Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af bil, men ingen løn

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Feb 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo ikke lige umiddelbart godt for mig så !

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:55
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18

Jep Johnny:

Det har mig bekendt været tilfældet i mange år, at modtager man ikke løn men man ikke få udbetalt skattefri kørstelsgodtgørelse, også med i dette HER hvor der også linkes til skats juridiske redegørelse 2013

Selvstændige som driver personlig virksomhed må få statens takster som fradrag i personlig indkomst, ved at de regulerer virksomhedens driftsresultat ned til skatteresultat, med værdien af kørepenge efter nøje ført kørebog - så de kan få glæde af kørepenge uanset hævninger - da der jo ikke eksisterer løn i personlig virksomhed (uden VSO)

Det er dermed ejere af selskaber der rammes af reglen, for her skal der, for at få kørepege, udbetales løn - og tilmed løn i et rimeligt omfang for hovedejer, før der må udbetaltes kørepenge OG -

For ansatte gælder samme i sagens natur, de skal være lønmodtagere (og dermed få løn) OG hvis kørepenge medfører ned-regulering af brutto lønnen - så mister man skattefriheden for den del

Lønsystemer som f.eks. danløn låser også for muligheden for at indberette kørepenge ud til en medarbejder der ikke samtidigt får udbetalt løn

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 19:09

Cookie - John Hannover:
Lønsystemer som f.eks. danløn låser også for muligheden for at indberette kørepenge ud til en medarbejder der ikke samtidigt får udbetalt løn

Hej John

Tak igen for dit (igen) meget gode svar.

Jeg fik sidste år minimal løn, for at genrejse min egenkapital. Har dog også et personligt ejet i 2013. Mit lønbureau har ikke låst for kørepenge. Det er måske fordi der er lidt løn?

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 19:11

Hej Tonny

Har klikket på link. På det tidspunkt havde jeg revisor. Ingen indsigelser!

Johnny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:55

Pythonrap:

Hej Tonny

Har klikket på link. På det tidspunkt havde jeg revisor. Ingen indsigelser!

Johnny

Ja, og det sker også, selv ved en kontrol, at SKAT faktisk godkender dette, hvis der vel at mærke forefindes et korrekt kørselsregnskab.

Der er også mange, som aldrig bliver opdaget, grundet den lemfældige kontrol fra SKAT's side.

Tonny

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 20:14

Tonny Skov Pedersen:
Ja, og det sker også, selv ved en kontrol, at SKAT faktisk godkender dette, hvis der vel at mærke forefindes et korrekt kørselsregnskab.

Hej Tonny

Jo, men: Når flere, som jeg, måske har selvskab og enkeltmandsfirma så kan SKAT jo godt lave egen forskudsregistrering. Jeg kører pt. en sag, da de (SKAT) mener at mit privatforbrug i enkeltmandsfirma er for lavt!. Derfor er ALT, bilagslister, kørebog, osv, osv sendt ind.
Men jeg er jo lønnet af mit selskab.

Det var en indskudt bemærkning, men altså i mit regi; der forefindes en særdeles korrekt kørebog.

Johnny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:20

Pythonrap:

Tonny Skov Pedersen:

Hej Tonny

Jo, men: Når flere, som jeg, måske har selvskab og enkeltmandsfirma så kan SKAT jo godt lave egen forskudsregistrering. Jeg kører pt. en sag, da de (SKAT) mener at mit privatforbrug i enkeltmandsfirma er for lavt!. Derfor er ALT, bilagslister, kørebog, osv, osv sendt ind.
Men jeg er jo lønnet af mit selskab.

Det var en indskudt bemærkning, men altså i mit regi; der forefindes en særdeles korrekt kørebog.

Johnny

Hej Johnny

Nu har jeg jo fulgt dine indlæg her på Amino, og er på den baggrund ikke i tvivl om, at du har mange erfaringer og heraf også styr på dine forhold incl. kørebog.

En skattesag om privatforbrug kan være "tricky" affære, så jeg håber du og dine rådgivere har fat i den "lange ende". Wink

Den sidste sag jeg deltog i for en kunde startede i 2004 vedr. året 2001, og blev afgjort til kundens fordel i byretten i 2010. (Dette skyldtes dog bl.a. kommunesammenlægningen i 2007, hvor hele sagen i Landsskatteretten og kommune "forsvandt").

Held og lykke med skattesagen, som jeg håber du får lukket hurtigst muligt.

Tonny

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 20:31

Hej Tonny

Tak for dit svar.

Nu var det ikke for at løbe udenom trådstarter, men for at få alle facetter med.

Det at være selvstændig; det før "drenge" til mænd.

Jeg har for længe siden sat mig ind i mange ting. Jeg laver ikke dobbelt bogholderi, men triple!.

Og jeg husker saglige Piet Hein´s Gruk: "Hvis du en dag får en sten i den ene sko, så vær glad det var een, tænk hvis det var to"

Johnny

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:20

Cookie - John Hannover:

Ja det må jo så siges at være at afskære sig fra visse kunder. Smile
Der laves masser af lønsedler inden for idrættens verden til hjælpere og trænere, som kun modtager kørepenge og ingen decideret løn.
Ligesom man i mange virksomheder ikke har mulighed for at afregne månedens sidste dages kørsel for en fratrædende medarbejder, før i måneden efter fratrædelsen, hvor der jo så ikke også udbetales løn.

Så det er da godt at mange andre systemer håndterer det uden problemer :-)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)