indenfor de 12 måneder vil overstige grænsen på kr. 50.000.
Det er sjældent, at SKAT går ind og kræver moms fra starten, men der er en mulighed, som helt klart tager udgangspunkt i den enkeltes situation og virksomhedens udvikling.
John gør netop meget ud af at forklare netop, at det er vigtigt med en momsregistrering, når det uden tvivl kan konstateres, at omsætningen overstiger kr. 50.000 på 12 måneder.
Du vælger selv, om du vil registrere dig for moms, når du er selvstændig erhvervsdrivende, og din virksomheds momspligtige salg er under 50.000 kr. over en periode på 12 måneder.
Hvis du lader dig momsregistrere, gælder registreringen i mindst to år. Derudover gælder de samme regler, som hvis salget var over 50.000 kr.:
Du skal betale moms af de momspligtige varer og ydelser, som virksomheden sælger.
Du skal opkræve, indberette og betale moms fra det tidspunkt, du registrerer dig for moms.
Når du er registreret for moms, skal du lave et momsregnskab, og du kan trække momsen fra på de fleste af de varer og ydelser, du køber til din momspligtige virksomhed.
Kan du give en god grund til ikke bare at momsregistrere sig fra start?
Som almindelig virksomhed, NEJ. Herudover er der jo også signalværdien til omverdenen, hvor det ikke "klinger" så godt, hvis man skriver en faktura med cpr.nr. i stedet for et CVR-nr.
Reglen er indført af hensyn til de småhandlende på markeder og nettet, som køber og sælger lidt på hobbyplan, i realiteten private til private.
Man er dog stadig pligtig at føre regnskab og opgøre et overskud til selvangivelsen.
Håber det er iorden jeg lige stiller et yderligere spørgsmål:
Er det en god ide at momsregistrere sig u/18 år når man har CVR nummer og regner med at omsætte for over 50.000 om året?
Og kan man overhovedet det under eller er der specifikke krav (de tidligere tråde har været meget gamle med dette spørgsmål så jeg vil lige vide om der er kommet nye regler siden)?
Er det en god ide at momsregistrere sig u/18 år når man har CVR nummer og regner med at omsætte for over 50.000 om året?
du kan ikke normalt ha cvr hvis du er under 18 - og har du fået dispensation som i dette LINK DU BØR LÆSE så er reglerne og fordelene med moms det samme over og undre 18
du kan ikke normalt ha cvr hvis du er under 18 - og har du fået dispensation som i dette LINK DU BØR LÆSE så er reglerne og fordelene med moms det samme over og undre 18
Hej John. Jeg vil søge dispensation fra statsamtet snarest med mine forældre. Vil derfor vide om jeg samtidig skal have et momsnummer, og hvad det vil koste som umyndig.