Jeg har hjemmesiden hcgkur.dk gennem 1½ års tid. Den har 100-130 besøgende hver dag, hvor tallet forsat stiger. Jeg har tidligere haft lidt ads på, men uden at tjene noget rigtigt.
Da jeg ikke rigtig kan blive klog på om min side overhovedet "egner" sig til at kunne tjene noget på reklame/affiliate, må i meget gerne komme med råd og erfaringer :D
Jeg er desuden også i tvivl om man kan få reklamer på udenom de her netværk af afilliate- måske det skal ske gennem direkte kontakt med en side/shop?
Tusinde tak for alle input til en noget uerfaren indenfor dette :)
Da jeg ikke rigtig kan blive klog på om min side overhovedet "egner" sig til at kunne tjene noget på reklame/affiliate
Hej.
Den lange forklaring: Nej
Den Korte: No
Mvh. Niels
Webdesign
Så længe der er trafik, og noget spændende at læse er der vel grundlag for reklamer. Når det så er sagt kunne man måske godt "peppe" siden en smule mere op, så den bliver mere lækker og attraktiv at læse.
Jeg ville dele dine tekster lidt op og gøre dem mere læsevenlige. Lige pt. har du fx. en side som denne http://hcgkur.dk/sample-page/ og den vil de fleste gå kolde i.
Du bør arbejde med dine titler på siderne, hvilket kan give dig bedre placeringer i google (med lidt linkbuilding) og derved flere besøgende.
Del dine sider op sådan at en som denne http://hcgkur.dk/opskrifter/hovedretter/ - her laver du en side til hver opskrift. Optimer teksten og titlerne til at passe til opskriften og du vil få flere besøgende.
Du kan sælge ebøger, alm. bøger ol. om emnet via affiliate.
Jeg ser masser af muligheder for en side som din - den kræver lidt optimering, men tror sagtens der kan tjenes penge på den.
Du kan sagtens tjene penge på 100 besøgende om dagen.
Du ville dog have større chancer for langt flere besøgende fra Google, hvis ikke teksterne var akkurat magen til dem, der ligger på Kurguide.dk.
Det kan være rigtigt skadeligt for ens placering i Google at have ens tekster liggende rundt omkring.
Nu ved jeg ikke hvem, der har kopieret hvem, men det kan også blive dyrt med regninger for den der har kopieret :-)
TILFØJELSE: Nu har jeg tjekket og kan se at du ejer dem begge. Jeg ville som det allerførste få slettet den ene af dine blogs, og få alle URL'er fra den ene blog 301 omdirigeret til den anden. Det er meget let at gøre fra UnoEuros kontrolpanel, som det ser ud til du bruger.
Mon ikke din trafikmængde fra Google så vil blive forbedret en del efter sådan et fiks.
Med 100 - 130 besøgende pr. dag kan du sagtens tjene en lille sum penge. Lad os antage du har en CTR (Click Through Rate) på 3% og du har en klikpris på 2 kr. Så vil du altså have 2*3 kr = 6 kr. pr 100 besøgende. Dvs 180 kr. pr. måned, hvis vi regner ud fra de 100 besøgende om dagen. Og hvis din trafik er stigende og du samtidigt har andre hjemmesider, så tænker jeg det godt kan betale sig for dig. Du kan læse mere om hvordan du kommer i gang med at tjen penge her.