Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg registreret mit kapital på webreg???!!

Side 2 ud af 10 (91 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Mads D- metoden! :-)
YesBig Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:10

Søren:

Jeg havde lidt samme problem, da min lille bank ikke kunne (sagde de - det var vist ikke noget de prøvede så tit ;-) )

Jeg fik en revisor her fra Amino til at gøre det for mig for et symbolsk beløb. Sendte ham kontoudtog fra banken og han bekræftede så overfor E&S

Hmmmm.... meget interessant!

Hvordan mon denne revisor lige klarer at overholde reglerne i "Hvidvaskloven". Det er følgelig hans problem.

Iøvrigt samme problemstilling for advokater, som mener at kunne stifte et selskab for kr. 995,00 excl. moms eller måske endda incl. moms.

Tonny

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

overholde reglerne i "Hvidvaskloven"

Revisor, Advokat eller banks opgave er jo her alene at bekræfte at selskabskapitalen er til stede.

Mon ikke E&S og SKAT har styr på om det er sandsynligt hvor pengene kommer fra.....

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:29

Søren:

overholde reglerne i "Hvidvaskloven"

Revisor, Advokat eller banks opgave er jo her alene at bekræfte at selskabskapitalen er til stede.

Mon ikke E&S og SKAT har styr på om det er sandsynligt hvor pengene kommer fra.....

Ja, det er faktisk ekstremt vigtigt for såvel advokater, godkendte revisor og pengeinstitutter,

Du kan google "hvidvaskloven" eller som den rettere hedder: "Bekendtgørelse af lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af terrorisme"

Nej, læs her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=158041 

Når du så er klar, så kan du tage "Anmelderbekendtgørelsen" og se det ansvar, man som anmelder overfor eks. Erhvervsstyrelsen pådrager sig.

Læs her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160523 

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:55

Ikke skygge af tvivl om, at kravet i det henseende er vokset rigtigt meget, bare siden 2013 hvor jeg mener også EU skærpede - over for banker, revisorer og advokater. Så sent som okt 2013 fik arbejdernes landsbank en millionbøde for overtrædelser og helt tilbage i 2012 fik danske bank en røffel af finanstilsynet for ikke at ha fokus nok på området, og bøder til advokater og revisorer, ex i forbindelse med selskabsstiftelse, og manglende kontrol på området vil givet kunne være meget mærkbare, OG fokus er kun stigende og nej EOS har ingen selvstændig kontrol i den hensende

I sørens tilfælde var pengene sikkert på en korrekt selskabskonto og alt - det har vi ingen grund til ikke at tro, men det var en modig selskabsstifter der bekræftede på den måde må man erkende

vh

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 01:00

Hvad er det du vil, Tonny....

Kan vi blive enige om at jeg går ned i min bank og indbetaler selskabskapitalen på en konto !  og I den forbindelse er det BANKEN der vurderer om der er tale om mistanke om hvidvask ! ALTSÅ IKKE ADVOKAT ELLER REVISOR !

Jeg går ud fra at du er et fornuftigt menneske og giver mig ret heri...

Med hensyn til anmelderbekendtgørelsen, så kan jeg jo som privat person / ejer af selskabet, SELV stå for anmeldelsen af selskabet til E&S. Dermed er det jo mit ansvar at jeg opfylder de krav der er i bekendtgørelsen !

Nu mangler så kun at bekræfte kapitalens indestående overfor E&S. I mit tilfølde fik jeg så en revisor til dette, hans opgave er alene at bekræfte at pengene står på en konto i banken. Revisoren må jo gå ud fra at det indestående ikke stammer fra hvidvaskning idet det jo allerede er vurderet af banken

Så hvad er det lige du mener at revisoren skulle kunne drages til ansvar for ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:07

Nej desværre Søren. Banken hvor du sætter pengene ind - kan jo være uvidende om at det er til et selskab - og kontoen skal være ejet af selskabet og banken KAN altså ikke oprette en konto til selskabet uden selskabet har et CVR nummer, så de kan højst oprette en konto til dig, og dermed heller ikke formentlig hvidvask kontrollere selskabet

Skal loven holdes så skal du enten lave en konto som ejes af de kommende selskab og hedder xxxxx ApS under stiftelsen - og BANKEN skal bekræfte, eller du skal oprette en sådan konto, og indbetale stiftelsesbeløbet til advokaten, som så bekræfter og når han har OK overfører beløbet til en bankkonto du har opgivet ham og som stadigt skal være ejet af selskabet.

Det er derfor, som du beskriver det ikke lige sådan at reglerne er fulgt, men nu er det jo gået, og Henrik K har vel ret i, at det er Mads Dinesen metoden - idet advokaten jo kun kan se at pengene var der den dag du viste kontoudtog, men ikke kan vide at de er der når stiftelsen går igennem hos EOS

Tag det ikke for mere end det er, blot en tråd der skal holde folk opmærksomme på hvordan regler er OG at de er klart skærpede de senere år

HVIS det er et IVS og under 25.000 kr, så kan de hvis du har konto ejet af IVS under stiftelse, med egenerklæring bekræfte men KUN IVS og kun ved under 25.000 kr - ellers skal penge via advokaten .- eller banken skal bekræfte - og den der bekræfter skal ha gennemført hvidvasknings undersøgelsen

vh

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 01:15

Fra virk.dk:

https://www.virk.dk/home/vejledninger/start-selskab/skal-du-stifte-et-selskab.html

start guiden, spring til næste og vælg selskabskapital og hør efter hvad der bliver sagt:

selskabskapitalen skal BEKRÆFTES.

Jeg er ret sikker på at en revisor eller advokat aldrig vil tvivle på at et indestående på en konto er "vurderet" af banken.

Jeg tvivler på at nogen af alle "selskabsstifterne"  f.eks. "ditselskab.dk" vil stille spørgsmålstegn ved hvad kapitalen stammer fra sålænge den bliver overført til deres klientkonto fra en dansk bankkonto. 

Anderledes stiller det sig hvis stifter møder op med et bundt fedtede sedler i blandet mønt, så er det jo ham der skal vurdere om der er mistanke om hvidvask. (Iøvrigt må han ikke modtage mere end 50.000 i kontanter.)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:22

Søren du må tvivle alt det du vil og tro at ikke hvidvaskede penge kommer i snavsede bundter, men både Henrik K og Tonny er fuldt uddannede revisorer som altså kan deres stof og du kan roligt tro på, at det ikke er lovligt at revisor bare tror på et bankkontoudtog (og den med ikke modtager mere end 50.000 i kóntanter hedder ikke mere end 10.000 kr kontanter (uden at anmelde via skat for så må man faktisk men det er noget rod)

Vi kan jo se om Jacob Tøjner for dit selskab ville stifte et ApS på baggrund af at han fik konto udtog fra banken bare - Hvis Jacob hænger med kan han nok kommentere.

MEN så skriver nu nu pludseligt

Søren:
eg tvivler på at nogen af alle "selskabsstifterne"  f.eks. "ditselskab.dk" vil stille spørgsmålstegn ved hvad kapitalen stammer fra sålænge den bliver overført til deres klientkonto fra en dansk bankkonto
og det er jo noget helt andet, for nu kom pengene jo ind på advokatens klient konto ´modsat det du skrev tidligere

Så er det helt OK, og så er det da sandsynligt at advokaten via sit kendskab til dig og på andet vis har kunnet udføre hvidvask kontrol inkl. se dig eller fuld legitimation og så er det jo helt OK - nu var det jo via hans klientkonto og ikke bare kontoudtog fra banken 

venligst John H

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 01:23

Cookie - John Hannover:
Banken hvor du sætter pengene ind - kan jo være uvidende om at det er til et selskab - og kontoen skal være ejet af selskabet

Nej Cookie.... Nu må du også lige strame op....

Jeg er sgu altså ked af at måtte sige at det INTET problem er at stifte en bankkonto i det nye selskabs navn tilføjet et under stiftelse og tilknyttet et cpr nr eller for den skyld et andet CVR nr.

Hvordan har I ellers tænkt sig at en kapital tilstedeværelse skal bekræftes hvis der ikke kontoen er oprette i selskabsnavnet.... Og det er på den baggrund at advokat eller revisor skal bekræfte at kapitalen er tilstede, før dette er sket er der jo intet CVR nr at tilknytte kontoen....

Et kontoudtog vil jo så have selskabet navn stående " XXXX Aps (under stiftelse). Nu skal vi jo ikke gøre det mere besværligt og farligt end det er... 

Og iøvrigt: uanset hvilken bankkonto pengene står på, SÅ HAR BANKEN jo modtaget disse på et tidspunkt og vurderet om der var mistanke om hvidvask.

Iøvrigt er det jo påfaldende at det er tilladt at tage omkring 80.000 i kontanter med over grænsen uden at disse skal deklareres for SKAT inden udrejse...

Side 2 ud af 10 (91 indlæg)