Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg registreret mit kapital på webreg???!!

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Søren - hvad vil du bevise med det?? Sådan et kan jeg også lave.

Og så var det iøvrigt for at bevise at en bankkonto godt kan oprettes uden selskabets CVR nr. som jo af gode grunde ikke findes.....

Akkurat som du skal skrive det på dine fakturaer, breve m.v. indtil du har modtaget cvr.nr.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:46

Søren:

3. Nu mangler kun BEKRÆFTELSEN PÅ AT KAPITALEN ER TILSTEDE (og intet andet)

Og dertil har jeg brugt min revisor (som jeg iøvrigt ikke kendte forud) (og går da selvfølgeligt ud fra han har verificeret at kapitalen var tilstede med en opringning til banken.

Jep, og her kan man passende spørge om, hvorvidt du har fremsendt kopi af pas/kørekort og sygesikringsbevis ligesom bekræftende revisor fysiks har set dig underskrive de nødvendige selskabsdokumenter?

Hvis ikke, så har revisor et problem - længere er den ikke! Hvorvidt det får konsekvenser, kan vi ikke vide på nuværende tidspunkt, men...

Der er absolut ikke nogen, som mistænker nogen for "urent trav", men alene forholder sig til de nødvendige arbejdsopgaver som advokater og revisor m.fl. skal udføre jvf. hvidvasklovens bestemmelser.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51

Søren:
Og så var det iøvrigt for at bevise at en bankkonto godt kan oprettes uden selskabets CVR nr. som jo af gode grunde ikke findes...
Det er der ikke EN der har modsagt - tværtimod har jeg masser af gange skrevet  man netop skal ha en XXXXX ApS (eller IVS) Under stiftelse konto i banken - som banken derved anerkender tilhører det kommende selskab

SÅ skal man indsætte pengene på den og :

ENTEN få banken til digitalt at bekræfte over for EOS at pengene er der

ELLER sætte de 50/80.000 kr ind på selskabsstifterens klient konto - 

Så stifter han og bekræfter over for EOS og han sikrer hvidvaskings procedure (som ikke er så meget pengene men er den der betaler pengene - selskabet - dets ejerkreds - og faktisk sågar formål) OG så sætter stifteren pengene over på den bankkonto som hed under stiftelse, hvorefter bankkontoen skifter navn til bare at være xxxx ApS. Man kan teoretisk set måske regne med at stifteren har fået bankens bekræftelse også, men det er usædvanligt for pengene kunne være væk dagen efter men inden stiftelse + bekræftelsen telefonisk vil være noget nær uhørt.

Man må ikke som stifter bare ha et kontoudtog og så bekræfte over for EOS - det vil kunne bringe stifter i alvorlige vanskeligheder - det er det eneste denne tråd reelt har søgt at beskrive for dig - der er ingen der tror det er urent trav, blot at metoden med kontoudtog kopi og kopi af værdier o.l. er Mads Dinesen metoden og formentlig ikke lever op til alle krav

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 13:53

Tonny Skov Pedersen:
ep, og her kan man passende spørge om, hvorvidt du har fremsendt kopi af pas/kørekort og sygesikringsbevis ligesom bekræftende revisor fysiks har set dig underskrive de nødvendige selskabsdokumenter?

Hvad skal revisoren med dem ????

1. Kan vi blive enige om at jeg som anmelder af selskabets stiftelse overfor E&S har legitimeret mig ved anmeldelsen elektronisk ?

2. Kan vi blive enige om at banken har den nødvendige dokumentation i form af kopi af kørekort/pas i forbindelse med oprettelsen af konto ?

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 14:08

Cookie - John Hannover:

SÅ skal man indsætte pengene på den og :

ENTEN få banken til digitalt at bekræfte over for EOS at pengene er der

ELLER sætte de 50/80.000 kr ind på selskabsstifterens klient konto - 

Fra selskabsstyrelsens hjemmeside:

"Stiftes et kapitalselskab kontant, skal der til Erhvervsstyrelsen indsendes dokumentation for indbetalingen. Dokumentationen kan ske i form af et indbetalingsbilag fra et pengeinstitut, en advokat eller en statsautoriseret eller registreret revisor, der viser at pengene var indbetalt senest på anmeldelsestidspunktet på en konto, der lyder på selskabets navn."

Cookie - John Hannover:
Så stifter han og bekræfter over for EOS

Stifter er jo altså den/dem der stifter selskabet ! I mit tilfælde; Mig

Anmelder er jo ligeledes: Mig (og det er jo lovligt og i tråd med selskabsstyrelsens regler)

Det eneste man ikke selv kan er at bekræfte kapitalen, det kan kun banken, registreret eller statsautoriseret revisor eller advokat.

I et simpelt enkeltmands-ejet aps, kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle betale en 5-6000 for en holding/driftløsning, når jeg selv kan klare det til 2 x 680 kr i gebyr og  2 x 300 kr. for revisors bekræftigelse.

Der er intet fordækt i min fremgangsmåde og det er sket helt i overensstemmelse med selskabsstyrelsen vejledninger og regler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:14

Jamen vi bliver ikke enige - det skal og bør i god skik være enten bank der bekræfter direkte eller revisor som så skulle ha haft pengene via sig - og ikke som du gjorde med en kopi af kontoudtog. Hvis revisor har accepteret at få 100% sikkerhed for pengene via banken, går det sikkert, men det er så bare helt usædvanligt og ikke noget ret mange ville vove sig ud i. Det var da lettere at få pengene korrekt ind på klient konto og så bare flytte til bank efter bekræftelsen. Hvis det er en del år siden, så var det langt mere almindeligt - de hårde regler med hvidvask er nyere, strammet i 12 og 13 som jeg husker det

Du har da ret i at spare penge så den del er helt OK og der er ikke noget fordækt men vi er ikke enige og det vil forvirre mange at tro de bare kan sende kopi af et bankudtog og få revisor til så at købe den og bekræfte officielt

Lad os lade den ligge der

vh

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 14:22

I forhold til trådstarters 1. indlæg må man sige at vi fjerner os lidt fra emnet.

Og jeg er lidt forbavset over at 2 erfarne herrer, er ret skråsikre i deres sag om at det ikke kan lade sig gøre på den af mig beskrevne måde.

Der er intet der taler for andet end at metoden er helt legal. Der hvor kæden hopper af for jer er jo at I straks kommer ind på mads dinesen / champagnedrengen og alle mulige andre antagelser om at det er fordækt.

der hvor det er fordækt med Mads D m.fl. er jo at hele deres setup er baseret på bedrageri, som altid er muligt. Sætter man 80.000 ind på klientkontoen og advokat bekræfter kapitalen, er der intet til hinder for at selskabsstifteren ikke hæver pengene dagen efter. Der kan også laves falske bankudtog, men så er det jo dokumentfalsk, der er sådan set heller ikke noget i vejen for at selskabet laver en falsk faktura og får moms tilbage. I alle tilfælde er der tale om kriminelle handlinger.

Der er intet der taler for at revisor skulle gøre noget kriminelt hvis han bekræfter kapitalens tilstedeværelse ud fra et kontoudtog, -han kan jo nemt verificere det er ægte og at kapitalen er tilstede.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30

Det er mere end to - det er mindst 3 skråsikre om god skik her- herunder to dygtige revisorer, og det er jo muligt din revisor har fået den elektronisk bekræftet fra banken, eller i det mindste med bankens stempel og underskrift på kontoudtoget for at komme på plads - men bare til slut - hvornår var det du gjorde det?

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 14:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

November 2011.

Sakset fra "startvaekst.dk":

"Hej . 

Du må gerne selv udarbejde stiftelsesdokument og vedtægter, og skal ikke nødvendigvis godkendes af revisor eller advokat.

Kapitalen skal dokumenteres, og hvis kapitalen er mindre end 25.000 kr. kan dette ske ved en såkaldt egenerklæring hvor man erklærer at selskabskapitalen på (beløb) er indbetalt på selskabets konto i (navn og adresse på bank).

Såfremt kapitalen er over 25.000 kr. kan dokumentation ske med kontoudtog fra selskabets konto med underskrift fra banken eller en erklæring fra en advokat eller en revisor.

En netbanksudskrift kan IKKE anvendes uden stempel fra banken.

Så i bund og grund vil du selv kunne udarbejde de nødvendige dokumenter. 

Med venlig hilsen

Erhvervsstyrelsen

Annette Vandet"

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:

Tonny Skov Pedersen:
ep, og her kan man passende spørge om, hvorvidt du har fremsendt kopi af pas/kørekort og sygesikringsbevis ligesom bekræftende revisor fysiks har set dig underskrive de nødvendige selskabsdokumenter?

Hvad skal revisoren med dem ????

1. Kan vi blive enige om at jeg som anmelder af selskabets stiftelse overfor E&S har legitimeret mig ved anmeldelsen elektronisk ?

2. Kan vi blive enige om at banken har den nødvendige dokumentation i form af kopi af kørekort/pas i forbindelse med oprettelsen af konto ?

Søren, jeg forstår virkelig, hvorfor du fremturer på denne måde...

Principielt har du ikke gjort noget forkert, og det handler ene og alene om, hvilke forhold man som advokat, revisor eller pengeinstitut skal iagttage i forbindelse med hvidvaskloven.

Legitimation jvf. Hvidvakslovens kapitel 4, se tidligere indlæg med link til hvidvaskloven.

At banken har dokumentationen, fritager da ikke andre for at indhente dokumentation tillige.

En bekræftelse på kapitalens tilstedeværelse ved stiftelse af et selskab er for den godkendte revisor at sidestille med en revisionsopgave, hvilket vil sige, at revisor med en høj grad af sikkerhed bekræfter kapitalen. D.v.s. udfører de handlinger som nu en gang er bestemt i hhv. selskabsloven og hvidvaskloven.

Hvis den godkendte revisor ikke overholder disse relativt simple "spilleregler", så er den klar overtrædelse af revisorlovens § 16, som omhandler god revisorskik. Ved en anmeldelse af revisor fra Erhvervsstyrelsen og/eller trediemand om forholdet til Revisornævnet, så er det ufravigeligt med en sanktion i form af en bøde formentlig i et 6-cifret beløbsstørrelse.

Dette uanset, at kapitalen rent faktisk kan dokumenteres som værende til stede, idet kravet overfor den godkendte revisor stadig er det samme f.s.v. angår den udførte revision.

Tonny

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)