Hej Aminoer. Jeg åbnede for 2 måneder siden, en webshop der sælger Single speed- og fixie-cykler, og tilbehør dertil. Jeg har i den forbindelse oprettet en Facebookside til min virksomhed. I morges var der et opslag på min væg, hvor der stod "bøsse". Jeg vil gerne understrege, at jeg har absolut intet imod homoseksuelle. Jeg synes dog stadig det er ubehageligt og jeg ser det som et forsøg på at sabotere min forretning. Jeg reagerede ved omgående at slette opslaget. Da jeg så ville svare vedkommende i en privatbesked, var dette ikke muligt da han har blokeret mig. Jeg kan ud fra hans profil se, at han går på handelsskole og er med i en gruppe der handler om iværksætteri. Og det undrer mig sgu lidt. Jeg tænker at han nok har ondt i røven eller noget i den stil. Jeg har lært at, den bedste måde at afvæbne sure mennesker, er ved hjælp af venlighed. Så jeg ville egentlig bare sende ham en venlig besked, og prøve at få ham til at forstå, at det er noget mærkeligt noget, at bruge sin tid og energi på. Har i andre haft lignende oplevelser, på jeres firma facebooksider? Og i så fald, hvordan reagerer i på dem? Med Venlig Hilsen Emil |
I stedet for at slette opslaget, så havde jeg brugt opslaget til noget positivt.
"bøsse"
- "Vi byder alle velkommen uanset seksuel, religiøs orientering.. Hos os er alle velkomne!"
Afhængig af din forretningsstrategi, så kunne et mere risikabelt reply være;
- "Hej x, naturligvis kan vi tilbyde cykler uden saddel uden merpris. Skulle du have yderligere spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte os"
.. Jeg synes det er samme udfordring, når man modtager negative anmeldelser på Trustpilot og lignende - Det kan man ikke nødvendigvis være herre over. Man kan kune styre ens eget svar.