Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp lige 14 årig - skal jeg mødes privat med en konsulent om opstart

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Goddag alle Aminoer. I må undskylde hvis det er den forkerte kategori, men tænkte i herinde bedst kunne hjælpe mig.

Jeg har snakket med en (Ved ikke om jeg må skrive private navne herinde, ellers send pb) som er erhvervskonsulent i Køge for telenor erhverv.

Blev henvist til hende af en anden konsulent (Køge erhvervsservice) i Køge som jeg fandt frem til fra UG.dk. Jeg ønsker nemlig at starte selvstændig når jeg bliver 15 år (i sommerferien) og har brug for nogle gode ideer til det projekt jeg vil arbejde med.

Har netop snakket med hende erhverskonsulenten fra Telenor erhverv som foreslog vi kunne mødes i Herfølge og så noget med at køre (det med at køre siger jeg nej tak til). Da jeg snakkede med hende sagde hun det var for besværligt med emails og hun vil gerne høre mine ideer for det.

Mit problem er så om jeg kan stole 100% på hende. Jeg har aldrig set hende før, og kan ikke finde noget fra Google. Da jeg kun er 14½ er jeg i tvivl hvad jeg skal gøre. Hun fortalte hun havde en helt masse gode ideer til mig, og ikke kunne forklare dem på mail. 

Mine forældre kan jeg ikke snakke med det om, fordi de ikke ved jeg vil starte som 15 årig, og giver mig ikke lov til at starte er jeg sikker på, uden at have en fuldstændig færdig plan (hvilket også udelukker at spørge andre familiemedlemmer).

Søger virkelig meget forslag til hvad i mener jeg burde gøre. Hun lød flink nok i telefonen, men det kan selvfølgelig være løgn. Hun har dog også en Linkedin profil hvor der står hvad hun har lavet.

Hvis i kender nogle konsulenter fra Køge området kan i så ikke evt sende PB så kan jeg skrive hvad hun hedder, og du så kan anbefale mig enten at mødes eller ikke mødes med hende.

Undskylder for dette lange indlæg men er virkelig meget i tvivl om hvad jeg skal gøre...

P.s. det var i næste uge hun foreslog det, så i må meget gerne svare hurtigt.

På forhånd tak! 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:21

Hvorfor er det du skal snakke med en erhvervskonsulent fra Køge? Og hvorfor kan du ikke snakke med din familie? Hvis begrundelsen for, at du ikke kan snakke med dine forældre er fordi, du ikke må starte op før du har en færdig plan - så giver det desværre ikke meget mening for mig :) For du kan vel snakke om dem, at du har de her planer, men du vil gerne lave en plan inden og fremvise denne for dem. Men du vil også gerne snakke med dem omkring de problemstillinger du har.

Dit argument for, at du ikke kan snakke med din familie holder altså ikke helt. Tror nu også hellere de vil have, at du er åben omkring end at du gemmer det!

Så tag en snak med dine forældre, sig du gerne vil starte op som 15-årig, men at du vil lave en plan først og der vil du gerne have deres hjælp!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 14:30

KennM:
Hvorfor er det du skal snakke med en erhvervskonsulent fra Køge?

Fordi erhvervskonsulenten også selv er iværksætter. Her er en lille del af emailen jeg har modtaget af hende jeg fandt via UG der anbefaler at tage kontakt til hende:

''Jeg kender en fra Telenor-butikken i Køge, kan prøve at finde hendes kontaktinfo, så kan du høre med hende. Hun er også selv iværksætter, og jeg er sikker på at hun vil kunne hjælpe dig med sin viden om Telenor og forhandlere.''

KennM:

Og hvorfor kan du ikke snakke med din familie? Hvis begrundelsen for, at du ikke kan snakke med dine forældre er fordi, du ikke må starte op før du har en færdig plan - så giver det desværre ikke meget mening for mig :) For du kan vel snakke om dem, at du har de her planer, men du vil gerne lave en plan inden og fremvise denne for dem. Men du vil også gerne snakke med dem omkring de problemstillinger du har.

Dit argument for, at du ikke kan snakke med din familie holder altså ikke helt. Tror nu også hellere de vil have, at du er åben omkring end at du gemmer det!

Så tag en snak med dine forældre, sig du gerne vil starte op som 15-årig, men at du vil lave en plan først og der vil du gerne have deres hjælp!

Det jeg prøver at forklare er at mine forældre syntes det virker mærkeligt at starte op så tidligt en alder.

Men jeg ønsker dette arbejde rigtig meget da det er noget jeg har tænkt længe på. Skrev så ideen til de 2 konsulenter fra Køge og den ene kunne hjælpe mig videre med at starte det firma op jeg ønsker.

Jeg er ret sikker på at når det bliver aktuelt i sommerferien kan mine forældre tage sig tid til at se på det. Men så kræver det at planen er 100% gennemarbejdet, eller får jeg afslag fra deres side. 

Håber du bedre forstår mit dilemma og kan hjælpe mig hurtigst muligt.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så synes jeg bare du skal tage fat i denne erhvervskonsulent. Om vedkommende snyder dig eller ej er jo ikke til, at sige ud fra det du skriver, men mon ikke du kan fortælle om ideen generelt uden at give for meget væk i jeres samtale.

Man skal ikke være så bange for, at folk stjæler ens ideer - de er nemlig intet værd, men det er udførelsen af denne ide! Så spring ud i det, hvis du har en god mavefornemmelse.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 14:55

KennM:
Så synes jeg bare du skal tage fat i denne erhvervskonsulent. Om vedkommende snyder dig eller ej er jo ikke til, at sige ud fra det du skriver

Men hvordan finder jeg så ud af hvad jeg skal gøre hvis det viser sig hun har snydt mig? Jeg kender hende jo som sagt ikke og har aldrig mødt hende...

KennM:
mon ikke du kan fortælle om ideen generelt uden at give for meget væk i jeres samtale

Hvad er det du gerne vil have jeg uddyber med min ide ifht dette emne?

Mvh. Frederik

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld, men jeg synes det her lyder lidt muggent. En erhvervskonsulent fra et telefirma vil gerne mødes med en 14-årig dreng og udveksle idéer, mens de kører?

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 15:01

Elsie:
Undskyld, men jeg synes det her lyder lidt muggent. En erhvervskonsulent fra et telefirma vil gerne mødes med en 14-årig dreng og udveksle idéer, mens de kører?

Ja det er også en af grundene til mine tvivl... Dog er det en fra Køge erhvervsstyrelse der har henvist mig til at tage kontakt til denne person som så ønsker at mødes. 

Hende fra teleselskabet fra Telenor er selv iværksætter, men igen hvor meget kan man tro på?

P.s. her er et link til Køge erhvervsstyrelse: http://www.koege.dk/erhverv/Koege-Erhvervsservice.aspx som var derfra jeg fik kontakt til den første konsulent Mette

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 15:09

Som jeg har skrevet til dig, så kan du IKKE vide om vedkommende vil snyde dig eller ej. Men synes du skal tage en snak med vedkommende over telefonen, fortæl generelt om din ide uden at være for specifik. Hvis hun snyder dig og tager din ide, så er der intet du kan gøre.

Men hvis du er bange for, at en masse vil tage din ide - så fortæl den ikke til nogen og fortsæt med dit liv, for videre kommer du desværre ikke. Det er nødvendigt, at få andre indover sin ide og især når man er meget ung.

Hvis du føler du kan stole på hende, så fortæl specifikt om din ide. Mavefornemmelsen er ofte god til, at finde ud af om man kan stole på folk eller ej.

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 15:16

KennM:

Som jeg har skrevet til dig, så kan du IKKE vide om vedkommende vil snyde dig eller ej. Men synes du skal tage en snak med vedkommende over telefonen, fortæl generelt om din ide uden at være for specifik. Hvis hun snyder dig og tager din ide, så er der intet du kan gøre.

Men hvis du er bange for, at en masse vil tage din ide - så fortæl den ikke til nogen og fortsæt med dit liv, for videre kommer du desværre ikke. Det er nødvendigt, at få andre indover sin ide og især når man er meget ung.

Hvis du føler du kan stole på hende, så fortæl specifikt om din ide. Mavefornemmelsen er ofte god til, at finde ud af om man kan stole på folk eller ej.

Tror vi har misforstået hinanden KennM. Hun har nemlig styr på hvad min ide går ud på, ret specifikt. Det forklarede jeg hende over mails, så der burde ikke være nogen tvivl fra hendes side, efter 5 emails til hende omkring det. 

Det jeg er i tvivl om er om jeg kan mødes med hende eller om det vil være for risikabelt. Er som sagt kun 14½, bliver 15 til sommer. Så hvis i evt. syntes det er en god ide, hvor vil i så mene det er bedst at aftale et sted med hende? 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 15:18

Vil slet ikke råde dig til sådan noget, når du kun er 14 år. Tag den over telefonen. Hvad er grunden til, at hun vil mødes - som ikke kan klares over telefonen?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)