Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter på dit kontor....

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Bække
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  FotoSkyen.dk Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere skrevet omkring virksomhed i eget hjem, og har efterfølgende fundet at det måske er lettere blot at leje et kontor.....

Derfor vil jeg gerne høre hvilke udgifter jeg skal tage i betragtning INDEN jeg kaster mig ud i det? Jeg har følgende i tankerne nu:

Leje udgifter excl drift (hvad er standard som ekstra for drift?)

Internet adgang

Varme

Alarmsystem

Overvågning (ikke nødvendigt men som et alternativ)

Forsikring

Strøm (Hvad er prisen pr kWh? Let process, svær process, etc.... Hvad betales reelt her? Hvor meget kan trækkes fra når man har et "standard" kontor?)

Mangler jeg noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

pris ca 2,10 per kw for normalt forbrug - ellers hent tilbud fra f.eks. Dong- resten må vist være meget individuelt - du kan trække alt det du har i udgifter fra og det som der er moms fra i købsmoms

Den der udlejer kan sikkert sige noget om varmeforbruget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bække
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  FotoSkyen.dk Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

2,1 pr kWh??? Elpristavlen.dk skriver lidt under 80øre pr kWh plus afgifter, og hos pwc.dk (http://www.pwc.dk/da/afgifter/el-afgifts-beregning.jhtml) skriver de yderligere ca. 82 øre pr. kWh så jeg tænker samlet ca. 1.60 kr.... Hvor kommer de sidste 50 øre fra pr. kWh?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

taget ved 4000 kw per år fastpris fra http://www.elpristavlen.dk/Elpristavlen/Soegeresultat.aspx?kwh=4000&postnr=2800&netcompany=DONGnet&customer-group=private&ratetype=FlatRate   der kan sikkert findes andre priser - det er blot et bud på hvad det KAN koste i normalt gennemsnit

Sammensætning af prisen

Betaling til leverandør

 

27,00 øre/kWh

Luk detaljer
Betaling for el

21,60 øre/kWh

Øvrige omkostninger

0,00 kr./måned

0,00 øre/kWh

Abonnement

0,00 kr./måned

0,00 øre/kWh

Moms (25,00 pct.)

5,40 øre/kWh

Betaling til netselskabet DONG Energy Eldistribution A/S:

 

79,63 øre/kWh

Se mere information
Afgifter (afregnes via netselskabet):

 

104,13 øre/kWh

Se mere information
Samlet betaling pr. kWh inkl. moms

 

210,75 øre/kWh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt bære det er lettere, men ikke nødvendigvis billigere, så hvis du kun gør det fordi det er lettere, så vil jeg da overveje det igen, det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse. 

Istedet for at bruge lidt ekstra tid på at holde det hjemme og udnytte de muligheder der er for fradrag i virksomheden. Så besværligt er det altså heller ikke ;)

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Møbler og inventar (Kopimaskine, telefon, skærme, computer, fax)..

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kun er dig selv, eller højest et par medarbejdere, kunne du måske kigge lidt på kontorfællesskaber. Der findes en del rundt om i landet, og der er store fordele ved at sidde i et kontorfællesskab, ift. bare at leje et lokale.

For det første er der taget hånd om alt det praktiske, såsom alarm, strøm, Internet, rengøring af fællesarealer, mødelokaler med udstyr, nogle steder reception, kopimaskine, kaffemaskine og meget mere. Der er rig mulighed for at netværke med andre i et kontorfællesskab, og hvem ved, måske findes der også en kunde eller to over en kop kaffe.

De kontorer jeg har haft har altid været i kontorfællesskaber, og det har altid fungeret perfekt for mig. Man betaler lidt ekstra for at der er taget hånd om det praktiske, men faktisk ikke ret meget. Jeg var væsentlig mere synlig i et kontorfællesskab, og fik rigtig mange kunder bare af den grund. Og da det på et tidspunkt var tid til at vokse, kunne jeg bare flytte fra mit lille kontor i bygningen til et større.

I dit tilfælde lyder det lidt som om du er interesseret i at spare penge (ved at kunne trække det fra). Jeg er ikke sikker på at det i den sidste ende kan betale sig, set fra den vinkel. Husk, at du ved kontor ude også skal bruge tid, og benzin, på at køre frem og tilbage. 

Jeg synes at man skal vælge at leje et kontor fordi man har brug for pladsen, brug for synligheden eller professionelle omgivelser til kundemøder.

Mvh Carsten

Fra Bække
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  FotoSkyen.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, og tak for jeres svar....

Det går faktisk lidt ud på hvor meget jeg kan spare/trække fra eller hvad man gerne vil kalde det.... I kontor scenariet forestiller vi os følgende:

2 Computere som bruger 2 kWh i timen (1440 kWh i måneden). Vi udlejer disse for ca. 4000 pr måned ex. moms. Det er her jo meget væsentligt om jeg i sidste ende skal betale 2.1 (3024 kroner) eller 1.4 (2016 kroner)

Og jeg kan ikke finde ud af om vi blot skal "droppe" vores planer eller om det faktisk kan være en mulighed at udvide vores lille "service" til måske 4, 8 eller 16 computere..... Men det er der ikke plads til i vort beskedne hjem, derfor skal der også være et overskud til betaling af faste udgifter ved et lejemål :)

så reelt er spørgsmålet nok, hvordan kan jeg spare 10000 kroner på strøm ved at have 10 computere kørende HVER måned...

Kan afgifter trækkes fra?

Har måde med pwc i næste uge hvor samme formulering og spørgsmål bliver stillet, men jeg er den utålmodige type.... ;)

Fra Bække
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  FotoSkyen.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis møde og ikke måde

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du at udleje computeren, skal det forstås som at brugerne kommer ud og sidder på kontoret, eller sidder de og kobler op via en fjernstyring.

for hvis de sidder hjemme og fjernstyrer det, så kunne du overveje at skifte computererne ud med en server, og ligge det hele i skyen, så vil det blive væsentlig lettere at få opsat flere computeren, selv om det hele køre på en og samme maskine.

men regningen til el har du jo uanset om du lejer eller gør det hjemme. Virksomheden har fradrag for hele udgiften, gør du det hjemme skal du dog overveje at få en særskilt måler, så får du ikke problemer med skat senere hen.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)