Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af disco lys. skat? hvad tjener jeg selv.?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Fra  Christensen-it.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen,

Er virkelig blevet i tvivl om mit projekt jeg har gang i..

Kort fortalt:
Har et par disco lamper jeg ønsker at udleje.

Vi snakker årlig indtjening på langt under 50.000kr. og har ikke cvr..

hvis jeg udlejer til 100kr/døgn.

Er det så ikke rigtigt forstået at jeg skal betale 20% til skat. Altså 20kr jeg indberetter til skat. Og de 80kr bruger jeg selv til slik og pjat..

Er jeg helt galt ibyen eller.?

Spørger herinde da jeg rigtig gerne vil gøre det rigtigt. .

Mvh. André
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej de 20% du tænker på er nok momsen, men som lille hobbyvirksomhed (under 50.000) skal du jo ikke betale det.

Men du skal betale skat af dit overskud. Hvis du ikke har nogle udgifter, så er det de 100 kr. du betaler skat af.

Hvis du har frikort (typisk hvis du er ung og ikke har anden indtægt) så skal du ikke betale skat, før du har tjent over frikort beløbet.

Men du skal alligevel holde styr på indtægter og udgifter og så gætter jeg på, at man indberetter det som B-indkomst, det ville jeg have gjort.

Fra Sorø
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Fra  Christensen-it.dk Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan
Tak for dit hurtige svar.

Nu er jeg 28år og tjener ca. 450.000 årligt.
Så det jeg høre dig sige er, at jeg gør dette via b indkomst som jeg så vidt ved er 42%..
×så skal man selvfølgelig være smart at gemme de 42% ud af hver enkelt udlejning, til når jeg skal indberette b indkomst...

Andet spørgsmål:
Jeg påtænker mig at udfærdige en kontrakt ved hver udlejning samt i og med der ikke er moms. Behøver jeg vel ikke udstede faktura.? Men derimod nøjes med at holde ajur m. Antal udlejninger og beløb til indberetning af b skattten. ?

Mvh. André
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

André:
Hej Allan
Tak for dit hurtige svar.

Nu er jeg 28år og tjener ca. 450.000 årligt.
Så det jeg høre dig sige er, at jeg gør dette via b indkomst som jeg så vidt ved er 42%..
×så skal man selvfølgelig være smart at gemme de 42% ud af hver enkelt udlejning, til når jeg skal indberette b indkomst...

Du skal rette i din forskudsopgørelse og indsætte hvor meget du regner med at tjene, og så betaler du skat af det løbende. Det opgøres så endeligt ved din årsopgørelse.

André:


Andet spørgsmål:
Jeg påtænker mig at udfærdige en kontrakt ved hver udlejning samt i og med der ikke er moms. Behøver jeg vel ikke udstede faktura.? Men derimod nøjes med at holde ajur m. Antal udlejninger og beløb til indberetning af b skattten. ?

Mvh. André

Du skal udsende en faktura. I stedet for et CVR nummer skal du skrive dit CPR nummer.

Fra Sorø
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Fra  Christensen-it.dk Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar.. Er blevet noget klogere nu..

Vedr. Et par trække fra spørgsmål:

Kan jeg godt trække den skattefrie kørsel fra i mit overskud når jeg levere lys til kunder i f.eks. kbh. .Selvom jeg ikke har bil, og bruger mit pendlerkort som jeg også bruger privat.?

Vedr. Køb af computer:
Samt hvis jeg kan dokumentere at jeg bruger en computer til brug til hobbyvirksomheden, kan jeg så også "trække" den fra i et evt. Overskud af indtjeningen. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ca 44% kan du regne med. Jeg ville afgjort gi folk en faktura¨med dit navn og adresse + bankkonto til overførsel -  så du gemmer den som bilag til evt skattekontrol og føre et helt normalt regnskab. Dem der lejer vil sikkert også gerne ha et bilag og i mange fald jo kunne trække udgiften fra. Jeg ville nok også ha en aftale lejerne skrev på om at aflevere igen i samme stand og hvad der sker hvis de springer/ikke sker hvis de springer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Fra  Christensen-it.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok jeg laver en faktura og regnskab med min lille hobby vurksomhed.

Når du siger 44% hvad mener du.?
*at jeg kan fratrække 44% af indtjeningen ved indkøb af ny computer f.eks.

Og hvad med kørslen.?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

44% er stadard samlet skat/am bidrag inden topskat

Jeg tvivler på din virksomhed vil ses som andet end hobby som du selv skriver og i så fald kan du ikke regnskabsføre et underskud skattemæssigt ex køb af faktura for at udleje to discolys

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Fra  Christensen-it.dk Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille opsummering af mine spørgsmål:

Har en hobby virksomhed som udlejer et par disco lamper som jeg ejer i forvejen.

*Jeg skriver faktura til hver enkelt "kunde" med mit cpr nr (uden de sidste 4 cifre):

*Jeg "bogfører ind og indtægter i et alm. excel ark til eget brug, samt hvis skat skulle lave kontrol.

*Jeg indberetter mit overskud som b-indkomst, som pt. er 42% i 2014 af min samlede indtjening:

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=44147

Hvis jeg køber reklame artikler, banner plads eller lign til min hobby virksomhed så "trækker" jeg dette fra i min indtjening.

Forstået på denne måde:

Feb måned:

Indtjening fra udlejning 400kr

Udgift til visitkort 200kr.

Totalt 200kr der indberettes til skat fra feb måned via b-indkomst.

Hvoraf de 42% af de 200kr. Altså 84kr skal gemmes til betaling af skat. Hvorved de resterende 116kr fra feb måned går ned i min egen lomme.

Er ovenstående forstået rigtigt.?

****Samt skal altså have skåret det lidt ud i pap..

Kunne jeg også trække udgift til kørsel fra i indtjeningen, selvom jeg bruger pendler kort.? Samt regner jeg det så ud som en alm. t/r billet i kroner og øre.?

Og hvad med mad til mig selv når hjemmesiden skal opdateres eller lign..?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Umidlbart ser det korrekt ud.

Dog bør du afsætte minimum 50% til SKAT - Du kommer nemlig også til at betale bl.a. AM-bidrag.
Så det er ikke nok med 42%.

Da jeg i sin tid drev virksomhed som enkeltmandsvirksomhed/personligvirksomhed satte jeg 60% til side af overskudet. Så var jeg på den sikre side og altid fik en positiv overraskelse når jeg fik min årsopgørelse. Hellere få 10.000 kr. ekstra i hånden end man regner med, end at skulle af med 10.000 Geeked.

Befordring - kun direkte relateret til de opgaver din egen virksomhed løser - kan du også trække fra. Men det er noget kringlet noget når det er et pendlerkort.
Jeg ved ærligt talt ikke hvordan du kan gøre det når det er et pendlerkort. I sin tid (17-19 år tilbage) havde jeg simpelthen et klippekort som jeg havde købt på mit firmas regning. Det brugte jeg så når jeg skulle med tog eller bus til og fra en kunde.

Mad til dig selv kan du ikke trække fra. I teorien kan du godt, men så bliver du beskattet af det privat, så det giver ingen mening, da resultatet bliver det samme - men blot meget mere bøvlet.

/Jesper

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)