Tak for svarene :) Så må jeg vente til jeg er 15 og håbe jeg kan overtale mine forældre til dette.
lige ved denne idé ser jeg alderen som en kæmpe ulempe. Helt ærligt, jeg ville aldrig hyre en, der er under 20 (og måske ikke engang det) til at lave forhandlinger for mig. Man skal jo have en tiltro til at den person er god til at forhandle og kan få en god aftale hjem - Også selvom modparten er hård og står fast. Det ville jeg ikke have til en så ung - Selvom du muligvis er god til det.
Hvordan vil du så mene jeg kan starte en virksomhed på baggrund af jeg elsker at forhandle og tjene måske 300.kr pr gang. Hvad vil du mene jeg kan gøre for at kunden får tiltro til mig?
Den anden udfordring er at tjene penge på det. Dette tror jeg er svært, hvis du forhandler for almindelige forbrugere mht. TDC osv. Måske du skulle finde noget, hvor der er meget at spare og måske endda for virksomheder i stedet.
Kender ingen virksomheder som gerne vil have en ung arbejder til at få prisen presset så meget ned som muligt, måske du kan henvise til nogen da det stadig er noget af det jeg gerne vil arbejde med?
Du kan selvfølgelig hurtigt oprette en hjemmeside og det er også fint. Jeg tror bare ikke det er der, du finder dine kunder. I første omgang er det nok nemmest at starte med din familie og venners familie. Spørge dem, hvad de giver for de her ting og hvis du tror du kan gøre det bedre, så spørge om du ikke må forhandle på deres vegne mod en procentdel af besparelsen. Hvis du får sparet folk en masse penge, så bed dem om at anbefale dig videre. Giv evt. et visitkort, som de kan give videre. Jeg tror, at du får bedre succes denne vej. I hvert fald til at starte med.
Mine forældre syntes ikke godt om at indblande familien selvom jeg ville elske at få sparet nogle penge til dem og evt få penge på denne måde, så derfor kan jeg ikke gå denne vej. Evt. kan jeg måske lave nogle opslag og hænge op i supermarkeder osv og på denne måde få kunder, hvis i evt så kan komme med nogle ideer til hvordan dette foregår?
Håber meget i vil hjælpe mig videre, da min drøm virkelig er at arbejde med at forhandle virksomheder ned til den bedste pris for kunden, og at ingen på denne måde bliver snydt.
Og tak til jer der svarede før, vil helt klart starte min karriere med dette hvis jeg ellers kan få overtalt mine forældre når jeg bliver 15 (som der nok ikke kommer til at gå så nemt til :( )
Lyt aldrig til nogen, hvis de siger du skal vente. Det er korrekt at du er ung, men det er cool, at du allerede nu ved, at du vil være forhandler. Det er nok de færreste på din alder der ved, hvad de vil med deres liv. Husk på altid at se positivt på "udfordringer" fx:
1) Jeg er 14år, er det en fordel?
Det kan det være. Når vi læser om en på 30 der tjener millioner, ja så er det "bare" en til der har knækket koden. Men når vi læser om en på 14år (måske endda en dansker), som tjener millioner - ja så skaber det kæmpe interesse.
Det er ikke for sjov, når Thorborgs interview med 14 årige Simon Mørch ligger nr. 1 på thorborg.tv mht. mest "lyttede til". Han ligger bl.a. foran skaberen af Just Eat og skaberen af Joe & the Juice. Her er et link til hans interview:
http://thorborg.tv/14-aarige-simon-moerch.html
2) Er det ikke bedre at vente?
NEJ! Hvis du starter i dag og bruger din fritid på konstant at blive bedre, så forstil dig hvor vild du er når du er 18år eller måske 20år? Hvis du starter som 20årig, så er du måske først god som 25årig - eller måske senere endda, hvis du altså lytter for meget på andres kritik.
Og husk på hvordan Simon har kunne bruge sin alder konstruktivt. Hvis du er en super forhandler som 20årig, så vil du også kunne skabe overskrifter.
Michael Jordan (ældre basket stjerne) udfordrede sig selv hele tiden. Han udfordrede sig selv ved, at konstant at hæve sig egen standard. Selvom han på et tidspunkt var best i verden, blev han ved med at udfordre sig selv og hæve sin egen standard mht. hvad god er.
Så med andre ord, hvis man laver en verdensrekord i 100m løb, skal man så slappe af indtil rekorden bliver slået? - eller skal man prøve at slå sin egen rekord og dermed lave en rekord, der holder endnu længere i historiebøgerne :)
3) Hvordan kan jeg udvikle mig og måske tjene penge og hjælpe andre?
Det handler om at være kreativ og tænke ud af boksen. I takt med din alder vil du med tiden udvikle dig og bevæge dig mod fx Gymnasium eller lignende. Nu ved jeg ikke hvad klasse du går i og hvordan traditionerne er på jeres skole. Men måske kan du prøve nogle ting af mht. at udfordre og forbedre dine evner. Det kan være du kan overtale en DJ til at spille gratis til en skolefest, hvis du kan overbevise personen om, at det vil skabe god reklameværdi for ham fremadrettet.
I fx. Gymnasiet er der mange fester. Der er rejser. Der skal bestilles huer, limousiner osv som 3Gèr.
Så med andre ord, hvis du vil udfordre dig selv, som kig på om der er ting du kan påvirke/hjælpe hos/ved fx: skolen, venner, familie, lokale miljøet, idræts miljøet osv. Vend det hele lidt på hovedet og pludselig vil de magiske ideér begynde at vælte ind. Herefter sørg endelig for, at du kun spørger folk til råds som kan give dig værdi og motivation. 
Det handler ikke om man kan - men derimod hvad der skal til for at lykkes.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke!