Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af bil, men ingen løn

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Lønsystemer som f.eks. danløn låser også for muligheden for at indberette kørepenge ud til en medarbejder der ikke samtidigt får udbetalt løn

Ja det må jo så siges at være at afskære sig fra visse kunder. Smile
Der laves masser af lønsedler inden for idrættens verden til hjælpere og trænere, som kun modtager kørepenge og ingen decideret løn.
Ligesom man i mange virksomheder ikke har mulighed for at afregne månedens sidste dages kørsel for en fratrædende medarbejder, før i måneden efter fratrædelsen, hvor der jo så ikke også udbetales løn.

Så det er da godt at mange andre systemer håndterer det uden problemer :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

det med kørepenge for sidste måned - som udbetales efter fratræden må jeg sige jeg ikke kan overskue, for det må kun udbetales til lønmodtager/ansatte - mon ikke kan bogfører kørepengene korrekt som hørende til sidste løn og ansættelsesmåned også selv om de først kendes måneden efter frem for at bogføre dem måske året efter kørslen og hvor medarbejderen ikke er ansat - jeg ville da gøre det - Det må der være en revisor eller bruger som ved, om man virkeligt bogfører det som omkostning en måned efter kørslen og efter manden er fratrådt frem for for den sidste ansættelsesmåned (kan man jo sagtens .- selv i året efter kan man bogføre en kørsel eller løn der hører til dec året inden mener jeg da. Eller ville kørepengene jo tilmed kunne tilhøre et helt andet år end ansættelsen - jeg ville altid bogføre og løn køre det i fratrædelsesmåneden . også selv om jeg først kendte beløbet og derfor først gjorde det 14 dage inde i næste måned

= løn December som sidste ansættelse f.eks - i jan kendes køre penge - bogføring og indberetning for december igen (kan sagtens gøres 15/1) så jeg er har det sammenhængnede med kørsel og ansættelse rent faktisk = udgift = den måned der indberettes for sammen med løn

De frivillige er jo fra foreninger og ikke virksomheder der ikke mig bekendt må betale kørepenget til frivillige. Det er skattefrie foreninger og jeg tror ikke normalt de bruger danløn men jeg har har aldrig prøvet man kan oprette sig som danløn bruger som skattefri frivillig forening- måske

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
De frivillige er jo fra foreninger og ikke virksomheder der ikke mig bekendt må betale kørepenget til frivillige. Det er skattefrie foreninger og jeg tror ikke normalt de bruger danløn men jeg har har aldrig prøvet man kan oprette sig som danløn bruger som skattefri frivillig forening- måske

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789798

De store (største) bruger ikke Danløn, de bruger Lessor Løn, som ikke har den begrænsning.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Cookie - John Hannover:
Lønsystemer som f.eks. danløn låser også for muligheden for at indberette kørepenge ud til en medarbejder der ikke samtidigt får udbetalt løn

Ja det må jo så siges at være at afskære sig fra visse kunder. Smile
Der laves masser af lønsedler inden for idrættens verden til hjælpere og trænere, som kun modtager kørepenge og ingen decideret løn.
Ligesom man i mange virksomheder ikke har mulighed for at afregne månedens sidste dages kørsel for en fratrædende medarbejder, før i måneden efter fratrædelsen, hvor der jo så ikke også udbetales løn.

Så det er da godt at mange andre systemer håndterer det uden problemer :-)

Hej Jesper

Nu er der særlige regler for eks. sportforeninger og for den sags skyld bestyrelsesmedlemmer, hvor der kan udbetales kørselsgodtgørelse, men det er og bliver en undtagelse.

Vedr. Danløn kan i givet fald omgås ved at lave en lønseddel mere for samme periode, som der allerede er udbetalt løn.for.

Tonny

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anfægter overhovedet ikke at der skal være løn i et selskab for udbetaling af kørepenge, for det aner jeg intet om.
Har bare været med til at implementere løn flere steder og ville lige bidrage med at det bestemt langt fra er alle lønsystemer der har den begrænsning.

Og kom derudover med et par eksempler, hvor jeg har set det finde anvendelse.

That's all, ro på Cool

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Vedr. Danløn kan i givet fald omgås ved at lave en lønseddel mere for samme periode, som der allerede er udbetalt løn.for.
jep netop -. det er også danløns hjælpe tekst og det sikrer jo også at hvis manden fratræder i dec og får løn seddel for dec . så kommer kørslen også som en lønkørsel december, uanset man først kører den inde i januar - hvorved den jo også passer med den periode den er optjent i og er udgift for selskabet i - så jeg ville aldrig køre en kørselsgodtgørelse helt selvstændigt en måned efter en medarbejder var fratrådt og havde sidste løn  - den skal bare køres som en lønkørsel mere for samme periode (kunne tilmed være år)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)