Goddag alle Aminoer. I må undskylde hvis det er den forkerte kategori, men tænkte i herinde bedst kunne hjælpe mig. Jeg har snakket med en (Ved ikke om jeg må skrive private navne herinde, ellers send pb) som er erhvervskonsulent i Køge for telenor erhverv. Blev henvist til hende af en anden konsulent (Køge erhvervsservice) i Køge som jeg fandt frem til fra UG.dk. Jeg ønsker nemlig at starte selvstændig når jeg bliver 15 år (i sommerferien) og har brug for nogle gode ideer til det projekt jeg vil arbejde med. Har netop snakket med hende erhverskonsulenten fra Telenor erhverv som foreslog vi kunne mødes i Herfølge og så noget med at køre (det med at køre siger jeg nej tak til). Da jeg snakkede med hende sagde hun det var for besværligt med emails og hun vil gerne høre mine ideer for det. Mit problem er så om jeg kan stole 100% på hende. Jeg har aldrig set hende før, og kan ikke finde noget fra Google. Da jeg kun er 14½ er jeg i tvivl hvad jeg skal gøre. Hun fortalte hun havde en helt masse gode ideer til mig, og ikke kunne forklare dem på mail. Mine forældre kan jeg ikke snakke med det om, fordi de ikke ved jeg vil starte som 15 årig, og giver mig ikke lov til at starte er jeg sikker på, uden at have en fuldstændig færdig plan (hvilket også udelukker at spørge andre familiemedlemmer). Søger virkelig meget forslag til hvad i mener jeg burde gøre. Hun lød flink nok i telefonen, men det kan selvfølgelig være løgn. Hun har dog også en Linkedin profil hvor der står hvad hun har lavet. Hvis i kender nogle konsulenter fra Køge området kan i så ikke evt sende PB så kan jeg skrive hvad hun hedder, og du så kan anbefale mig enten at mødes eller ikke mødes med hende. Undskylder for dette lange indlæg men er virkelig meget i tvivl om hvad jeg skal gøre... P.s. det var i næste uge hun foreslog det, så i må meget gerne svare hurtigt. På forhånd tak! |
Hvorfor er det du skal snakke med en erhvervskonsulent fra Køge? Og hvorfor kan du ikke snakke med din familie? Hvis begrundelsen for, at du ikke kan snakke med dine forældre er fordi, du ikke må starte op før du har en færdig plan - så giver det desværre ikke meget mening for mig :) For du kan vel snakke om dem, at du har de her planer, men du vil gerne lave en plan inden og fremvise denne for dem. Men du vil også gerne snakke med dem omkring de problemstillinger du har.
Dit argument for, at du ikke kan snakke med din familie holder altså ikke helt. Tror nu også hellere de vil have, at du er åben omkring end at du gemmer det!
Så tag en snak med dine forældre, sig du gerne vil starte op som 15-årig, men at du vil lave en plan først og der vil du gerne have deres hjælp!