Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået en ide, kan det bruges når jeg er 14 år...?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino. Jeg er en dreng på 14 år der ønsker at starte egen virksomhed og mener jeg har fået en god ide men er ikke sikker på om det kan bruges: 

Jeg syntes selv jeg er en god forhandler og har selv forhandlet med TDC om at få et billigt Hometrio abonnement hvor jeg sparede oprettelsen (ca 1500.kr) og skulle snart ringe til deres opsigelse for at få Viasatpakken billigere.

Mit spørgsmål er så om jeg kan oprette en hjemmeside og tjene penge på at hjælpe andre på denne måde. Tænker her at forhandle med mobil, bredbånd og tv udbydere, tjekke den potentielle kundes behov og muligheder, dækning, få forhandlet priserne ned osv.

Jeg har tænkt på at måden jeg kunne gøre dette var at starte en hjemmeside hvor jeg skriver om de ting jeg kan hjælpe med og at jeg sammen med kunden får aftalt en pris alt efter hvilke forhandlinger det er, får tjekket kundens muligheder og hvad kunden mener der er vigtigst og alt sådan noget.

Er det muligt at kunne gøre dette som 14 (til sommer 15) årig og tjene penge på at forhandle og finde de bedste muligheder? Bruger meget af min fritid på at finde de bedste tv pakker osv til familien og de er vist ret glade for det. Eller mener i att ideen helt skudt og vil ikke kunnet lade sig gøre?

Håber meget i herinde kan hjælpe da jeg længe har tænkt over hvad jeg kan vælge at sælge/tilbyde og ved i herinde har masser af erfaring og gode ideer.

M.v.h.

Frederik :)

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder skuda som en mega syg idé, men spørgsmålet er bare om man overhovdet må det (uanset alderen) Det virker ikke som noget man rigtig med forhandle med. Men hvis du tænker på at tjene penge så har jeg da nogle tips til dig;) Skriv lige i indbakke, så kan jeg hjælpe dig;)

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar, kan du ikke skrive i min indbakke, kan ikke lige finde ud af hvordan man skriver pb herinde ;) 

Håber flere kan svare om dette kan lade sig gøre og komme med gode ideer.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder som en fin idé. Der er nogen ting der skal "fintænkes" inden du dropper skolen og kaster dig ud idet.

1- man kan få webhotel og gratis hjemmesider næsten alle steder, så du må skulle finde de kunder, der har et lidt større behov end bare det basale. 
(De webhoteller jeg har købt ligger på kr.11,25 om måneden. Det giver ikke meget plads til at tjene penge. - jeg tror heller ikke de er klar til at forhandle om prisen med dig endnu - de  har mere end 1 mio. kunder...)
Så: du er nok nødt til at have noget til gengæld for en lavere pris - ( mange kunder på en gang eller noget andet.)

Til Pengetapper, der er ikke noget i vejen for at spørge hvemsomelt, nårsomhelst om man kan få et afslag. Nogle gange er folk med på den, andre gange ikke. ( Jeg fik f.eks ikke nedslag på min seneste fartbøde, men derfor må man gerne prøve.

Frede, stram selerne og bare kom igang!Smile 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal vel bare gå igang men

Du kan jo som ikke myndig i princip ikke indgå bindende aftaler - hvilket måske er ligemeget for du gør det for nogen der vel er 18 eller over - du skal bare være opmærksom på, at du jo ikke kan forpligte dig i forhold til dine kunder

Du må ikke omsætte over 50.000 kr (sælge for) på 12 mdr - den risiko tror jeg ikke er stor

Du kan ikke stifte virksomhed før du er 15 og så enda kun ved at dine forældre garanterer for dig og du skal så ha dispensation fra statsamtet

Pas på ikke at få en masse smarte forslag fra folk der vil bruge en 14 årig til en masse møg arbejde - forfølg din egen ide. Du vil næppe lige tjene kassen på den hver dag, men du vil lære en del du kan ha glæde af til en masse andet

go for it

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt synes jeg idéen er fin. Men lige ved denne idé ser jeg alderen som en kæmpe ulempe. Helt ærligt, jeg ville aldrig hyre en, der er under 20 (og måske ikke engang det) til at lave forhandlinger for mig. Man skal jo have en tiltro til at den person er god til at forhandle og kan få en god aftale hjem - Også selvom modparten er hård og står fast. Det ville jeg ikke have til en så ung - Selvom du muligvis er god til det.

Den anden udfordring er at tjene penge på det. Dette tror jeg er svært, hvis du forhandler for almindelige forbrugere mht. TDC osv. Måske du skulle finde noget, hvor der er meget at spare og måske endda for virksomheder i stedet.

Nu er du kun 14, og hvis du vil tjene til "blot" lommepenge kunne du aftale med folk, at de kun skal betale dig, hvis du giver dem en besparelse. Det kunne f.eks. være 40% af besparelsen. Hvis du kan spare folk 1500 kr på oprettelsen, så har du altså tjent 600 kr.

frede99:
Jeg har tænkt på at måden jeg kunne gøre dette var at starte en hjemmeside hvor jeg skriver om de ting jeg kan hjælpe med og at jeg sammen med kunden får aftalt en pris alt efter hvilke forhandlinger det er, får tjekket kundens muligheder og hvad kunden mener der er vigtigst og alt sådan noget.

Du kan selvfølgelig hurtigt oprette en hjemmeside og det er også fint. Jeg tror bare ikke det er der, du finder dine kunder. I første omgang er det nok nemmest at starte med din familie og venners familie. Spørge dem, hvad de giver for de her ting og hvis du tror du kan gøre det bedre, så spørge om du ikke må forhandle på deres vegne mod en procentdel af besparelsen. Hvis du får sparet folk en masse penge, så bed dem om at anbefale dig videre. Giv evt. et visitkort, som de kan give videre. Jeg tror, at du får bedre succes denne vej. I hvert fald til at starte med.

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Skriv til mig i PB, hvis i vil vide hvordan man kan tjene mange penge på Neobux;) Hvis i allerede har en bruger så slet den og spørg mig om hjælp;=)

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene :) Så må jeg vente til jeg er 15 og håbe jeg kan overtale mine forældre til dette.

Emil:
lige ved denne idé ser jeg alderen som en kæmpe ulempe. Helt ærligt, jeg ville aldrig hyre en, der er under 20 (og måske ikke engang det) til at lave forhandlinger for mig. Man skal jo have en tiltro til at den person er god til at forhandle og kan få en god aftale hjem - Også selvom modparten er hård og står fast. Det ville jeg ikke have til en så ung - Selvom du muligvis er god til det.

Hvordan vil du så mene jeg kan starte en virksomhed på baggrund af jeg elsker at forhandle og tjene måske 300.kr pr gang. Hvad vil du mene jeg kan gøre for at kunden får tiltro til mig?

Emil:
Den anden udfordring er at tjene penge på det. Dette tror jeg er svært, hvis du forhandler for almindelige forbrugere mht. TDC osv. Måske du skulle finde noget, hvor der er meget at spare og måske endda for virksomheder i stedet.

Kender ingen virksomheder som gerne vil have en ung arbejder til at få prisen presset så meget ned som muligt, måske du kan henvise til nogen da det stadig er noget af det jeg gerne vil arbejde med?

Emil:
Du kan selvfølgelig hurtigt oprette en hjemmeside og det er også fint. Jeg tror bare ikke det er der, du finder dine kunder. I første omgang er det nok nemmest at starte med din familie og venners familie. Spørge dem, hvad de giver for de her ting og hvis du tror du kan gøre det bedre, så spørge om du ikke må forhandle på deres vegne mod en procentdel af besparelsen. Hvis du får sparet folk en masse penge, så bed dem om at anbefale dig videre. Giv evt. et visitkort, som de kan give videre. Jeg tror, at du får bedre succes denne vej. I hvert fald til at starte med.

Mine forældre syntes ikke godt om at indblande familien selvom jeg ville elske at få sparet nogle penge til dem og evt få penge på denne måde, så derfor kan jeg ikke gå denne vej. Evt. kan jeg måske lave nogle opslag og hænge op i supermarkeder osv og på denne måde få kunder, hvis i evt så kan komme med nogle ideer til hvordan dette foregår? 

Håber meget i vil hjælpe mig videre, da min drøm virkelig er at arbejde med at forhandle virksomheder ned til den bedste pris for kunden, og at ingen på denne måde bliver snydt. 

Og tak til jer der svarede før, vil helt klart starte min karriere med dette hvis jeg ellers kan få overtalt mine forældre når jeg bliver 15 (som der nok ikke kommer til at gå så nemt til :( )

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

frede99:

Tak for svarene :) Så må jeg vente til jeg er 15 og håbe jeg kan overtale mine forældre til dette.

Emil:
lige ved denne idé ser jeg alderen som en kæmpe ulempe. Helt ærligt, jeg ville aldrig hyre en, der er under 20 (og måske ikke engang det) til at lave forhandlinger for mig. Man skal jo have en tiltro til at den person er god til at forhandle og kan få en god aftale hjem - Også selvom modparten er hård og står fast. Det ville jeg ikke have til en så ung - Selvom du muligvis er god til det.

Hvordan vil du så mene jeg kan starte en virksomhed på baggrund af jeg elsker at forhandle og tjene måske 300.kr pr gang. Hvad vil du mene jeg kan gøre for at kunden får tiltro til mig?

Emil:
Den anden udfordring er at tjene penge på det. Dette tror jeg er svært, hvis du forhandler for almindelige forbrugere mht. TDC osv. Måske du skulle finde noget, hvor der er meget at spare og måske endda for virksomheder i stedet.

Kender ingen virksomheder som gerne vil have en ung arbejder til at få prisen presset så meget ned som muligt, måske du kan henvise til nogen da det stadig er noget af det jeg gerne vil arbejde med?

Emil:
Du kan selvfølgelig hurtigt oprette en hjemmeside og det er også fint. Jeg tror bare ikke det er der, du finder dine kunder. I første omgang er det nok nemmest at starte med din familie og venners familie. Spørge dem, hvad de giver for de her ting og hvis du tror du kan gøre det bedre, så spørge om du ikke må forhandle på deres vegne mod en procentdel af besparelsen. Hvis du får sparet folk en masse penge, så bed dem om at anbefale dig videre. Giv evt. et visitkort, som de kan give videre. Jeg tror, at du får bedre succes denne vej. I hvert fald til at starte med.

Mine forældre syntes ikke godt om at indblande familien selvom jeg ville elske at få sparet nogle penge til dem og evt få penge på denne måde, så derfor kan jeg ikke gå denne vej. Evt. kan jeg måske lave nogle opslag og hænge op i supermarkeder osv og på denne måde få kunder, hvis i evt så kan komme med nogle ideer til hvordan dette foregår? 

Håber meget i vil hjælpe mig videre, da min drøm virkelig er at arbejde med at forhandle virksomheder ned til den bedste pris for kunden, og at ingen på denne måde bliver snydt. 

Og tak til jer der svarede før, vil helt klart starte min karriere med dette hvis jeg ellers kan få overtalt mine forældre når jeg bliver 15 (som der nok ikke kommer til at gå så nemt til :( )

Lyt aldrig til nogen, hvis de siger du skal vente. Det er korrekt at du er ung, men det er cool, at du allerede nu ved, at du vil være forhandler. Det er nok de færreste på din alder der ved, hvad de vil med deres liv. Husk på altid at se positivt på "udfordringer" fx:

1) Jeg er 14år, er det en fordel?
Det kan det være. Når vi læser om en på 30 der tjener millioner, ja så er det "bare" en til der har knækket koden. Men når vi læser om en på 14år (måske endda en dansker), som tjener millioner - ja så skaber det kæmpe interesse.
Det er ikke for sjov, når Thorborgs interview med 14 årige Simon Mørch ligger nr. 1 på thorborg.tv mht. mest "lyttede til". Han ligger bl.a. foran skaberen af Just Eat og skaberen af Joe & the Juice. Her er et link til hans interview:
http://thorborg.tv/14-aarige-simon-moerch.html

2) Er det ikke bedre at vente?
NEJ! Hvis du starter i dag og bruger din fritid på konstant at blive bedre, så forstil dig hvor vild du er når du er 18år eller måske 20år? Hvis du starter som 20årig, så er du måske først god som 25årig - eller måske senere endda, hvis du altså lytter for meget på andres kritik.
Og husk på hvordan Simon har kunne bruge sin alder konstruktivt. Hvis du er en super forhandler som 20årig, så vil du også kunne skabe overskrifter.

Michael Jordan (ældre basket stjerne) udfordrede sig selv hele tiden. Han udfordrede sig selv ved, at konstant at hæve sig egen standard. Selvom han på et tidspunkt var best i verden, blev han ved med at udfordre sig selv og hæve sin egen standard mht. hvad god er.
Så med andre ord, hvis man laver en verdensrekord i 100m løb, skal man så slappe af indtil rekorden bliver slået? - eller skal man prøve at slå sin egen rekord og dermed lave en rekord, der holder endnu længere i historiebøgerne :)

3) Hvordan kan jeg udvikle mig og måske tjene penge og hjælpe andre?
Det handler om at være kreativ og tænke ud af boksen. I takt med din alder vil du med tiden udvikle dig og bevæge dig mod fx Gymnasium eller lignende. Nu ved jeg ikke hvad klasse du går i og hvordan traditionerne er på jeres skole. Men måske kan du prøve nogle ting af mht. at udfordre og forbedre dine evner. Det kan være du kan overtale en DJ til at spille gratis til en skolefest, hvis du kan overbevise personen om, at det vil skabe god reklameværdi for ham fremadrettet.
I fx. Gymnasiet er der mange fester. Der er rejser. Der skal bestilles huer, limousiner osv som 3Gèr.
Så med andre ord, hvis du vil udfordre dig selv, som kig på om der er ting du kan påvirke/hjælpe hos/ved fx: skolen, venner, familie, lokale miljøet, idræts miljøet osv. Vend det hele lidt på hovedet og pludselig vil de magiske ideér begynde at vælte ind. Herefter sørg endelig for, at du kun spørger folk til råds som kan give dig værdi og motivation. Smile

Det handler ikke om man kan - men derimod hvad der skal til for at lykkes.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke! Yes

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Jesper, er i tvivl om det du først skriver med at jeg ikke skal lytte hvis nogen siger jeg skal vente... Vil det dermed sige jeg skal ignorere mine forældre som jeg er ret sikker på ikke at få overtalt?

3) Jeg går i 8 klasse og tænker meget over hvad jeg vil senere i livet ;) Håber derfor jeg kan få lov til dette som jeg gerne vil, og søger derfor gode råd til hvordan jeg får gjort dette. Enten via web, opslag eller helt tredje ting. 

Men vil da helt klart overveje at bruge det lokalt med fx at overtale DJ's til at spille osv :)

Siger mange tak for din din lykønskning til mig Jesper Skype-Wink

Håber i fortsat kan komme med ideer og gode råd til hvordan jeg skal få gjort projektet til virkelighed :)


Hilsen Frederik

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)