Jeg henviser til Tonny´s link: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=158041 I §2 står: § 2. Erhvervsdrivende, som ikke er omfattet af § 1, stk. 1, må ikke modtage kontantbetalinger på 50.000 kr. eller derover, hvad enten betalingen sker på én gang eller som flere betalinger, der ser ud til at være indbyrdes forbundet. Hvortil jeg tilføjer at §1, stk. 1 er pengeinstitutter.. |
Cookie - John Hannover:og det er jo noget helt andet, for nu kom pengene jo ind på advokatens klient konto ´modsat det du skrev tidligereSøren:eg tvivler på at nogen af alle "selskabsstifterne" f.eks. "ditselskab.dk" vil stille spørgsmålstegn ved hvad kapitalen stammer fra sålænge den bliver overført til deres klientkonto fra en dansk bankkonto.
så at jeg fra min private bankkonto overfører kapitalen til en ny konto (stiftet til formålet) må alene omhandle min bank og deres ansvar omkring hvidvask.
Revisor og advokat må jo tage et kontoudtog for at pengene er tilstede på en bankkonto som gode varer, da pengene jo allerede HAR været igennem et instans som har pligt til at vurdere om det er sorte eller terror penge.
Han skal alene bekræfte at selskabskapitalen er til stede på en konto.
Men vi kan jo håbe på et svar fra Jacob imorgen.
Jeg tvivler iøvrigt på at alle de selskabsstiftere der er nødvendigvis er advokater og derfor ej heller har en forsikret klientkonto. Og jeg tvivler ærlig talt også på at de stiller spørgsmål ved hvor pengene kommer fra.