Skal der ikke bare ligges en plan for hvordan kapitalen genskabes. Hvis du hurtigt får skrevet et par faktura, så burde du jo have tjent din kapital hjem igen.
@Martin, Hvorfor ikke lade det nuværende ivs være driftselskab. Når du har kapital mom til at omdanne til aps laver i samtidig en skattefri aktieombytning og får dermed et holdingselskab skudt ind - således at du opnår at have et holding som ejer drift. Du skal alligevel bekoste penge på en vurderingsberetning når ivs skal omdannes til aps. Du kan lige så godt bruge den samme vurderingsberetning til hele manøvren.
Ved at vente med holding sparer du samtidig udgifter her og nu til at drive et holdingselskab, som der reelt ikke er et behov for her og nu.
Det lyder fornuftigt... men jeg har "desværre" allerede fået oprettet selskabet med "Holding" i navnet, og har angivet "Selskabets formål er at eje aktier og anparter."
Det lader til, at "Selvstændige erhvervsdrivende og medarbejdende ægtefæller" ikke behøver denne forsikring.
forkert alle ejere eller eneste som ansat i IVS eller APS SKAL ha arbejdesskade forsikring for hver og en. Undlades det koster det mindst 3 år tilbage + samme i bod
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det var mig der spurgte, om nogen kendte bøden for at undlade en forsikring man har privat i forvejen, og du svare, at det koster tre års præmie x 2 forstår jeg. Er det noget du har kendskab til er sket i praksis. Jeg synes det ville være helt ok, hvis det var en ansat man havde undladt den til.