Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg registreret mit kapital på webreg???!!

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
kóntanter hedder ikke mere end 10.000 kr kontanter

Jeg henviser til Tonny´s link:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=158041

I §2 står:

§ 2. Erhvervsdrivende, som ikke er omfattet af § 1, stk. 1, må ikke modtage kontantbetalinger på 50.000 kr. eller derover, hvad enten betalingen sker på én gang eller som flere betalinger, der ser ud til at være indbyrdes forbundet.

Hvortil jeg tilføjer at §1, stk. 1 er pengeinstitutter..

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 01:38

Cookie - John Hannover:
Søren:
eg tvivler på at nogen af alle "selskabsstifterne"  f.eks. "ditselskab.dk" vil stille spørgsmålstegn ved hvad kapitalen stammer fra sålænge den bliver overført til deres klientkonto fra en dansk bankkonto
og det er jo noget helt andet, for nu kom pengene jo ind på advokatens klient konto ´modsat det du skrev tidligere

så at jeg fra min private bankkonto overfører kapitalen til en ny konto (stiftet til formålet) må alene omhandle min bank og deres ansvar omkring hvidvask.

Revisor og advokat må jo tage et kontoudtog for at pengene er tilstede på en bankkonto som gode varer, da pengene jo allerede HAR været igennem et instans som har pligt til at vurdere om det er sorte eller terror penge.

Han skal alene bekræfte at selskabskapitalen er til stede på en konto.

Men vi kan jo håbe på et svar fra Jacob imorgen.

Jeg tvivler iøvrigt på at alle de selskabsstiftere der er nødvendigvis er advokater og derfor ej heller har en forsikret klientkonto. Og jeg tvivler ærlig talt også på at de stiller spørgsmål ved hvor pengene kommer fra.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 09:15

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 09:24

Søren:
eg tvivler iøvrigt på at alle de selskabsstiftere der er nødvendigvis er advokater og derfor ej heller har en forsikret klientkonto. Og jeg tvivler ærlig talt også på at de stiller spørgsmål ved hvor pengene kommer fra.

Der mangler et vigtigt "IKKE" i sidste del af mit forrige indlæg, skulle have lydt således:

"]eg tvivler iøvrigt på at alle de selskabsstiftere der IKKE nødvendigvis er advokater og derfor ej heller har en forsikret klientkonto. Og jeg tvivler ærlig talt også på at de stiller spørgsmål ved hvor pengene kommer fra

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45

Søren - hvad vil du bevise med det?? Sådan et kan jeg også lave.

Revisoren skal stå på mål for at registreringen af et selskab er sket korrekt. Hvis du selv havde lavet denne og pengene ikke var tilstede så kunne folk der måske lider et tab lægge erstatningssag an mod revisor.  Derfor er det op til revisor at vurdere om han tror på den udskrift han får forevist. Det er alene revisors valg. Hvis han f.eks. er i tvivl  så kunne  han eksempelvis kontakte banken og få verificeret beløbet.

Jeg kender en revisor som fik tilsendt en faktura på x antal computere som skulle danne grundlag for stiftelsen af et selskab. Skal revisor ligesom med kontoudtoget tage fakturaen for gode varer? I dette tilfælde taler vi om et beløb på flere hundrede tusinde kr. Fakturaen er lige så pænt trykt som Sparekassens kontoudtog. Revisor kan vælge at skrive under og påtage sig en risiko. Den fornuftige revisor vil bede om at sige de pågældende computere.

Vi kommer aldrig frem til et korrekt svar - for i sidste ende drejer det sig om den enkelte revisors risikovillighed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:23

Søren:

Jeg henviser til Tonny´s link:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=158041

I §2 står:

§ 2. Erhvervsdrivende, som ikke er omfattet af § 1, stk. 1, må ikke modtage kontantbetalinger på 50.000 kr. eller derover, hvad enten betalingen sker på én gang eller som flere betalinger, der ser ud til at være indbyrdes forbundet.

Ja der står jo 50.000 kr må jeg erkende MEN du skal se det i sammenhæng med at HVIS erhvervdrivende og private modtager over 10.000 skal betalingen indberettes over tast selv -- jeg skal dog erkende,  at jeg ikke med 100% ved om det gælder advokat for det fald han modtog 50.000 kr kontant - men det tror jeg absolut - læs derfor https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68772 

At revisor ikke kan overholde hvidvask ved at få et konto udtog fra en bank men kun ved selv at ha fået pengene ind på sin konto eller få det bekræftet elektronisk fra banken,står stadigt mig lysende klart - sådanne dokumenter kan personen der stifter let selv lave og kravet om bekræftes mod EOS siger netop mod IKKE at kunne det - men det ser da fint ud og er sikkert helt i orden

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:08

Søren:

Hmm... sådan afleverede dem navnkundige MD jo også ved en kapitalforhøjelse på kr. 14 mio., hvor udtoget var fra Danske Bank.

Det var et falsum, som Erhvervsstyrelsen fik stoppet, ikke den godkendende revisor...

Mon ikke den pågældende revisor får en sanktion for sin medvirken.

Iøvrigt handler hvidvaskloven også om legitimation af samtlige personer, d.v.s. stiftere, direktører, ligesom det skal sikres, at det også er de pågældende personer, som rent faktisk underskriver selskabsdokumenterne.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:16

Henrik Koudahl:

Jeg kender en revisor som fik tilsendt en faktura på x antal computere som skulle danne grundlag for stiftelsen af et selskab. Skal revisor ligesom med kontoudtoget tage fakturaen for gode varer? I dette tilfælde taler vi om et beløb på flere hundrede tusinde kr. Fakturaen er lige så pænt trykt som Sparekassens kontoudtog. Revisor kan vælge at skrive under og påtage sig en risiko. Den fornuftige revisor vil bede om at sige de pågældende computere.

Vi kommer aldrig frem til et korrekt svar - for i sidste ende drejer det sig om den enkelte revisors risikovillighed.

Hej Henrik

Ja, jeg har gennem tiden haft lignende forespørgsler, men når jeg så har insisteret på at besigtige de omtalte driftsmidler, så er interessen ligesom forduftet fra pågældende, som gerne vil have stiftet et selskab.

Risikovilligheden er uløseligt forbundet med såvel sanktioner fra Revisornævnet samt eventuelt senere krav fra eventuelle advokater, især i de tilfælde, hvor selskabet begæres opløst eller går konkurs.

Der er ingen tvivl om, at det efterhånden kun er relativt få revisorer, som påtager sig en opgave med selskabsstiftelse på værdier. Ydermere vil der også på baggrund i falske bankkontoudtog være en opgave for revisor omkring en verificering af bankkontoudtog, hvor revisor retter direkte henvendelse til den pågældende bank og beder om en bekræftelse fra banken direkte for kapitalens indbetaling.

Tonny

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 13:27

Henrik Koudahl:
Søren - hvad vil du bevise med det?? Sådan et kan jeg også lave.

Ja, det kan du og så er du dokumentforfalsker !

Henrik Koudahl:
eg kender en revisor som fik tilsendt en faktura på x antal computere som skulle danne grundlag for stiftelsen af et selskab. Skal revisor ligesom med kontoudtoget tage fakturaen for gode varer?

Nej, det skal han i sagens natur ikke. En faktura er jo ikke lig med at den er betalt. Og ved apportindskud skal indskudte aktiver vurderes.

Henrik Koudahl:

Nu kan jeg så ikke huske om han fik kontoudtoget direkte med mail fra min bank, men ellers kunne man jo antage at han ringede banken op, I begge tilfælde har han vel levet op til sit ansvar.

Vi kan håbe nogen der er klogere end os (f.eks. Jacob) kommer med et indspark.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 13:40

Tonny Skov Pedersen:
Ja, jeg har gennem tiden haft lignende forespørgsler, men når jeg så har insisteret på at besigtige de omtalte driftsmidler, så er interessen ligesom forduftet fra pågældende, som gerne vil have stiftet et selskab.

Nu drejer debatten og jeres svar sig over i en helt anden boldgade....

Tonny Skov Pedersen:
Ydermere vil der også på baggrund i falske bankkontoudtog være en opgave for revisor omkring en verificering af bankkontoudtog, hvor revisor retter direkte henvendelse til den pågældende bank og beder om en bekræftelse fra banken direkte for kapitalens indbetaling.

Og har jeg nogensinde påstået andet ????????????  

Jeg må da gå ud fra at revisoren har verificeret kontoudtoget ved et opkald til banken, logget sig på E&S og trykket på knappen. For dette har hans så faktureret mig et acceptabelt beløb.

Angrebene på min fremgangsmåde går jo på mistanke om hvidvask og anmelders ansvar.

1. Kapitalen er allerede i banken (som ikke har mistanke om hvidvask)

2. Anmelder er mig selv, da jeg selv sørger for papirer og registrering på virk.dk

3. Nu mangler kun BEKRÆFTELSEN PÅ AT KAPITALEN ER TILSTEDE (og intet andet)

Og dertil har jeg brugt min revisor (som jeg iøvrigt ikke kendte forud) (og går da selvfølgeligt ud fra han har verificeret at kapitalen var tilstede med en opringning til banken.

Havde min bank haft muligheden havde de jo bekræftet overfor E&S at kapitalen stod på kontoen.

Jeg kan altså ikke se at der skulle være den mindste smule tvivl om at det er en hel seriøs selskabsstiftelse.

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)