Jeg har jo selvfølgelig kun dejlige kunder. som betaler og er til at handle med :) For 6 måneder side skrev jeg til en blogger, om anmeldelse af et af mine produkter. Det gør vi hele tiden, for seo. Jeg gav hende et produkt, mod at hun skrev et indlæg om produktet. Det er meget simpelt, og var udspecificeret fuldstændigt. Der gik ca 4 måneder før jeg kom igennem igen, og det viser sig at det produkt hun modtog var der en fejl på, og hun havde smidt det ud. Hun ville i øvrigt heller ikke modtage et nyt produkt, fordi hun ikke ville skrive alligevel. Jeg tænkte at det var en lidt underlig måde at behandle mig på, men fair nok, jeg sender bare en regning på produktet, og tilbyder at hun kan kan skrive et negativt indlæg, og slippe for regningen, da hun så også overholder regelerne i aftalen. Dagen efter får vi 5 anmeldelser på trustpilot, kommentarer over alt på g+ og youtube, mange kommentarer på alle indlæg på facebook og en masse negative anmeldelser på facebook også. Alle sammen nævner at jeg er et dårligt menneske og at jeg ikke kan være bekendt at behandle en 22 årig pige sådan. (tilfældigvis er jeg 25 og parteren også 22). Jeg har hørt fra mange andre i support som beskriver det samme, Social blackmail, men nu har jeg også oplevet det selv. Vi fik heldigvis slettet alle de negative kommentarer, på nær dem på facebook, som ikke kan røres, da de er gemt for os, men stadige offentlige. Jeg mener ikke selv at jeg skal lade sagen ligge, fordi det kan ikke være rigtigt at jeg skal vige bare fordi hun er ubehagelig på sociale medier. Og hvad så med fremtiden, det er bestemt ikke svært at finde ud af at vi har denne kunde, fordi vi ikke kan slette de sidste kommentarer, så kan alle andre vel gøre det samme. |
Bærbar.com:Han ville have varen ombyttet under garantien, hvilket vi selvfølgelig afviste og forsøgte da også at tale til hans fornuftige side (som han ikke havde)
Et par dage efter havde vi en anmeldelse via Trustpilot som vi bad om at få slettet, hvilket vi da også fik og vi kontakte derpå kunden for at fortælle ham at fejlen jo var hans og ikke vores.
Så må Trustpilot have ændret reglerne i mellemtiden, for vi havde en tilsvarende kunde sidste år, hvor vi kan dokumentere at kunden forsøgte at ombytte et defekt display der ikke var købt hos os. Den nægtede de at fjerne. Dog skal de have den ros at de var meget fleksible i forhold til at vi tog konsekvensen, og opsagde aftalen.
Vi har solgt reservedele i mange år, og allerede for 10 år siden fandt vi ud af at det var et forholdsvist stort problem at kunder der havde knust displayet på deres telefon, købte et nyt hos os, og forsøgte at få det oprindelige (og dermed defekte) ombyttet med påstand om at det vi havde solgt var defekt ved modtagelsen.
Så vi er for længe siden begyndt at lave forskellige mærkninger på de displays vi sælger, bl.a med IR væske på steder hvor det er synligt, og steder hvor det ikke er og ikke kan fjernes. Det har hjulpet på det, selvom der stadig er enkelte der forsøger, og ikke accepterer at deres løgn er blevet "kaldt".
Men bortset fra dette, og de svindelforsøg vi jævnligt udsættes for, er vi meget glade for vores kunder. uden dem havde vi ingen forretning. Vi ved at vi ikke kan gøre alle tilfredse uanset hvor meget vi prøver, og det er også helt ok med os :o)