Først og fremmest skal det siges, at jeg og min partner, i vores relativt nystartede firma, stort set ingen viden har om økonomi. Vi betaler selvfølgelig vores moms, men har endnu ikke aflagt et decideret årsregnskab, eller hevet penge ud af firmaet til os selv. Her kommer de to spørgsmål. 1) Hvordan foregår det, når vi hiver penge ud af firmaet til privatbrug, og hvordan hænger det sammen med vores årsregnskab? 2) Skal vi tale med told og skat om hvordan vi laver vores regnskab, eller skal vi bare gå direkte til en revisor? Her skal det siges, at vi højst sansynligt ikke skal bogføre mere end 20 regninger. |
Hej Morten
Jeg kan ikke svare på begge spørgsmål, vi har endnu ikke kunnet betale løn til os selv. Men jeg kan sige, at i forbindelse med regnskab, så har vi ikke kontaktet SKAT, vi får en revisor til at lave det for os, det gør han om en måneds tid, og så laver han også samtidig vores selvangivelser, det er her jeg ser de helt store udfordringer.
Hilsen