Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået en ide, kan det bruges når jeg er 14 år...?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

frede99:

Tusind tak Jesper, er i tvivl om det du først skriver med at jeg ikke skal lytte hvis nogen siger jeg skal vente... Vil det dermed sige jeg skal ignorere mine forældre som jeg er ret sikker på ikke at få overtalt?

3) Jeg går i 8 klasse og tænker meget over hvad jeg vil senere i livet ;) Håber derfor jeg kan få lov til dette som jeg gerne vil, og søger derfor gode råd til hvordan jeg får gjort dette. Enten via web, opslag eller helt tredje ting. 

Men vil da helt klart overveje at bruge det lokalt med fx at overtale DJ's til at spille osv :)

Siger mange tak for din din lykønskning til mig Jesper Skype-Wink

Håber i fortsat kan komme med ideer og gode råd til hvordan jeg skal få gjort projektet til virkelighed :)


Hilsen Frederik

Hej Frederik,

Nu kender jeg ikke dine forældre, men de er sikkert super glade for dig og vil dig det bedste. De er måske bange for, at du enten vil droppe ud af skolen eller kaste dig ud i noget, hvor du bliver såret.

En god ting er måske også, at få klarlagt hvad det er de er "imod". Så kan du måske også berolige dem, hvis de har "misforstået dig". Mht. alder og succes så få dem evt. til at høre interviewet jeg linker til med Simon.

Jeg syntes, at du skal bruge din fritid på at træne/forbedre dine evner. Glem pengene til at starte med. Koncentrere dig om at blive god. Hjælp venner, evt. skolen, familie, små forretninger og måske idrætsmiljøet eller hvem du nu ellers bruger din energi sammen med.

Når man forhandler, skal du forstille dig en kanal med en bred på hver side. Det handler om, at bygge en bro der giver mening for begge sider. Dvs. hvis kun du får en fordel, kan det være den anden side ikke ønsker broen.

Så forstil dig forskellige senarier, fx. skolen på den ene side og DJ på den anden side. Hvordan bygger jeg en bro mellem dem? Og sådan kan du fortsætte med forskellige mennesker, firmaer osv. Forstil dig hele tiden den ene part på den ene side og den anden part på den anden side - og herefter hvordan bygger jeg en bro imellem dem?

En ting er at kunne skabe lidt rabat på et telefon abonnement. Noget andet er at kunne forhandle/forbinde større ting.

Hvis du bliver god ti at blive denne mellemmand, vil du kunne tjene penge på disse "brobygninger".

Men start med at blive god til det ved at hjælpe gratis i din fritid. Få gerne udtagelser fra dem du hjælper og gem dem. Udtagelserne kan du så lægge på en hjemmeside senere hen. På den måde får du oparbejdet et CV, til når du går live og skal forsøge at tjene penge som mellemmand.

Mht. din alder kan det være en god ide i starten primært at bruge telefonen, da folk så ikke kan "se" din alder. Simon gjorde det samme.

Held og lykke! Smile

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil sige at hvis det muligt at "forhandle" priserne ned for andre, så synes jeg da bare du skal igang. Du kunne jo evt. have 2 service, en hvor du tager x antal % af den besparelse dine kunder får, både ved at forhandle om prisen eller blot være deres "bredbåndsagent" og få dem flyttet over til noget billigere, så ikke de skal bruge tid på dem. Den anden service kunne være at du lavede en prissammenlignings side, hvor de selv kunne indtaste deres behov ang. mobil, bredbånd osv. og så når de så vælger et, bliver de smidt videre til den side og du får så penge via affilate netværket.  Så har du lidt flere ting at spille på, så er det bare op til dig at være synlig på google , når folk søger efter bredbånd , mobil osv.

Synes ikke du skal lade dig slå ud og så fortæller du da bare dine forældre , at du arbejder efter skole, da du dropper at have telefon support i starten og bare laver en formular folk udfylder og sender til dig, hvis de vil have du finder/forhandler bedre priser ..

Mvh.

Jonas

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar begge 2 :) 

topprospect:
Jeg vil sige at hvis det muligt at "forhandle" priserne ned for andre, så synes jeg da bare du skal igang.

Men er dette helt iorden som 15 årig? Det er jeg nemlig meget i tvivl om man må...

topprospect:
Du kunne jo evt. have 2 service, en hvor du tager x antal % af den besparelse dine kunder får, både ved at forhandle om prisen eller blot være deres "bredbåndsagent" og få dem flyttet over til noget billigere, så ikke de skal bruge tid på dem.

Dette lyder som en rigtig god ide, det er præcis hvad jeg gerne vil :) Har tænkt enten at sætte plakater op i nærheden eller lave en hjemmeside (i starten nok en gratis) hvor jeg beskriver hvad jeg vil gøre for kunderne og at det er muligt at kontakte mig på mail og på et bestemt tidspunkt med telefon samt at prisen for udførsel af job er til forhandling.

topprospect:
Den anden service kunne være at du lavede en prissammenlignings side, hvor de selv kunne indtaste deres behov ang.  by safesaver">mobil, bredbånd osv. og så når de så vælger et, bliver de smidt videre til den side og du får så penge via affilate netværket

Denne ide er jeg ikke så glad for men du skal have tak for at komme med den. Grunden er der findes nogle stykker af disse hjemmesider hvor der bliver sammenlignet og har oprettet en anden tråd for at forstå affilate (forstod ikke Aminos forklaring) og der blev svaret at man de fleste gange skal være over 18: http://www.amino.dk/forums/t/219165.aspx?utm_source=NewMessagePostedToThreadNonAminoPlus&utm_medium=email&utm_campaign=ForumReply&utm_content=threadtextlink

topprospect:
Synes ikke du skal lade dig slå ud og så fortæller du da bare dine forældre , at du arbejder efter skole, da du dropper at have telefon support i starten og bare laver en formular folk udfylder og sender til dig, hvis de vil have du  by safesaver">finder/forhandler bedre priser ..

Det vil jeg da helt klart gøre, mine forældre syntes nemlig bestemt at det er alt for tidligt af mig og at jeg skal vente. Det er det samme jeg får at vide med andre ting så det bliver en hård opgave at overtale dem :( Men forsøget skal gøres og vil da helt klart nævne det du har skrevet her :) 


Har også lige et til spørgsmål. Kan jeg få lavet et firma med dropshipping oveni dette jeg vil gøre nu? Så jeg har dropshipping af pc, mobil og andet elektronik fra f.x. Pixmania.dk og stadig rådgive personer med det bedste mobil, tv og bredbåndsabonnement? Eller vil det blive en for stor en mundfuld og må man overhovedet dropshippe under 18?

Er så glad for alle jer der gider hjælpe en ung knægt som mig :) Virkelig taknemmelig :)

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ville du ikke det med neo?

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du skal passe på at du ikke får en for rodet siden, så folk bliver i tvivl om hvad du egentlig sælger , om det er elektronik eller oplyser/hjælper folk med at spare penge på deres abonnementer. Tror du skal holde dig til, det ene eller andet.

- lige en anden ting ang. Det Emil skriver, så må jeg nu sige at jeg overhovedet ikke enig, bare fordi du er 14, er ikke ens betydende med at du ikke kan være professionel og at folk ikke skulle kunne føle sig tryg. For går ud fra at din model vil være noget i retning af no cure no pay, så du kun få x antal % fra det folk spare. Et godt eksempel på nogen unge fyre som ikke er meget ældre eller var ælde end dig er vidst nogen der kaldte sig onlinefabrikken.dk - de håndterede store erhvervskunder som 14-15 årig. .. Hvis resultaterne er der , vil folk ikke være udtrykke ved din alder. Men er bare min holdning.

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak er glad for at ikke alle har Emils holdning til at unge hjælper med at få gode tilbud osv.

Men er dette helt iorden som 15 årig at gøre dette? Kan ikke helt finde ud af om det er iorden som 15 årig eller om man skal være 18 pga fuldmagt osv fra kunder/virksomheder...

Det har du nok ret i så jeg holder mig til planen om at hjælpe med at få de billigste priser hos de forskellige selskaber :) 

Er det okay at lave en gratis ''prøvehjemmeside'' hvor jeg laver en slags kladde over hvad jeg havde tænkt at skrive om og prøve at få kunder og virksomheder til at kontakte mig og få mere info? Så hvis i kender nogle gode gratishjemmesider som måske kun virker 1 uge eller noget lignende vil det være perfekt. Alt undtagen 123 (kan ikke holde ud den måde opbygningen er lavet på den) Mere en som man på en måde selv bestemmer om ligesom virksomheders hjemmesider (eksempelvis Elgiganten.dk Komplett.dk fcomputer.dk osv) 

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kig på wordpress , evt. Søg free wordpress themes på google.dk 

Var forresten onlinefactory.dk det hed ikke fabrikken , bare en lille rettelse : http://finans.tv2.dk/pension/article.php/id-25869835:14årig-dansker-laver-millionforretning.html

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frede

Det er da kanon, at du har fået en ide som denne, og du skal da bare komme igang :)

Som IT konsulent har jeg ofte kunder der gerne vil have at jeg ordner alt for dem, f.eks. oprettelse af bredbåndsforbindelse, mobil osv.

Det er ofte op ad bakke, da man jo repræsentere andre mennesker, er det svært at overbevise f.eks. TDC om indgåelse af en aftale på vegne af andre.

Løsningen hertil er at lave en forhandleraftale med de forskellige udbydere, så du kan forhandle deres produkter. Du vil modtage en stak sim-kort, brochure mv. og et login så du kan lave den mobil eller bredbåndsløsning som passer til kunden.

Jeg bruger ovenstående løsning som en service over for mine kunder, således at hvis de køber en bærbar og vil have mobilbredbånd med, så ingen problemer.

Måske du kunne bruge denne model til, at sige til folk "send mig din bredbåndsregning, kan jeg finde en billigere og tilsvarende løsning til dig, så deler vi det du spare i porten".

Held og lykke :)

/Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Larsen:
da man jo repræsentere andre mennesker, er det svært at overbevise f.eks. TDC om indgåelse af en aftale på vegne af andre.
ja det er jo svært når man er 14 og ikke kan indgå bindende aftaler med leverandører, men kun være mellemmand i forhold til den endelige kunde - men det går vel at løse ved at han bare repræsenterer kunden og det er kunden der får tilbuddet direkte fra TDC og så skal betale et beløb direkte til trådstarter

Det samme hvis kunden køber en computer med via vor trådstarter - ikke nogen mulighed for kunden at gå tilbage hvis købt af en 14 årig og endeligt skal vi minde om at hvis man kan forvente at komme over 50 000 kr på 12 mdr i træk, så var der krav om momsregistrering, som ikke går for 14 årig heller og så må vi bare håbe jeg husker rigtigt at det var en 14 årig der spurgte

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg valgte at se bort fra hans alder, men ja det er da op ad bakke at forhandle i den alder. Men derfor synes jeg da godt han kan arbejde med sin ide, måske skal den gemmes til han bliver lidt ældre.

/Morten

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)