Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med en kunde der ikke vil betale fordi han ikke ved hvad moms er

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Carsten Kvist:
Men jeg mener faktisk at have læst et eller andet sted, at man betragter en pris som værende incl. alt, hvis ikke andet er nævnt....

Det gælder for B2C, men det behøver ikke at gælde når du hander B2B.

MVH
Kirsten

Det er absolut muligt... Men hvis vi nu lige ser bort fra momsen... - Hvad så hvis det var andet... F.eks. det dieseltillæg?

Men den er svær, tror aldrig jeg har set nogen der IKKE oplyste at prisen var ex. moms.

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Kirsten E:

Carsten Kvist:
Men jeg mener faktisk at have læst et eller andet sted, at man betragter en pris som værende incl. alt, hvis ikke andet er nævnt....

Det gælder for B2C, men det behøver ikke at gælde når du hander B2B.

MVH
Kirsten

Det er absolut muligt... Men hvis vi nu lige ser bort fra momsen... - Hvad så hvis det var andet... F.eks. det dieseltillæg?

Men den er svær, tror aldrig jeg har set nogen der IKKE oplyste at prisen var ex. moms.

Lad mig sige det sådan:

I mine 6 år som selvstændig (har altid kun handlet B2B) har jeg aldrig oplevet forvirring om dette, og når jeg sidder med en kunde enten i tlf eller ved møde, så plejer jeg aldrig at oplyse at den pris vi snakker om, er ekskl. moms. Det har altid været en selvfølge når jeg har skulle lave aftaler B2B, hvad enten jeg er kunde eller jeg er leverandør. At oplyse at priser er ekskl. moms på, hjemmeside, i skriftlige tilbud, overslag eller lign. er naturligvis noget jeg altid har forholdt mig til og gjort. Men at en erhvervskunde kommer og fortæller mig at han troede at den pris jeg har oplyst var inkl. moms har jeg aldrig været ude for før denne episode.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå det er træls, men hvis ikke du har f.eks. en mail hvor du har skrevet prisen ekskl. moms, som han efterfølgende har accepteret, så har du bare ikke rigtigt nogen sag.

Hvad der er normalt, og hvad du tidligere har oplevet og hvad hundrede mennesker skriver på nettet er lige meget. Hvis du har skrevet til ham at prisen er 2000 kr. så er der ikke så meget at komme efter hvis han tror det er inkl. moms, for det er dybest set dit ansvar at angive tydelig at det er ekskl. moms og få en accept af dette.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom du handler B2B skal det hver gang oplyses i tilbud mv., at prisen er ekskl. moms, levering, mv., og hvad der ellers kommer til.

Du kan ikke bare som virksomhed oplyse en pris uden angivelse af overnstående - for så kan det formodes, at prisen er inklusiv moms.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 537
Fra  HobbyGrej.dk Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er utroligt vigtigt, at du infomere din kunde om der er tale om inkl. moms eller eksl. moms, da du desværre nemt kan løbe ind i problemer som dette.

Tror du desværre bliver nød til, at slå de 500 kroner af prisen og lade kunden få det til 2000 kr.

- Kevin

Billige WORDPRESS løsninger - SEO, Webshop, Affiliate mm. - Kontakt mig endelig.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Hansen:
Tror du desværre bliver nød til, at slå de 500 kroner af prisen og lade kunden få det til 2000 kr.

Så kan det godt være du lige skal læse tråden igen Cool

Tilmeldt 22. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

De sidste ca. 10 indlæg viser vist med al ønskelig tydelighed, at det er VIGTIGT i ALLE tilfælde at beskrive hvad prisen indeholder og ikke indeholder. Fordi.... Hvis der er forskellig opfattelse af dette senere, hvem har så ret? - Det er der temmelig sikkert ikke nedskrevne regler for, når det gælder B2B....

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

R-M:

Carsten Kvist:

Kirsten E:

Carsten Kvist:
Men jeg mener faktisk at have læst et eller andet sted, at man betragter en pris som værende incl. alt, hvis ikke andet er nævnt....

Det gælder for B2C, men det behøver ikke at gælde når du hander B2B.

MVH
Kirsten

Det er absolut muligt... Men hvis vi nu lige ser bort fra momsen... - Hvad så hvis det var andet... F.eks. det dieseltillæg?

Men den er svær, tror aldrig jeg har set nogen der IKKE oplyste at prisen var ex. moms.

Lad mig sige det sådan:

I mine 6 år som selvstændig (har altid kun handlet B2B) har jeg aldrig oplevet forvirring om dette, og når jeg sidder med en kunde enten i tlf eller ved møde, så plejer jeg aldrig at oplyse at den pris vi snakker om, er ekskl. moms. Det har altid været en selvfølge når jeg har skulle lave aftaler B2B, hvad enten jeg er kunde eller jeg er leverandør. At oplyse at priser er ekskl. moms på, hjemmeside, i skriftlige tilbud, overslag eller lign. er naturligvis noget jeg altid har forholdt mig til og gjort. Men at en erhvervskunde kommer og fortæller mig at han troede at den pris jeg har oplyst var inkl. moms har jeg aldrig været ude for før denne episode.

Og jeg har heller aldrig, indenfor BtB, oplevet at priser er opgivet incl. moms, for det er vildledende, idet køber kan fratrække momsen. Og der heller ikke er moms på export. Det normale er vel at have en standardformulering på sin prisliste/i sin tilbudsskabelon, hvor prisen er angivet som netto og angiver hvad og evt. under hvilke betingelser, der kommer/kan komme ekstra, f.eks "Alle priser er netto priser, excl. moms og fragt. For ordrer under xxx kr tillægges xx kr i emballageomkostninger". Så er der ingen tvivl.  

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har hellere aldrig været ude for at priser som var tænkt til B2B var inkl. moms.
Da jeg startede op i sin tid fik jeg fortalt at priser til private, altid var inkl. alt, mens priser til B2B var ex. moms m.v.

Jeg fik også fortalt hvis f.eks. en hjemmeside/produkt henvender sig primært til private, skal den oplyses inkl. moms.
Hvis det er B2B skal det være ex. moms.

Mit bud er at din kunde har prøvet at presse dig på pris, eller også er kunden lige startet op og har "glemt" momsen.

Jeg har endnu ikke haft nogen problemer med om det var med eller uden moms.
Hvis kunden har været i tvivl, har de spurgt.


Jeg skriver så også altid om det er med eller uden.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)