Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med alibaba.com

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har lige et par hurtige spørgsmål til jer Aminoer.

1. Er der nogen der sidder med erfaringer med siden alibaba.com (gode som dårlige)

2. Jeg var lige inde på alibaba.com og se på et produkt jeg har i kikkerten. Det så dog ud ti at man skulle bestille minimum 10.000 stk. hvilket jeg hverken har råd eller lyst til. Ved i om det antal ligger fast, eller om de er til at handle med. Jeg tænker et langt mindre antal i nærheden af 500 stk.

3. Og sidst men ikke mindst vil jeg høre om der var nogen her, som allerede har handlet gennem alibaba.com, der kunne tænke sig at være med til at bestille en sending hjem g evt. spare lidt udgifter. (Jeg orienterer naturligvis om hvilket produkt der er tale om når vi har skrevet sammen. Send en PB)

Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Forhandlere som disse er meget ofte til at fohandle med i forhold til antal. Du skal dog være forberedt på stigning på pris.

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Alibaba.com er en portal der viser produkter fra mange forskellige producenter i Asien, så det er ikke dem du kan forhandle evt. kvantitet med. Hvis de skriver min 10.000 stk er det nok fordi det er en større fabrik og så ville jeg ikke forvente den store imødekommenhed overfor en så beskeden (i deres øjne) ordre, men der sker jo ikke noget ved at spørge. :-)

Jeg fik lavet nogle meget yndige silkeæsker til mit bryllup i 2011 (den fineste emballage brylupsinvitationer nogensinde er blevet sendt i, tror jeg. :-)), bestilt via alibaba. Så vidt jeg husker fra et firma i Hong Kong. Alt gik rigtig fint og uden problemer.

:-)

Pouline

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt hos dem et par gange og det har været uden problemer. Men ikke i så store partier som du har brug for.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge to.

Ja jeg var godt klar over at alibaba.com er en portal. Jeg har nu prøvet at tage kontakt til firmaet der laver de der dimser, så må jeg se om det gir noget.

Flere inputs modtages med kyshånd

Tilmeldt 14. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Fra  www.ski-slibning.dk Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også aliexpress der er en tilsvarende side, men blot med mindre partier

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes også dhgate som alternativ

Fra Kastrup
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Praktikanten,

Jeg arbejder til daglig som konsulent for en dansk-kinesisk sourcing virksomhed.
Vi oplever tit at nye og tidligere kunder har rodet sig ud i problemer med leverandørere gennem Alibaba.com.
Der er flere problemer med Alibaba:
 1) Fabrikkerne skriver tit en lavere pris for at "lokke" dig til kontakt, og i sidste ende stiger prisen på baggrund af små og underlige detaljer.
 2) Man kan ikke sikre sig at sælger er producenten, mange fabrikker udbyder produkter som de laver gennem underleverandørere eller 3. parter.
     - Det betyder at der er langt højere risiko for fejl produktioner.
 3) Ligesom med de fleste andre fabrikker er de fleste sælgere på Alibaba.com's engelsk kunstskaber meget begrænsede.
     - Det betyder det kan være svært at få forklaret detaljer korrekt og øger risiko for fejl igen.
     - Yderligere skal man være obs på kulturforskellen - Kineserne ville aldrig sige "nej" så hvis man beder om noget de ikke kan, nikker de hellere end at tabe
       ansigt, det resulterer også tit i fejl.

Hvis du er ny og ikke taler kinesisk, kan det være en lang og hård rejse at få hentet dine varer hjem i den korrekte stand.

Hvis du søger professionel hjælp på dette område skal du være velkommen til at kontakte mig, vi har Kinesisk talene konsulenter ansat således at der ikke opstår fejl i kommunikationen på vegne af vores klienter.

Mvh//
Philip
LIPA Sourcing
60149416
philip.femo@gmail.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Praktikanten86

Har kun gode erfaringer med Alibaba.com

Har lige købt for xxxxx kr. og selv om det er omtil nytår, bliver sagen fuldt til dørs. Med UPS nr., mv. Lukker ikke før pallen er ude af landet. Vær kun rolig. Leverandør afventer besked efter modtagelse, positiv eller negativ.

Hvis den er negativ, bliver de smidt af Alibaba.com

Johnny

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også lige gøre opmærksom på at hvis du mod forventning ikke skulle modtage dine varer, så kan du ringe til din bank og få dem til at tilbageføre pengene til din konto, hvis du er blevet snydt. Mange banker har en "scam afdeling" har danske bank i hvert fald og burde andre også have. 

Havde en ven der bestilte nogen bamser fra kina, dog ikke gennem alibaba.com, men han modtog kun halvdelen og ringede så til sin bank og fik halvdelen af pengene overført.

Bare husk at gemme kvitteringer osv.

Hvis du er bange for kvaliteten, så kan du hyre en af alibaba's egne kvalitetskontroller, hvor de sender en ud og kigger på fabrikken, for at få en rapport. Meeen om man kan regne med det, er så en anden ting, alt kan vel købes for penge i asien ang. godkendelser :-D

Men jeg har nu ikke hørt andet end godt om alibaba og aliexpress (der også ejes af alibaba) 

Held og lykke.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)