Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lille spørgsmål om Skat og fradrag ved at starte webshop?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i lang tid drømt om at starte min egen webshop, og har besluttet mig for at nu skal det være.

Når man starter en virksomhed, så skal man indberette til Skat hvor meget man tror virksomheden kommer til at tjene.

Min bekymring går på om dette kommer til at berøre min indtægt fra mit nuværende fuldtidsjob sådan rent skattemæssigt, selvom der ikke bliver udbetalt løn til mig fra den nystartede virksomhed?

Vil mit fradrag blive mindre selvom jeg vælger ikke at udbetale løn fra webshoppen, men i stedet lader pengene blive i virksomheden ind til man begynder at tjene rigtige penge på den?

Grunden til at jeg spørger er at jeg har en ret stram privatøkonomi, da min kæreste arbejder på deltid og at vi venter os barn her til august. Jeg har derfor ikke råd til at få mindre udbetalt end jeg gør nu.

Jeg håber i forstår mit spørgsmål.

Venlig hilsen

Jensen88

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 ja du skal opgive dit forventede overskud i din forskudsopgørelse, men kan starte med 0 og så rette op efterhånden som du ser din indtægt bliver til noget - du bør ikke undlade og så stå med et skatteproblem når året er gået

2 Ja dit fradrag vil blive nedsat så din skat betales i første omgang via dit faste arbejde

3 Det har intet at sige om du hæver eller ikke hæver. Du betaler skat af dit overskud og det du hæver har ikke betydning for overskud, for det foregår i status - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

4 De får vel ikke mindre hvis du opgiver det du venter at tjene, så får du vel mere hvis du tjener det - Ret præcist får du vel der ved 54 kr for hver 100 kr du venter at tjene ekstra til sig selv. Kun hvis du betaler skat uden at tjene noget, vil det selvklart koste i første omgang, men det får du retur. Det undgår du ved at lave budget og starte med at lægge lidt ind i forskud i rubrik 221 i den udvidede selvangivelse, og så rette det op gradvis under året som du ser overskuddet blive til noget.

Du vil stå elendigt hvis du tæt på årsafslutning ser du har et overskud du ikke har betalt skat af, når din økonomi er stram OG - du kan jo også risikere at tabe penge på en webshop, så ha risikoen med i hovedet

Læs også lidt om skat om moms basalt set hvis du vil starte selv - her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

Held og lykke med shop og kommende barn Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:19

Tusind tak for dit hurtige og meget præcise svarSmile

Så som jeg forstår det så kan jeg løbende ændre min forskudsopgørelse for virksomheden til skat, og på den måde betaler jeg kun skat for noget jeg regner med at tjene? (hvis man kan sige det sådan)

Du skal have tusind tak for hjælpen.

Nu er jeg rimelig ny her inde, er der en måde man kan bedømme dit svar eller et eller andet som kan komme dig tilgode?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

korrekt  - løbende ændre så du betaler efter det du faktisk kommer til at tjene. Jeg lever fint uden bedømmelse - tak er rigeligtStick out tongue

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 20:59

Ja, der er intet tilføje.. Udover: John, tak er et fattigt ord ;)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:11

Jeg har også lige et tillægsspørgsmål :)

jeg havde den opfattelse, at hvis man lod sin fortjeneste stå på kontoen uden at bruge den, så skulle man ikke betale skat - ikke før man hævede pengene til feks privat brug. 

Hvis jeg har en fortjeneste stående på min firmakonto, troede jeg også at jeg kunne købe nye varer hjem, uden at skulle betale skat dem. Som sagt ikke før jeg hiver dem ud af firmaet. 

men det er måske forkert opfattet ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43

KS71:

jeg havde den opfattelse, at hvis man lod sin fortjeneste stå på kontoen uden at bruge den, så skulle man ikke betale skat - ikke før man hævede pengene til feks privat brug. 

Hvis jeg har en fortjeneste stående på min firmakonto, troede jeg også at jeg kunne købe nye varer hjem, uden at skulle betale skat dem. Som sagt ikke før jeg hiver dem ud af firmaet. 

Jep begge helt forkert - og jeg tror du vil ha fordel af trods alt at ofre en bogholder eller revisor, for du har haft mange spørgsmål  - ofte de helt sammea - som viser du har langt ingen i et klare dig uden direkte konkret hjælp synes jeg - uden du skal blive sur over det

Det du hæver (og det har du kunne læse mange gange) har intet med overskuddet at gøre, det sker via status og påvirker ikke resultatet - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html og læs det nu, for du har fået det flere gange før og jeg tror du forstår hvis du læser det. Du kan undgå skat af overskud du ikke hæver ved at bruge VSO men du har ikke en chance for at gøre det uden revisor og med lille omsætning er det med al sandsynlighed en skidt ide.  læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Du kan ikke købe varer for at bringe overskud ned. Det du køber af varer og ikke har solgt er jo intet andet end bytte af penge i banken med bytte af totalt samme værdi i varelager, så det ændrer intet ved overskud og skat, men igen - betal dig fra lidt mere hjælp en bare tro på alt løses via amino og du er home-safe, for du vil komme i problem og en revisor eller bogholder vil spare dig mange penge.

vh John h

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:36

Tak igen John :)

Du skal bare sige hvad du mener, ingen Hard feelings her fra :) Jeg har allieret mig med en af mine venner der er regnskabschef i et større firma. Han kommer til at sidde ved min sidde en dag vi skal gennemgå alle disse regler :)

Men så kommer jeg jo til at hive penge ud af mit firma, for at dække det tab jeg får i min privat økonomi, da mit fradrag jo bliver det mindre hver måned.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52

KS71:
Men så kommer jeg jo til at hive penge ud af mit firma, for at dække det tab jeg får i min privat økonomi, da mit fradrag jo bliver det mindre hver måned.
dit fradrag bliver kun mindre jo, hvis du forskudsregistrerer du tjener penge - og I så fald er det jo penge du har tjent og skal du så kun hive ud til skatten, så er det jo faktisk kun 44% af dit overskud du skal ha ud for at dække det du får mindre fra arbejdet, og de 56% af fortjenesten kan blive stående

vh

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)