Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp lige 14 årig - skal jeg mødes privat med en konsulent om opstart

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Brade:
Det jeg er i tvivl om er om jeg kan mødes med hende eller om det vil være for risikabelt. Er som sagt kun 14½, bliver 15 til sommer. Så hvis i evt. syntes det er en god ide, hvor vil i så mene det er bedst at aftale et sted med hende? 

Tag dig sammen og få dine forældre ind over.

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:24

KennM:

Vil slet ikke råde dig til sådan noget, når du kun er 14 år. Tag den over telefonen. Hvad er grunden til, at hun vil mødes - som ikke kan klares over telefonen?

Det ved jeg ikke, hun sagde bare i telefonen at hun gerne ville mødes med mig for bedre at forklare tingene, høre omkring mine ideer til projektet og så havde hun selv nogle gode ideer sagde hun. Jeg spurgte om vi ikke kunne skrive over e-mail men det ville tage for lang tid og være for besværligt... Så hun foreslog vi kunne mødes Tirsdag eller onsdag næste uge. Jeg sagde bare jeg ikke var sikker på om jeg kunne og ville vænne tilbage når jeg havde tid...

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:26

Få snakket med dine forældre. Jeg vil på ingen måde råde en 14-årig om, at gå bag sine forældres ryg og møde en fremmede person!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 15:27

Fru Hartmann:
Tag dig sammen og få dine forældre ind over.

Tror ikke du har læst mine første indlæg? Beskriver netop at jeg ikke kan få mine forældre indover det, fordi de er uforstående overfor mig med at starte virksomhed, de mener stadig der skal en masse penge til at sætte i virksomheder, lån i banken osv. 

Derfor kan jeg ikke få dem med indover det...

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 15:29

Efter disse beskeder, vil jeg nok bare lade være med at kontakte hende igen, medmindre det er over email. 

Tak for hjælpen drenge, lytter til jeres råd.

Fra Göteborg
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Caroline Kjelsmark Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Et godt råd er at holde dig til Køge Erhvervsservice. De er ansat til at viderehjælpe ideer.

Hvis de har en kontaktperson de synes du skal snakke med, så er det mest naturligt at de indkalder hende og dig på deres kontor og I så alle afstemmer ideer og ønsker. Det er ret uformelt, og ikke mindst trygt, og ingen har skrevet under på noget. Du skal på ingen måde mødes privat med nogen. Slet ikke i din alder. Det er forkert at de råder dig til det. Så du må tilbage til dem og se om de tager dig seriøst.

Når du har en klar ide så sig da til dine forældre at de lige skal vide at du leger med tanken om at udvikle nogle ideer og at du skal snakke med kommunens erhvervsservice om det. Mere behøver det vel ikke at være. Du lyder som om de skal involveres på et seriøst plan der kræver flere større møder. Men kan du ikke bare sige hvad du laver over aftensmaden så de ved at du går og udvikler noget?

Caroline

Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:15

Hej Frederik,

14 år er meget ung, men det synes jeg ikke skal holde dig fra at starte dit eget.

Jeg startede selv min egen virksomhed da jeg var 15 år gammel, og selvom jeg kun er 20 år idag, har jeg fået en rigtig god oplevelse igennem forløbet. 
Men tro mig - Det har ikke været let, jeg er først lige gået igang med en VUC uddannelse om dagen og min virksomhed om aftenen.  

Jeg vil som de andre, heller ikke råde en 14 årig eller 15 årig til at starte selvstændig virksomhed hvor man skal have et lån eller en andel form for kapital. (Jeg brugte "kun" 15.000 da jeg startede op som 15 årig). 

Du skriver godt nok at det er helt udelukket at indblande dine forældre, hvilket jeg personligt ikke forstår, men der er godt nok mange mennesker i Danmark der tænker "Selvstændig, det koster for meget".
Du er under 18, dvs. du skal bruge en forældre med underskrift. 

Hvis du virkelig vil starte noget op, så anbefaler jeg at du prøver Affiliate eller Dropshipping, så der ingen risici er. - (dette mener jeg kun på grund af din alder) 

Mine råd: Snak med dine forældre, eller vent til du er 18.
Tag din uddannelse, og prøv på Affiliate / dropshipping ved siden af (Som et fritidsjob)

Hende Erhvervs damen fra Telenor kunne både være snyd eller vejen til millionen, der er ingen af os her på Amino, der ved om du er den nye Simon Mørch. 

Håber du kan bruge det, jeg har selv været der og er kommet igennem det. Men som sagt, det kræver meget arbejde fra en meget ung person.  

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 16:59

Tak til jer begge 2 :) Jeg vil da helt klart så lige aftale noget andet med Køge erhverv, om at jeg kan mødes på kontoret med hende.

Til dig ''Spørgsmålet'': 

Spørgsmålet:
14 år er meget ung, men det synes jeg ikke skal holde dig fra at starte dit eget.

Jeg startede selv min egen virksomhed da jeg var 15 år gammel, og selvom jeg kun er 20 år idag, har jeg fået en rigtig god oplevelse igennem forløbet. 
Men tro mig - Det har ikke været let, jeg er først lige gået igang med en VUC uddannelse om dagen og min virksomhed om aftenen.

Det er jeg glad for du ikke syntes. Kan du evt. komme med nogle gode råd til hvordan jeg får startet ordentligt op, fra en der selv har prøvet det?

Spørgsmålet:
Jeg vil som de andre, heller ikke råde en 14 årig eller 15 årig til at starte selvstændig virksomhed hvor man skal have et lån eller en andel form for kapital. (Jeg brugte "kun" 15.000 da jeg startede op som 15 årig). 

Med det projekt jeg vil starte, skal jeg faktisk ikke bruge andet end 100.kr/md på en webshop, og så måske lige markedsføring for 500.kr til at starte med ;)

Spørgsmålet:
Du skriver godt nok at det er helt udelukket at indblande dine forældre, hvilket jeg personligt ikke forstår, men der er godt nok mange mennesker i Danmark der tænker "Selvstændig, det koster for meget".
Du er under 18, dvs. du skal bruge en forældre med underskrift. 

Det har jeg også forstået, dog bliver jeg nødt til at have den helt store fremlæggelse klar når jeg bliver 15 år. Havde nemlig for ca 1 måned siden snakket kort med min mor om det, og hun syntes ikke det var nogen god ide. Så når jeg bliver 15, har jeg lavet alle planerne klar 

Spørgsmålet:
Hvis du virkelig vil starte noget op, så anbefaler jeg at du prøver Affiliate eller Dropshipping, så der ingen risici er. - (dette mener jeg kun på grund af din alder) 

Dropshipping vil jeg også gerne, men Kun hvis denne plan jeg har mislykkedes... Nu har jeg endelig fundet noget jeg gerne vil arbejde med selvstændig som er det første i DK efter hvad jeg kan se.

Tusind tak for din forklaring, kunne helt klart bruge det til noget, uden tvivl :)

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 18:44

Jeg troede du skulle forhandle kontrakter for folk. Der mener jeg da du skulle i sidste uge.

Held og lykke med dine projekter.

bb

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 18:51

bb:

Jeg troede du skulle forhandle kontrakter for folk. Der mener jeg da du skulle i sidste uge.

Held og lykke med dine projekter.

bb

Tak for det bb.

Og det er det da stadig planen..? 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)