Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oversætte emails i Magento til dansk - sker ikke automatisk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

I Magento er der en masse emails der bliver sendt til kunden, ved forskellige begivenheder. Disse mails er alle på engelsk, men man kan vælge hvilket sprog man vil benytte, og har vælger jeg dansk, uden held. Jeg kan selv oversætte dem, men det tager godt nok noget tid. Er det meningen at de emails bliver oversat, hvis man vælger dansk, eller har den mulighed ikke den funktion som jeg tror ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 15:06

KS71:

I Magento er der en masse emails der bliver sendt til kunden, ved forskellige begivenheder. Disse mails er alle på engelsk, men man kan vælge hvilket sprog man vil benytte, og har vælger jeg dansk, uden held. Jeg kan selv oversætte dem, men det tager godt nok noget tid. Er det meningen at de emails bliver oversat, hvis man vælger dansk, eller har den mulighed ikke den funktion som jeg tror ?

Hej KS71.

Har du installeret den danske sprogpakke ?

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:58

Ja den er installeret, og den har også oversat en del, men ikke alle de mails der følger med magento.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 17:42

KS71:

Ja den er installeret, og den har også oversat en del, men ikke alle de mails der følger med magento.

- Kim -

De burde ligge oversat i din magento under [magentoroot]/app/locale/da_DK/ såfremt du bruger standard-skabelonerne

Tjek evt. at stien findes på din FTP.

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:58

Jeg kigger på det når jeg kommer til min egen computer. 

Det undre mig lidt at rullemenuen der hedder skabeloner, også indeholder de danske navne på de forskellige mails, som feks Ny konto, osv. Men selve mailen er på engelsk. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:29

Der ligger en masse csv filer, hvor jeg kan se der er oversat engelske ord til dansk - men jeg syntes ikke jeg kan se noget der skulle minde om de mails en kunde modtager.

- Kim -

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 07:52

Hej Kim

Dine danske oversættelser skal være placeret i biblioteket:

app/locale/da_DK/template/email/sales

Du kan se hvilke filer der skal oversættes under app/locale/en_US/template/email/sales. Såvidt jeg husker installerer den danske sprogpakke automatisk disse filer. 

Mvh

Kasper

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 08:16

KS71:

Der ligger en masse csv filer, hvor jeg kan se der er oversat engelske ord til dansk - men jeg syntes ikke jeg kan se noget der skulle minde om de mails en kunde modtager.

- Kim -

Mails´ene ligger i /template/email/sales  under /app/locale/da_DK

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 08:48

...template/email/sales - er helt tomt hos mig.

Det virker lidt mærkeligt, når jeg i dropdownmenuen kan se de danske navne på alle mails'ene.

Jeg må nok bare i gang med at oversætte dem selv.

- Kim -

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 09:12

Jeg tænker at når skabelon navnene er på dansk, så burde mails'ene næsten også være på dansk.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)