Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimere en gammel hjemmeside ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

På min arbejdsplads har vi en gammel hjemmeside der blev bygget i 2006 i ASP. Vi har en del besøgende hver dag, men kunne godt tænke os at de kom ind i vores kursus-afdeling for at se de produkter vi sælger.

Jeg kender intet til optimering over hovedet, men ville hører om det er muligt at optimere sådan en gammel hjemmeside, så når man søgte på nogle bestemte ord, kom vores kursus-afdeling længere op i toppen på google ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 09:17

Selvfølgelig er det muligt... Det kræver ganske almindelig SEO arbejde, så det er bare at gå til den som hvis det var en ny hjemmeside.

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:48

Takker :)

jeg kender som sagt intet til optimering, men jeg havde en ide om at en side skulle være opbygget/forberedt til SEO. Men jeg vil undersøge det nærmere. 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Greve
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 146
Fra  Festgear Skrevet kl. 19:52

Du vil gerne have alt den trafik fra den gamle hjemmeside smidt over til den nye? 

Måske kan denne video hjælpe dig, men det er et wordpress plugin " target="_blank">

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:21

Cristian Ryborg:

Du vil gerne have alt den trafik fra den gamle hjemmeside smidt over til den nye? 

Måske kan denne video hjælpe dig, men det er et wordpress plugin 

" target="_blank">

Nej ikke helt. Det er en gammel hjemmeside, der fortæller om hvad vi laver. En lille del af denne hjemmeside indeholder kurser som vi sælger. Jeg kunne godt tænke mig, at når man søger på Google , så kommer denne kursus afdeling længere op i toppen blandt resultaterne. 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 150
Fra  Livesound.dk Skrevet kl. 20:50

Hej KS71

Det kan man godt ja. Hjemmesiden skal optimeres til SEO standarden i dag. Det kommer nok til at tage lidt tid eftersom den er så gammel som den er. Det er dog muligt ja.

Jeg kan noget SEO dog ikke en ekspert og har desuden ikke tid til det selv, da jeg passer min biks. Jeg har derfor fået en virksomhed der kan sit kram og de er fuld gang med den, og man kan tydeligt se resultater på små 3 uger.

Fortsat god aften.

Udlejning af professionelt mobildiskotek

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39

Gamle hjemmesider kan også søgemaskineoptimeres, også selv om hjemmesiden ikke er teknisk optimeret, så intet problem i det, men seo tager tid og giver ikke resultater nu og her. Derfor vælger mange at supplere deres seo med Adwords-annoncer.

De tre bedste pladser i alle søgeresultater er Adwords-annoncepladser. Ved at købe Adwords kan i komme til top med det samme.

Adwords betaler man med en pris pr. klik og prisen varierer alt efter konkurrencen på de enkelte søgeord.

https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=adwords 

(man kan ringe til google og få hjælp til at komme i gang)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:58

Ok, som jeg forstår det, så har I et website (fra 2006), som modtager en del besøgende hver dag, men hvor de besøgende ikke havner på den rigtige side - hvor de kan tilmelde/købe kurser?

I så fald har I et par muligheder:

1) Ret siden, så der er mere indhold om kurserne der hvor de lander nu. Eventuelt med nogle klare links til jeres kursus underside - fx. en stor knap med 'Klik her for at se vores kurser'.

2) Lav en 301 Redirect til kursus-undersiden, såfremt den nuværende side er nogenlunde relevant. Det vil så forhåbentlig betyde at undersiden vil overtage den nuværende sides plads, især hvis I tilføjer tekst fra den gamle side.

3) Lav noget almindelig SEO optimering til kursus undersiden, så den med tiden er at finde på de rigtige søgeord.

Så der er et par muligheder, men det kræver lidt mere info om siden at foreslå hvilken.

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:03

Tak for jeres hjælp :)

Jeg arbejder som brandmand og det er vores egen siden www.vestbrand.dk , som vi gerne vil have lidt flere af vores besøgende til at kigge i kursusafdelingen. Vi har dagligt mellem 500-600 besøgende, men langt de fleste besøgende er ikke kunder, men folk der er interesseret i at se hvad vi har kørt af opgaver de seneste dage. Jeg tror derfor selv, at man skal fange kunderne på de ord de søger på, på google. Feks på førstehjælp - hjertestarter...osv. Vores side er tilmeldt Google Analytics, så jeg kan se præcist hvad vores besøgende kigger på.

Vores hjemmeside er lavet i ASP for omkring 8-9 år siden, og økonomien i en kommunal virksomhed, gør at vi desværre ikke lige har råd til at ofre penge på vores hjemmeside. Vi har ellers været meget tæt på at få gang i en helt ny side, med alle de tilføjelser og ændringer vi kunne tænke os, men igen kom økonomien i vejen.

Som Erik Hamre skriver, så ville det være en god ide at få linket til vores kursusafdeling fremhævet og placeret nogle andre steder, men det har jeg desværre ikke lige evnen til. Jeg er godt nok uddannet programmør - for 15 år siden, men jeg har glemt en del af de ting desværre.

Men kræver en SEO optimering at man går ind og ændre eller tilføjer kode, til den eksisterende kode på hjemmesiden ?

- Kim -

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:08

KS71:
Men kræver en SEO optimering at man går ind og ændre eller tilføjer kode, til den eksisterende kode på hjemmesiden ?

Jeg må indrømme jeg er meget lidt skarp på ASP(.net), men i mange tilfælde behøver man ikke som sådan at rette i koden, hvis siden er bygget op på et CMS (content management system). Her er der som minimum nok en mulighed for at ændre Title tag og rette i tekster så man kan gøre indholdet mere relevant med god brug af underoverskrifter (H1,H2...osv), god billedbeskrivelse ('alt' tekst), et par velplacerede interne links og den slags. Hvis der er andre problemer med indeksering, duplicate content og lignende, så kan det være nødvendigt at rette i koden, hvis det er en ældre løsning (som du siger det er). Men jeg kender meget lidt til ASP, så jeg kan ikke umiddelbart hjælpe med detaljerne.

Jeg var lige inde og kigge på siden og kan se at I vel få meget gavn af bare at få skrevet unikke relevante Title tags (<title>...</title> i <head>). Det er de samme titler der går igennem på hele siden fx her, hvor det burde være "Kursus i brug af hjertestarter". Hvis du kunne rette det til, så ville det i hvert fald være en begyndelse.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)