Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på artikel, en eller flere sider?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ALDRIG bruge meta keywords, hvilket jeg har skrevet om her: http://www.langholzmarketing.dk/meta-keywords-brug-tiden-fornuftigt/ 

Benjamin Hammersholt:

Hej Kim

Min tanke er at hvis kunden søger på hvad er dropshipping, eller hvordan finder jeg en dropshipping leverandør, at så tricker den på flere af mine søgeord, er det forkert forstået?

Du bliver fundet på bestemte søgninger, hvis de ord søgningen består af, kan findes på din side. Dine meta keywords får ikke din hjemmeside vist. 

Du skriver du satser på søgeord som "dropshipping", "guide" og "leverandør". Hvorfor vil du ranke på guide og leverandør? Der er nok mange søgninger på disse søgeord, men de er svære at ranke på, og trafikken du får fra disse søgeord leder sikkert efter meget andet end dropshipping?

Lav i stedet en søgeordsanalyse over søgeord der er relevante for dropshipping. Så får du måske en liste der ser sådan ud:

"Dropshipping leverandør"

"Hvordan finder man en dropshipping leverandør?"

"Dropshipping guide"

Du kan sagtens ranke på "Dropshipping guide" og det vil give mening i forhold til dit indhold. Det vil "guide" ikke. Jeg håber du forstår mig? :)

Jo flere søgeord du finder der omhandler dropshipping, jo større indblik får du i, hvad folk leder efter når de søger på dropshipping. Sørg så for at lave det bedste indhold omhandlende dropshipping, så du i dit indlæg svarer på så mange spørgsmål som muligt. Google er blevet meget bedre, til at forstå dit indhold, så skriver du den bedste artikel om dropshipping på nettet, så skal du nok komme til at ranke på mange af disse relevante varianter af ordet. 

Hvad angår at markere søgeordene med fed skrift, så ville jeg ikke selv gøre det. For mig virker det meget SPAM agtigt. Jeg læste godt nok på moz.com, for et par år siden, at tekst markeret med fed eller skrevet skråt kunne give en marginal effekt, men om det stadig er relevant i dag ved jeg ikke. Jeg er dog sikker på at der er +100 andre faktorer der er vigtigere ;)

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg tror jeg forstår, det vil så sige jeg har gjort det lidt forkert. Men i princippet er det så ligegyldigt fordi google ikke læser keywords mere, som du beskriver på dit link?

Alt jeg kan gøre er så at lade mine søgeord fremgå af teksten, og så vil google selv kunne finde det hvis jeg bruger de ord meget?

Synes bare det er tricky, det virker fjollet for mig at skrive dropshipping guide ret mange steder i sådan en artikel uden det virker mærkeligt.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Google er så kloge i dag, så du behøver ikke at skrive dropshipping guide flere steder i teksten. Tænk på det sådan her: Dit emne/søgeord er dropshipping. Dropshipping kan så deles op i mange emner/"mindre søgeord". 

Dit hoved søgeord "dropshipping" ville jeg bruge, hvor der er relevant. Primært i titlen, brødteksten og i en eller flere overskrifter. 

Dine under søgeord "dropshipping guide" osv. behøver du ikke bruge mere end en gang. Dem kan Google bruge til at præcisere dit indhold lidt nærmere, samtidig med at du øger bredden af rankings muligheder.

Tænk ikke så meget over, om du bruger dit søgeord 2 eller 30 gange. Det skal bare være en kanon god og læselig tekst. Det er meget vigtigere i dag, end mængden af søgeord. Alle de ord der er i din artikel kan du findes på, også selvom du kun bruger dem en gang :)

Angående dine meta keywords, så ville jeg altid fjerne dem fra en side. Der er lidt forskellige holdninger, men de gavner dig bestemt ikke så, hvorfor beholde dem? 

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for din hjælp.

Der er vel ingen grund til at slette dem, hvis der er noget om at Bing bruger dem? Det betyder selvfølgelig ikke noget i Danmark hvor google er næsten på 100% af søgningerne, men alligevel.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Langholz:

Jeg ville ALDRIG bruge meta keywords, hvilket jeg har skrevet om her: http://www.langholzmarketing.dk/meta-keywords-brug-tiden-fornuftigt/ 

Ved du ikke bruger disse (som ikke tager lang tid at lave). Så opnår du vel ikke en god placering i andre søgemaskiner som f.eks. Yahoo osv som vel stadig bruger keywords?

Jeg har da væsentligt bedre placeringer der end f.eks. på Google. Og mine konkurrenter kommer ikke frem der. Og de har heller ikke keywords beskrevet på deres side. Så det er vel ikke helt ligemeget hvis man gerne vil have et par ekstra besøgende?

(Mener nu også at Mikkel deMib Svendsen beskriver i sin bog SEO 2.0, at han stadig synes man skal skrive disse keywords)

Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det skader i hvert fald ikke at indsætte dem. Enig med Kim (+deMib)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Hansen:

Ved du ikke bruger disse (som ikke tager lang tid at lave). Så opnår du vel ikke en god placering i andre søgemaskiner som f.eks. Yahoo osv som vel stadig bruger keywords?

Jeg har da væsentligt bedre placeringer der end f.eks. på Google. Og mine konkurrenter kommer ikke frem der. Og de har heller ikke keywords beskrevet på deres side. Så det er vel ikke helt ligemeget hvis man gerne vil have et par ekstra besøgende?

Kan du påvise at dine rankings i Yahoo, Bing osv. skyldtes dine Meta keywords? Du kunne jo være milevidt foran dine konkurrenter på andre punkter? Du kunne også vurdere din placering på et forkert grundlag. Du skal huske du ikke bare kan søge på Google, mens du er logget ind. Så påvirker du resultatet. Brug i stedet en service som impersonal.me og gå efter et retfærdigt søgeord. ;)

Uanset, så er Meta keywords et meget diskuteret emne og det er nærmest som at diskutere religion. Faktum er at de ikke har den store betydning. (Læs INGEN betydning).

Med henhold til Bing, så ser Bing dine meta keywords som et signal på SPAM. IKKE som et rankings signal. 

HVIS du alligevel vælger at bruge Meta keywords, så husk at dine meta keywords SKAL være unikke på hver side og relevant for indholdet. Du må IKKE bruge et meta keyword på flere sider...

At det meste af Danmark bruger Google i dag, bør ikke være grund til at "skide" på de andre søgemaskiner. Læste en artikel for et par uger siden fra distilled, hvor de konkluderede at, hvis Microsoft gjorde Bing til standard søgemaskine på windows installationer, ville Bing fra den ene dag til den anden have taget et KÆMPE indhug i Googles markedsprocent. Husk at Google er stærkt afhængige af deres reklame indkomst og det kan "relativt i forhold til deres størrelse" gå hurtigt ned ad, hvis de mistede en stor kundegruppe. (Jeg tror ikke Google dør eller taber til Bing, men jeg påpeger bare at der kan være mulighed for det på et tidspunkt) :-)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)